Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » ndz sie 09, 2015 14:46

Ja kiedyś wyminienialem pierscienie na geotze i były ok ale zagrzałem silnik tzn wody nie było. Oleju nie bierze nic a przejechane już mam 700 km od remontu. O jakie choinki Ci chodzi ? o ten rancik ? na starych był wytarty. Kompresje miałem w porząku tylko olej caly czas brał jak przygazowałem. Olej zalany Castrol 15w40



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » ndz sie 09, 2015 20:51

chodzi o choinki po honowaniu na cylindrach,jeśli były już niewidoczne może to świadczyć o wyeksploatowanym silniku i wtedy trudniej o zaadoptowanie pierścieni.700 km to nic nie świadczy bo pierścieni mogą dać znać o sobie po kilku tysiącach ale może kraczemy tylko.Szkoda że zalałeś taki śmietnik tylko.NIe rozumiem czasami ludzi którzy wykładają parę dobrych stów a szkoda im dołożyć 30 -40 zł na lepszą oliwę,bez urazy.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » ndz sie 09, 2015 21:24

Sorki ale dokładnie nie wiem o ktore ślady Ci chodzi :-(. A jaki Ty byś olej zalał? kiedyś lałem lotosa a teraz castrola. Castrol tez koszuje 85 zł



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: bioly05011 » ndz sie 09, 2015 23:01

koledze chodzi że wlałeś mineralny,po remoncie silnika,a mogłeś półsyntetyk,ja do tej pory latam na 10W/40 mobil...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » pn sie 10, 2015 07:03

zalał bym spokojnie motula abo liqui 5/40 ewentualnie 10/40.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: ziabka89 » pn sie 10, 2015 13:20

To lepszy mobil jest od castrola?



Awatar użytkownika
jjaworskyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: jjaworskyy » pt sie 21, 2015 11:14

Podepnę się pod temat... Ostatnio mój golf IV 1.6 SR zaczął kopcić na biało a z silnika zaczął ubywać olej. Będę zabierał się za remont tzn: głowica+ plus pierścienie. Pytanie moje do Was: Czy w związku z tym że auto pobiera olej może się z tym wiązać nierówna praca silnika? Dodam że kopcenie i nierówna praca występują po nagrzaniu silnika.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » pn sie 24, 2015 07:34

Może.Na początek sprawdził bym stan świec.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: jjaworskyy » pn sie 24, 2015 08:52

Świece zle wyglądają... Auto pali olej a wiąże się to z tym że świece są zarzucone nagarem...



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: pironet » wt sie 25, 2015 20:04

więc remont cię nie ominie a nie równa praca może być spowodowana wieloma przyczynami jak np słaba iskra ze względu na nagar na świecach,nagar na zaworach i gniazdach itd itd


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: jjaworskyy » wt sie 25, 2015 21:58

No dobrze, wytłumacz mi dlaczego silnik pracuje idealnie jak jest zimny, jaja zaczynają gdy osiągnie wysoką temperaturę...



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: arka10 » wt sie 25, 2015 22:22

Bo olej jesz rzadszy i łatwiej przedostaje się przez pierścienie i gumki zaworów do komory spalania.



Awatar użytkownika
jjaworskyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK

Kopci na niebiesko po wymianie uszczelniaczy

Post autor: jjaworskyy » śr sie 26, 2015 10:18

Ja obstawiam sondę albo czujnik temp, ale tak czy siak remont przeprowadzam w poniedziałek :)
Jeszcze się chciałem Was zapytać z czujnikiem temp w tych silnikach... Ile ich jest? 2? Jeden odpowiedzialny za to co pokazuje na liczniku i drugi odpowiedzialny za skład mieszanki? Bo u siebie zaobserwowałem tylko 1 i po odłączeniu go nie odczułem zmiany pracy silnika a tylko na liczniku pokazywało 0 stopni...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości