Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Witam wszystkich użytkowników forum. Posiada Golfa IV 1.9 TDI 90 km ALH z 1999 roku. Szykuje się do trasy więc zabrałem się za wymianę przewodów pod ciśnieniowych, które były sparciałe. Odpaliłem sobie zdjęcie że schematem pod ciśnień sztomela, w razie gdybym się pomylił przy podłączeniu. Przewody wymienione odpalam auto silniczek pracuje. Temperaturę lekką załapał dalem mu lekko gazu patrzę w lusterku wstecznym a tam widać dym. Zauważylem że strasznie spaliny smierdzą ropą. Od 2000 obrotów auto jak by się lekko przydławiało i zaczyna dymic. Wszystkie obiawy ustają gdy silnik osiągnie temperaturę 90°C. Rano wstałem pojechałem do mechanika. Wytłumaczyłem mu o co chodzi co zrobiłem i wgl. On podpiął komputer (nie wiem jaki ma program, coś mowil, że ma nowy i odczytuje auta do 2013 roku) auto wywaliło błąd przepływomierza i nic więcej usunął błąd ją pojechalem po przeplywke kuoilem założyłem i nic dalej to samo. I znów pojechalem do niego podpiął go znów i brak błędu. Ja mu mówię żeby posprawdzał wartości dawki powietrza paliwa. Zrobił to i nie zauważył nic nie pokojacego. Popatrzył coś pod maską i powiedział że wszystko okej. I teraz pytanie mam do was czy ktoś spotkał się z czymś takim?
P.S kolor dymu jest białawy, płyn nie ucieka dziś zrobiłem 150 km i tak jak zaznaczył em jest.
P.S kolor dymu jest białawy, płyn nie ucieka dziś zrobiłem 150 km i tak jak zaznaczył em jest.
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Pewnie coś pochrzaniłeś z wężykami. Gdzie mieszkasz ? Jak blisko mnie to Ci to sprawdzę od ręki a gdyby był inny powód to też nie ma problemu ze sprawdzeniem i naprawą za free. Może być też i tak, że przez pomylone wężyki podałeś ciągłe podciśnienie na klapę gaszącą a ta będzie powodowała taki objaw - szczególnie jeśli jest mocno zabrudzona i nie domyka się całkowicie co zamiast gaszenia silnika powoduje ciągłe jego kopcenie na biało-siwo z wydechu i kompletny brak mocy silnika. Nie na wszystkich mechanikach można polegać - większość z nich wcale nie ogarnia silników TDI więc trzeba na nich też brać poprawkę. Miałem nadzieję, że mój schemat jest przejrzysty i nie można się pomylić
Jeśli się nie pomyliłeś a objaw nie ustępuje to spróbuj wypiąć wtyczkę elektryczną od elektrozaworu N239 bo dość często zdarza się, że dostaje on zwarcie a nie jest niestety ten błąd pokazywany przez sterownik silnika - silnik wtedy jednak będzie gasł z wyraźnym telepnięciem - to normalny objaw przy nie działającej lub uszkodzonej klapie gaszącej.
Jeśli się nie pomyliłeś a objaw nie ustępuje to spróbuj wypiąć wtyczkę elektryczną od elektrozaworu N239 bo dość często zdarza się, że dostaje on zwarcie a nie jest niestety ten błąd pokazywany przez sterownik silnika - silnik wtedy jednak będzie gasł z wyraźnym telepnięciem - to normalny objaw przy nie działającej lub uszkodzonej klapie gaszącej.
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Jestem dokładnie z dziecmorowic obok Wałbrzycha. Podłaczylem wszystko według schematu. Dziś zmienilem filtr paliwa, przewody paliwowe, oraz podkładki pod wtryskami bo pod jednym pufało powietrze. Zalałem uszlachetniacza do paliwa . myślałem że może jakiś syf musi przepalić. Jeśli będziesz miał kolego czas to chętnie podjade do Ciebie, aby zjagnozowac mojego Gofera
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Kawałek drogi masz. Nie lepiej gdyby ktoś na miejscu zlogował Twoje auto a Ty prześlesz tylko linki do logów ?
Gdybyś się jednak zdecydował to w miejscu zamieszkania będę dopiero 20 sierpnia po powrocie z urlopu.
Gdybyś się jednak zdecydował to w miejscu zamieszkania będę dopiero 20 sierpnia po powrocie z urlopu.
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Generalnie to nie mam pojęcia kto z Wałbrzycha może mi takie coś zrobić, albo kupie kostkę vaga poczytam na necie jak to zrobić i sam go zloguje
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Uwierz, że bardziej Ci się to opłaci a z czasem i nawet wielokrotnie zwróci jego koszt jeśli się nauczysz nim posługiwać dla potrzeb własnych jak i innych potrzebujących niż koszt paliwa do mnie i z powrotem.Maly1946 pisze:albo kupie kostkę vaga poczytam na necie jak to zrobić i sam go zloguje
Ja już od lat korzystam z tego modelu : http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i jestem z niego bardzo zadowolony. Oczywiście nie zdiagnozuje samochodów z magistralą CAN po 2004 roku ale mnie wystarcza w zupełności.
Do tego kabla używam programu VAG-COM 311.2N w wersji językowej angielskiej bo jest najstabilniejszy i najpewniejszy i intuicyjny w obsłudze nawet dla nieznających języka angielskiego czyli dla mnie
Firma Viaken zadba również o to byś uzyskał dostęp do pełnej wersji tego programu a nie tylko wersji DEMO.
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Zamówie sobie ten interfejs, nawet tam widzialem, że on jest kompatybilny z różnymi wersjami systemu a vag będzie mi działał na win 7 lub 8 ?
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
miałem viaken-a takiego jak SZTOMEL. Bardzo dobry. A jak chcesz coś nowszego, żeby robić np. długie kodowania, to polecam : http://www.e-service.info.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Idzie nim zrobić wszystko: wyłączyć brzeczyk pasów, zrobić dośw. zakrętów itp.
A odnośonie twojego problemu, to albo naknociłeś coś przy klapie gaszącej, albo przy N75 od sterowania turbo. Chyba, że to jakiś zayebisty zbieg okoliczności i coś innego wykrzaczyło się akurat w tym momencie. Ale to raczej marne szanse
Idzie nim zrobić wszystko: wyłączyć brzeczyk pasów, zrobić dośw. zakrętów itp.
A odnośonie twojego problemu, to albo naknociłeś coś przy klapie gaszącej, albo przy N75 od sterowania turbo. Chyba, że to jakiś zayebisty zbieg okoliczności i coś innego wykrzaczyło się akurat w tym momencie. Ale to raczej marne szanse
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Ale jak rozpoznać czy n75 jest uwalony? Skoro żadnego błędu nie pokazuje. Jak patrzylem to gdy brachol gazu dawał to grucha na turbie pracowała . a co do klapy gaszacej to się nie zacina. Działa tylko przy gaszeniu auta i zamyka się tak do połowy nie cała. Brat ma golfa IV też 1.9 TDI 110 km i u niego wgl nie ma klapy gaszacej tzn jest ale jest zablokowana srubka i wgl się nie rusza. Zrobiłem tak samo u siebie i dalej dziad jeb*ny kopcił. Po powrocie do domu przeloze n75 i zobacze czy coś dało. Bo nie możliwe żebym coś uszkodził psikając kontaktem kostkę od wtrysku sterującego?
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Zaczekajmy aż dostaniesz tego Vaga i wykonasz nim komplet logów i odczytasz zapisane błędy. Wtedy będzie pewnie widać co jest przyczyną niedomagań.
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Dzisiaj zamowiłem to co mi podałeś w linku. Jednak dopiero będę sprawdzał auto jak wrócę z Kielc. Więc w środę / czwartek wrzuce logi. Tylko jednak prośbą moja taka czy jest jakiś samouczek jak go zlogowac, czy muszę jakoś samemu do tego sam dojść?
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Jest : viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;
Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Dostałem dziś to złącze OBD II. zainstalowałem sterowniki oraz polskiego VAG'a. tylko teraz logi pod jakim kątem robić ?
GOLF IV 1.9 TDI 90km ALH
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Wymiana przewodów podciśnienia. Problem
Tym programem nie zrobisz logów,Sztomel napisał ci jaki program jest do tego najlepszy,więc zastosuj się do jego wskazówki,a z Polskim Vagiem daj sobie spokój.Maly1946 pisze:Dostałem dziś to złącze OBD II. zainstalowałem sterowniki oraz polskiego VAG'a. tylko teraz logi pod jakim kątem robić ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 143 gości