Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
Bardzo proszę o pomoc/radę..
Osiadłem właśnie za granicą 1500 km od Polski z awarią hamulców z moim golfie 1.9 TDI (AJM). Miałem mijankę w terenie górzystym baaardzo, musiałem ostro przyhamować, co w momencie naciśnięcia pedału hamulca skończyło się "odbiciem" pedału hamulca, momentalnie stwardniał, poszedł do góry i hamulec osłabł. Twardy, syczący pedał, hamulec po naciśnięciu działał, ale słabiutko, auto "toczyło" się w dół.. Myślałem, że przegrzałem hamulce - niestety na drugi dzień to samo, hamulce słabe. Pedał w czasie jazdy jest ok, do pierwszego naciśnięcia, chwyta w miarę ok, ale po kilku sekundach idzie do góry i hamulec słabnie. Przegazowanie oczywiście poprawia sprawę - na chwilę. Sprawdziłem króciec od pompy vaccum - jest ok, jeszcze dodatkowo go uszczelniłem silikonem na wszelki wypadek. Podciśnienie w układzie się utrzymuje raczej (sprawdziłem palcem po ściągnięciu "bańki" na podciśnienie, po wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili podciśnienie trzymało). Pedał hamulca po zgaszeniu silnika zachowuje się tak samo, tzn kilka minut po zgaszeniu dalej działa ok (miękko) do naciśnięcia, następnie w kilka sekund twardnieje i idzie do góry.
Proszę o jakieś rady, co próbować robić/sprawdzić, bo nie chciałbym tu serwisować auta.. Szczególnie na ślepo. A wracać 1500 km przez alpy z takim hamulcem też średnia sprawa..
ps. Mam ze sobą komputer z VAGiem jeśli się przyda do diagnostyki (wożę ze sobą na wszelki wypadek ).
Osiadłem właśnie za granicą 1500 km od Polski z awarią hamulców z moim golfie 1.9 TDI (AJM). Miałem mijankę w terenie górzystym baaardzo, musiałem ostro przyhamować, co w momencie naciśnięcia pedału hamulca skończyło się "odbiciem" pedału hamulca, momentalnie stwardniał, poszedł do góry i hamulec osłabł. Twardy, syczący pedał, hamulec po naciśnięciu działał, ale słabiutko, auto "toczyło" się w dół.. Myślałem, że przegrzałem hamulce - niestety na drugi dzień to samo, hamulce słabe. Pedał w czasie jazdy jest ok, do pierwszego naciśnięcia, chwyta w miarę ok, ale po kilku sekundach idzie do góry i hamulec słabnie. Przegazowanie oczywiście poprawia sprawę - na chwilę. Sprawdziłem króciec od pompy vaccum - jest ok, jeszcze dodatkowo go uszczelniłem silikonem na wszelki wypadek. Podciśnienie w układzie się utrzymuje raczej (sprawdziłem palcem po ściągnięciu "bańki" na podciśnienie, po wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili podciśnienie trzymało). Pedał hamulca po zgaszeniu silnika zachowuje się tak samo, tzn kilka minut po zgaszeniu dalej działa ok (miękko) do naciśnięcia, następnie w kilka sekund twardnieje i idzie do góry.
Proszę o jakieś rady, co próbować robić/sprawdzić, bo nie chciałbym tu serwisować auta.. Szczególnie na ślepo. A wracać 1500 km przez alpy z takim hamulcem też średnia sprawa..
ps. Mam ze sobą komputer z VAGiem jeśli się przyda do diagnostyki (wożę ze sobą na wszelki wypadek ).
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
sprawdź przewód od serva do pompy vacum czy szczelny...gruby czarny...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
Kolego mzawrotniak, nie jesteś od wczoraj na forum,więc szanuj zasady i zakładaj tematy w odpowiednich działach
Pkt.4 reg. forum.
Pkt.4 reg. forum.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
Re: Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
- przepraszam, zwykle bywam w "silnikach", nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu, a że sytuacja taka a nie inna napisałem w dziale najbardziej pasującym.. WybaczcieMichał_1977 pisze:Kolego mzawrotniak, nie jesteś od wczoraj na forum,więc szanuj zasady i zakładaj tematy w odpowiednich działach
Pkt.4 reg. forum.
Co do przewodu - niestety jest ok :/ Czyli serwo tak jak myślałem.. A czy może rozlecieć się na tyle że w ogóle stracę hamulce? Czy bez wspomagania, ale będą działać?
Rozeznałem się na rynku lokalnym i szanse naprawy tego tutaj są praktycznie zerowe.. albo nikłe..
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
Hamulce dzialaja bez serwa tyle, ze pedal twardy i trza sie mocno zapierac.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Awaria hamulców - problem pilny (wyjazd zagraniczny)
Zaworek zwrotny na przewodzie serwa albo dziura na tym przewodzie.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości