[Ibiza AFN] Wymiana oleju, filtrów, rozrządu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[Ibiza AFN] Wymiana oleju, filtrów, rozrządu.

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 10:19

Hej Musze wymienić olej,filtry i rozrząd, powiedzcie mil ile to mnie bedzie kosztowało w przybiliżeniu?Jaki olej kupić(AFN 98r)?
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 18:03 przez Tominator, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kubecek » czw wrz 28, 2006 10:33

Filtry,jesli masz wiecej pieniazkow kup drozsze zwlaszcza filtr powietzra. Za palwia,powietrza i przeciwpylkowy dasz lacznie okolo 50zl-70zl w zaleznosci wlasnie jaka firme wybierzesz.
Jesli chodzi o olej jaki wczesniej wlewales i ile masz przebiegu w autku?
Co do rozrzadu jak dalem 300zl z robocizna pasek+napinac,ale ty inny silnik masz wiec ceny beda inne. Na pewno ktos na forum ci pomoze w tej kwestii



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 12:05

Przebie 184tkm, olej wcześniej nie wiem jaki był lany.Chcę kupić pełny syntetyk mobila bo słyszałem że jest dość dobry.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 28, 2006 12:10

mam ten sam silnik

wymiana rozrządu (komplet) kosztowała mnie około 500 PLN
wymiana oleju Mobil 1 5w50 - bańka 5L coś koło 170 PLN - wchodzi 4,2 L

ja zalałem syntetyk i jest OK - wymieniam co 8-10 kkm

fitr powietrza 30 PLN - knecht



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 12:28

Dzieki cowboy za info,jade w sobote zapodać wirusa do mojego TDI i bede mial pewnie moc podobna do Twojej :bigok:
Acha i wytłumacz mi o co chodzi w tych oznaczeniach oleju: 5W40 - pierwsza cyfra(5,10,15)to syntetyk,półsyntetyk,mineralny, W- co oznacza? 40 co oznacza?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 28, 2006 12:49

Tominator pisze:5W40 - pierwsza cyfra(5,10,15)to syntetyk,półsyntetyk,mineralny, W- co oznacza? 40 co oznacza?
5w50 to oznaczenie lepkości

Parametr ten określa opór oleju wobec płynięcia. Klasyfikacji dokonuje się według kryteriów American Petroleum Institute (API), który to instytut uszeregował oleje według klas zimowych oraz letnich. Oleje wielosezonowe łączą w sobie cechy obu klas.

Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Oleje letnie: 30, 40, 50, 60
Oleje wielosezonowe: Np.: 0W40, 5W50 etc.

poczytaj to:
http://www.vtuning.com/olej.html

gdzie jedziesz sie chipować ?

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 12:53 ]
aha najpierw wymień rozrząd i filtry, a potem rób wirusa...albo wszytsko na raz :)



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 12:59

No właśnie dlatego sie pytam o rozrzad filtry itp bo przed chipem musi byc wszystko wymienione, jade chipowac do Łodzi do uzytkownika uysy - polecono mi go na tym forum:D



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 28, 2006 13:03

Tominator pisze:jade chipowac do Łodzi do uzytkownika uysy - polecono mi go na tym forum:D
wklej wykresy, porównamy :) - ja też poprawiałem program u uysego :)

a co do wymiany rozrządu wal do użytkownika evolution z Wrocka - trzeba wspierać forum :P



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 13:15

Akurat mam znajomego mechanika i wymieni rozrzad jak sie juz dowiedzialem za 340zł z robocizną:d cowboy ile masz ten chiptuning zrobiony? Jak to u Ciebie sie sprawuje i jak wygląda spalanie, ile masz teraz 0-100km/h?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 28, 2006 13:34

Tominator pisze:Jak to u Ciebie sie sprawuje i jak wygląda spalanie, ile masz teraz 0-100km/h?
spalanie praktycznie bez zmian, jak się mocniej butuje to troche wiecej pali - około 0,5l..

0-100 Km/h, miałem orientacyjnie 10,5 teraz mam 8,5



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 13:38

Ale dlaczego masz tylko 136KM? Miałeś ładną serię więc mogłeś pociągnąc spokojnie na 140KM?Nie chciałeś żyłować go czy co?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości