Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
Mam pytanie. Od kupna wozu borykam się z problemem za małej mocy. Przepływomierz był zabrudzony, wyczyściłem ale max jaki pokazuje to 74mg/min. Silnik 1.8 ADR 125km i powinno być raczej w okolice 100mg/min. Szukając wszystkiego po kolei zauważyłem że w vag-u w bloku instruments mam temperaturę ok 90 stopni czyli ok. W bloku engine w grupie 003 mam natomiast jedną temperaturę w okolicy 90, a drugą max 60. Niestety pola nie są podpisane, ktoś mi powie od czego jest ta druga i czy jest prawidłowa? Bo zacząłem się zastanawiać czy ecu nie dostaje info o może zbyt małej temperaturze? Chyba że to oleju? (To by było trzeba na autostradzie sprawdzić czy wzrośnie)
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
bikerxc, wspomniany czujnik sprawdzasz w silniku gr007 poz 4 i w instrumentach gr003 poz 1 jak dobrze pamięta , nie może być między nimi większej różnicy jak 5'c .ok
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Re: Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
O tym gdzie sprawdzić to już wiele razy czytałem. Problem w tym że u mnie w grupie 007 w Engine jest co innego, nie ma temperatur które są w bloku 003. Jak odepne wtykę od czujnika to obie te temperatury zmieniają się na około 45 albo -45 stopni.
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
bikerxc, to po odpięciu wyszła prawidłowa wartość bo taką mam komputer przyjętą w razie W , musisz po sprawdzać od początku grupy w silniku ,a na pewno będzie gdzieś podane.
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Re: Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
Trochę na śmiece ale mam zrobione foto wszystkich grup w Engine. Nic tutaj innego nie widzę
Dalej nie ma bo obecnie nie mam aktywowanego vaga
Dalej nie ma bo obecnie nie mam aktywowanego vaga
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
bikerxc, wygląda ze w 3 grupie to jest temp płynu choć głowy ściąć nie dam
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
Taka sama temperatura jest w Instruments 007 więc to pewnie to, i trzyma tak od 88 do 92 st. A ta druga to będzie od G62? Bo jeśli tak to wychodzi na to że jest uszkodzona bo oscyluje koło 60 w pełnym nagrzaniu.
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
Podaj numer sterownika i poszukam labelke z opisami.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
bikerxc, nie , tu jest tak ze ten czujnik G62 w praktyce to sa 2 czujniki w jednej obudowie ,dlatego do sprawdzenie jego poprawnego działania podałem ci te grupy ,u mnie w TDI w nich są właśnie potrzebne dane .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Czujnik temperatury G2 G62 wskazania
Wrzucę foto to może komuś się przyda kto ma podobnego vaga i silnik. Metoda "podstawiania rezystorów" sprawdziłem które to ecu. Dla ecu jest 90 stopni czyli g62 działa dobrze. G2 od zegarów również działa i jego wskazania są tylko w Instruments, grupa 003. Natomiast nie doszedłem co pokazuje ta druga temperatura w okolicach 60st. Albo to olej (chyba za mało w takich upałach?), albo temperatura powietrza w dolocie (dodatkowego czujnika brak a zapomniałem odpiąć przepływkę żeby sprawdzić czy to od niej.
W każdym razie problem temperatur rozwiązany, pomysłów na brak mocy dalej brak. Chyba że ngk bkur6et-10 które są przeznaczone do tego silnika jednak się nie nadają?
Pytanie techniczne. Czy jeśli brakuje silnikowi mocy z jakiegoś innego powodu==brak mocy to przy maksymalnym obciążeniu/obrotach nie będzie zasysał tyle powietrza ile zdrowy silnik? Pojemność komory spalania jest stała więc powinien zasysać powietrze w zależności od obrotów?? Pytam bo po czyszczeniu przepływki pokazuje mi tylko koło 72mg/min i dalej nawet jak wkręcę go wyżej to i tak nie rośnie a na wysokich obrotach ta benzyna zamiast jechać to chyba zwalnia przez co podkręcenie do 6 tys to męka a na autostradzie maks 170km/h, jak wpadnie z wiatrem to 180, z mocnej góry może więcej.
W każdym razie problem temperatur rozwiązany, pomysłów na brak mocy dalej brak. Chyba że ngk bkur6et-10 które są przeznaczone do tego silnika jednak się nie nadają?
Pytanie techniczne. Czy jeśli brakuje silnikowi mocy z jakiegoś innego powodu==brak mocy to przy maksymalnym obciążeniu/obrotach nie będzie zasysał tyle powietrza ile zdrowy silnik? Pojemność komory spalania jest stała więc powinien zasysać powietrze w zależności od obrotów?? Pytam bo po czyszczeniu przepływki pokazuje mi tylko koło 72mg/min i dalej nawet jak wkręcę go wyżej to i tak nie rośnie a na wysokich obrotach ta benzyna zamiast jechać to chyba zwalnia przez co podkręcenie do 6 tys to męka a na autostradzie maks 170km/h, jak wpadnie z wiatrem to 180, z mocnej góry może więcej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości