Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
Mam taki problem, ze w 'stanie uspienia' modul komfortu pobiera prad rzedu 0.40-0.45A. Aku po 30h jest rozladowany.
Odpinajac kostki w tylnych drzwiach (miedzy drzwiami, a karoseria) pobor pradu spadal, na kazde drzwi przypadalo coś poniżej 0.1A. Przez jakiś czas jezdzilem z odpietymi kostkami od tylnych drzwi i wtedy pobor pradu byl okolo 0.20-0.25A, ale akumulator padal dalej jednak po ponad 46H.
Ostatnio wypialem bezpiecznik nr 14, pobor pradu spadł do ~0.1A, ale chcialbym to naprawic, bo otwieranie kluczykiem drzwi nie jest wygodne, tym bardziej, ze nie dzialaja el. szyby oraz tylna klapa.
W celu sprawdzenia wymienilem zamek w tylnych prawych drzwiach (myslac, ze byc moze to sprawka zamkow), ale pobor pradu jest dalej jaki byl po podpieciu kostki w tych drzwiach.
Jak dalej odszukac problem?
Odpinajac kostki w tylnych drzwiach (miedzy drzwiami, a karoseria) pobor pradu spadal, na kazde drzwi przypadalo coś poniżej 0.1A. Przez jakiś czas jezdzilem z odpietymi kostkami od tylnych drzwi i wtedy pobor pradu byl okolo 0.20-0.25A, ale akumulator padal dalej jednak po ponad 46H.
Ostatnio wypialem bezpiecznik nr 14, pobor pradu spadł do ~0.1A, ale chcialbym to naprawic, bo otwieranie kluczykiem drzwi nie jest wygodne, tym bardziej, ze nie dzialaja el. szyby oraz tylna klapa.
W celu sprawdzenia wymienilem zamek w tylnych prawych drzwiach (myslac, ze byc moze to sprawka zamkow), ale pobor pradu jest dalej jaki byl po podpieciu kostki w tych drzwiach.
Jak dalej odszukac problem?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
czyli wszystkie drzwi mają nadmierny pobór ? Pytam bo zamek wymieniłeś w jednych...
Ja bardziej przyjrzałbym się silniczkowi szyby...ale żeby wszystkie miały taki problem
Ja bardziej przyjrzałbym się silniczkowi szyby...ale żeby wszystkie miały taki problem

Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
Otoz to, odcialem wiazke (!) w tych tylnych drzwiach, w ktorych zamek podmienilem i pobor pradu dalej byl (wiec to nie zamki). Pobor pradu znika tylko jak odlacze cala kostke w drzwiach (miedzy drzwiami, a karoseria). Nie pamietam teraz dokladnie, ale chyba odlaczalem rowniez cala wtyczke ktora wchodzi do silniczka szyb i pobor pradu dalej byl (potwierdze to jutro).
Z kostki ktora wychodzi z karoserii auta i ktora idzie do drzwi, to wszystkie kable chyba ida kostki silniczka szyb, tutaj moze probowac sprawdzic pobor pradu? Czy to nie przejdzie?
Z kostki ktora wychodzi z karoserii auta i ktora idzie do drzwi, to wszystkie kable chyba ida kostki silniczka szyb, tutaj moze probowac sprawdzic pobor pradu? Czy to nie przejdzie?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
nadal nie mam pewności czy problem dotyczy jednych drzwi...McBoss pisze: Pobor pradu znika tylko jak odlacze cala kostke w drzwiach (miedzy drzwiami, a karoseria)
oprócz kabli głośnikowychMcBoss pisze:Z kostki ktora wychodzi z karoserii auta i ktora idzie do drzwi, to wszystkie kable chyba ida kostki silniczka szyb
nie ma sensu jeśli pobór spada po rozłączeniu wtyczki na słupku.McBoss pisze:tutaj moze probowac sprawdzic pobor pradu?
Odłącz wszystkie możliwe wtyczki w drzwiach, zostaw tylko silniczek szyby - to powinno dać odpowiedź gdzie leży przyczyna. Jeśli problem dotyczy jednych drzwi, to stawiam na silniczek szyby.
Re: Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynk
Problem dotyczy wszystkich drzwi. Pobierająlrówno jakieś 0.07A lub coś koło tego.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
to nic mi nie przychodzi do głowy...
Problem powstał nagle? Może coś modzone było ? Nie wiem...podświetlane klamki czy inne bajery...może w ogóle elektryka dokładana i jakaś szopka w instalacji się wkradła
Problem powstał nagle? Może coś modzone było ? Nie wiem...podświetlane klamki czy inne bajery...może w ogóle elektryka dokładana i jakaś szopka w instalacji się wkradła
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
Nie wszystko oryginalne, ale gdy kupilem auto to woda byla w srodku, elektryka nie dzialala prawie. Wymienilem kilka przewodow bo byly zasniedziale (na przyklad grube kabelki czerwono-biale na zlaczach byly mocno zasniedziale), pozlaczalem je, polutowalem i problem w sumie jest od poczatku, gdy mam auto.
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
Podlaczylem miernik i testowalem.
- Podlaczywszy tylne prawe drzwi (kostke na slupku) (tylko z odlaczonym zamkiem, bo go odcialem, musze go polutowac niedlugo) napiecie wzrasta o jakies 0.2A,
- Raz na jakis czas po zamknieciu spadlo do 0.08A. Rzadko sie udawalo, ale bylo.
- Z podlaczonymi oboma przednimi i tylko prawymi tylnymi drzwiami przewaznie pobor pradu byl w okolicach 0.25-0.30A.
- Odlaczylem wtyczke od silniczka szyb i pobor pradu przy zamknieciu auta z pilota wynosi 0.03A, ale tez nie zawsze sie to udaje.
- Zauwazylem, ze kierunkowskazy przy zamykaniu auta komunikuja (zaswiecaja sie) dopiero za trzecim razem gdy klikam na pilocie zamkniecie auta, do tego rygiel od strony kierowcy nie chowa sie calkowicie, za pierwszym kliknieciem lekko sie chowa, za drugim bardziej, ale nie do konca, mimo to dioda mruga i drzwi sa zamkniete. Przy otwieraniu z pilota, kierunkowskazy odrazu powiadamiaja otwarcie.
Modul komfortu ma blad (1329) ktory caly czas jest i nie da sie go usunac (dziala w trybie awaryjnym - pojedynczego obwodu), wiec mimo, ze gdy wszystko jest podlaczone i dziala to jednak gdzies w kabelkach jest problem, czyz nie?
- Podlaczywszy tylne prawe drzwi (kostke na slupku) (tylko z odlaczonym zamkiem, bo go odcialem, musze go polutowac niedlugo) napiecie wzrasta o jakies 0.2A,
- Raz na jakis czas po zamknieciu spadlo do 0.08A. Rzadko sie udawalo, ale bylo.
- Z podlaczonymi oboma przednimi i tylko prawymi tylnymi drzwiami przewaznie pobor pradu byl w okolicach 0.25-0.30A.
- Odlaczylem wtyczke od silniczka szyb i pobor pradu przy zamknieciu auta z pilota wynosi 0.03A, ale tez nie zawsze sie to udaje.
- Zauwazylem, ze kierunkowskazy przy zamykaniu auta komunikuja (zaswiecaja sie) dopiero za trzecim razem gdy klikam na pilocie zamkniecie auta, do tego rygiel od strony kierowcy nie chowa sie calkowicie, za pierwszym kliknieciem lekko sie chowa, za drugim bardziej, ale nie do konca, mimo to dioda mruga i drzwi sa zamkniete. Przy otwieraniu z pilota, kierunkowskazy odrazu powiadamiaja otwarcie.
Modul komfortu ma blad (1329) ktory caly czas jest i nie da sie go usunac (dziala w trybie awaryjnym - pojedynczego obwodu), wiec mimo, ze gdy wszystko jest podlaczone i dziala to jednak gdzies w kabelkach jest problem, czyz nie?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
nie piszemy posta pod postem
Nic nie piszesz o lewym tyle...
czyli na prawych, tylnych drzwiach mamy pobór około 0.2A (prąd, nie napięcie)McBoss pisze:- Podlaczywszy tylne prawe drzwi (kostke na slupku) (tylko z odlaczonym zamkiem, bo go odcialem, musze go polutowac niedlugo) napiecie wzrasta o jakies 0.2A
z tego wynika że jednak przednie drzwi problemu nie robią...tylko tylne prawe. Tak to rozumiem... skoro prawy tył ma pobór 0.2A, to reszta może przypadać na całe auto.McBoss pisze:- Z podlaczonymi oboma przednimi i tylko prawymi tylnymi drzwiami przewaznie pobor pradu byl w okolicach 0.25-0.30A.
Nic nie piszesz o lewym tyle...
od którego silniczka? Rozumiem, że prawy tył...McBoss pisze:- Odlaczylem wtyczke od silniczka szyb i pobor pradu przy zamknieciu auta z pilota wynosi 0.03A, ale tez nie zawsze sie to udaje.
niesprawne zamki = brak sygnalizacji kierunkami przy zamykaniu autaMcBoss pisze:- Zauwazylem, ze kierunkowskazy przy zamykaniu auta komunikuja (zaswiecaja sie) dopiero za trzecim razem gdy klikam na pilocie zamkniecie auta, do tego rygiel od strony kierowcy nie chowa sie calkowicie, za pierwszym kliknieciem lekko sie chowa, za drugim bardziej, ale nie do konca, mimo to dioda mruga i drzwi sa zamkniete.
błąd może być także spowodowany wadliwym silniczkiem szyby. Możesz odłączyć wszystkie drzwi, skasować błąd...podłączać furtki po kolei i sprawdzać kiedy błąd się pojawi.McBoss pisze:Modul komfortu ma blad (1329) ktory caly czas jest i nie da sie go usunac (dziala w trybie awaryjnym - pojedynczego obwodu), wiec mimo, ze gdy wszystko jest podlaczone i dziala to jednak gdzies w kabelkach jest problem, czyz nie?
Modul komfortu - drzwi, pobieraja prad w stanie spoczynku
Caly czas tylne lewe sa odlaczone, poniewaz gdy podlaczam kostke od tylnych lewych pobor pradu wzrasta o kolejne 0.1~0.2A, dlatego skupiam sie na innych, wiec od poczatku tematu caly czas tylne lewe sa odlaczone.Qto pisze:czyli na prawych, tylnych drzwiach mamy pobór około 0.2A (prąd, nie napięcie)
Udalo mi sie narazie przetestowac na wszystkich drzwiach oprocz prawych przednich, jutro je odlacze i zobacze czy cos pomocnego wykaże.Qto pisze:błąd może być także spowodowany wadliwym silniczkiem szyby. Możesz odłączyć wszystkie drzwi, skasować błąd...podłączać furtki po kolei i sprawdzać kiedy błąd się pojawi.McBoss pisze:(...)blad (1329)(...)
Jesli chodzi o ten blad to podmienilem i wrzucilem do auta jakis czas temu inny modul komfortu i blad rowniez sie pojawil, wiec modul tego bledu nie powoduje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości