Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
Witam.
Pacjent to toledo 1.9 tdi 1Z .
Od kilku dni borykam się z niedoładowaniem (stało się to z dnia na dzień), takim o
http://vaglog.pl/log_227294.html
Sprawdziłem dolot , jest drożny ...
Przepływka logowana też ok .
Sztange skracałem - nic to nie dało - nawet odpięcie wężyka od gruszki nie daje jakiejś zauważalnej poprawy.
Sprawdzałem turbo od strony zimnej , łopatki ok , luzów brak.
NIeszczelności również brak ...
N75 dałem nowy , nic nie pomogło...
NIe mam już sił i pomysłów ... auto chodzi ok , nie kopci na dziwne kolory , nie syczy od nieszczelności , a mimo wszystko im wyżej na obrotomierzu tym wiecej ciśnienia brakuje
Macie Panowie jakieś pomysły co to może być ??
Pacjent to toledo 1.9 tdi 1Z .
Od kilku dni borykam się z niedoładowaniem (stało się to z dnia na dzień), takim o
http://vaglog.pl/log_227294.html
Sprawdziłem dolot , jest drożny ...
Przepływka logowana też ok .
Sztange skracałem - nic to nie dało - nawet odpięcie wężyka od gruszki nie daje jakiejś zauważalnej poprawy.
Sprawdzałem turbo od strony zimnej , łopatki ok , luzów brak.
NIeszczelności również brak ...
N75 dałem nowy , nic nie pomogło...
NIe mam już sił i pomysłów ... auto chodzi ok , nie kopci na dziwne kolory , nie syczy od nieszczelności , a mimo wszystko im wyżej na obrotomierzu tym wiecej ciśnienia brakuje
Macie Panowie jakieś pomysły co to może być ??
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
- krzysiek1aa
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
może za mocny chip a turbo nie wyrabia, po za tym piszesz że silnik 1z masz przerobiony na sterowanie podciśnieniem?? jaką masz turbine??
1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
nie ma podciśnienia ,jest ori sterowanie - turbina garrett t2 , 1.25b to nie jest duże ciśnienie dla niej ... to i tak słabszy program bo jakiś czas temu latałem na 1.4 bara.
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
Jesteś pewien ? Jedyny pewny sposób na sprawdzenie szczelnosci dolotu ,to odpiecie węża z turbo do ic , zaślepienie z jednej i drugiej strony ,z tym że z jednej robimy sobie jakiś kruciec do wpompowania ciśnienia w układ ...pompujemy 1,5 bara i słuchamy czy nie syczy ,obserwujemy manometr...bez tego nigdy pewności nie ma W twoim przypadku ,pierwszą rzeczą jaką bym zrobił ,to sprawdził szczelnosć węzyka do mapsensora w kompie ...zdarza się że wezyk się rozszczelni w samym kompie, zdarza się to prawie zawsze ,jak w dolocie jest dużo oleju i dostaje się on węzykami tam gdzie nie powinien ...niestety wężyk w kompie nie jest olejoodporny i rozłazi się jak dostanie oleju ...najlepiej zajrzeć do kompa i wszystko widać .Możesz też na szybko podpiąć zwykły manometr i zmierzyć ciśnienie w dolocie ...jak wskazania pokrywają się ze wskazaniami z kompa ,to winę wężyka w kompie ,można wykluczyćwronek1 pisze:Sprawdziłem dolot , jest drożny ...
Przepływka logowana też ok .
Sztange skracałem - nic to nie dało - nawet odpięcie wężyka od gruszki nie daje jakiejś zauważalnej poprawy.
Sprawdzałem turbo od strony zimnej , łopatki ok , luzów brak.
NIeszczelności również brak ...
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
mam wskaźnik ciśnienia doładowania i pokrywają sie wyniki z vaga z tym co na nim się wyświetla ... ecu rozbierałem i weżyk jest cały...
chyba bede zmuszony do wypięcia wydechu... , jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia samo WG .
chyba bede zmuszony do wypięcia wydechu... , jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia samo WG .
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
Tam się nic samo nie rozszczelni ...według mnie ewidentnie coś ci puszcza ciśnienie powyżej 1 bara ...a to może być tylko sam ic ,węze do niego ,albo rury z tworzywa ...takze tylko sprawdzenie cisnieniowe tak jak pisałem całego dolotu...ma to już swoje lata i potrafi się zozleżć w niewidoczny gołym okiem sposóbwronek1 pisze:chyba bede zmuszony do wypięcia wydechu... , jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia samo WG .
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
proponuje tez sprawdzić wydech,być może się oberwało coś i nie ma dobrego przelotu...na dodatek dziura jeśli by była to i za nim była chmura dymu...dodam jeszcze byś zrobił loga 03,08,011 razem ...i wrzuć...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
poszukam nieszczelności , sprawdzę wydech ... może gdzieś go dusi .
Dymu czarnego dużo nie ma...
Dymu czarnego dużo nie ma...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
Przy takich wartościach w logu 011 dynamicznym zawsze trzeba wykonać log łączony tj. grupa 011 wraz z 003 lub 008 z 010 itd. bo trzeba wtedy wykluczyć ewentualną nieszczelność w dolocie (mimo, iż jej nie widać gołym okiem). Jeśli będzie brak widocznej nieszczelności w dolocie a przy tym turbo nadal będzie tak niedoładowywać w silniku 1Z to pierwszym podejrzanym jest N75 lub sam zawór Waste Gate w samym turbo. Jeśli wartości w logu 011 nie ulegną zmianie a przy tym wartość z przepływki będzie taka sama lub niższa od wartości zadanej w 003 lub 008 to przy kolejnej próbie logowania 011 z inną grupą proponuję wypiąć całkowicie wężyk ciśnieniowy, który idzie do sztangi przy turbo - przy takim teście turbo powinno pompować od samego dołu i przeładować już przy 2500 obrotów tak dużo, że powinno aktywować tryb awaryjny. Jeśli tak się nie stanie i nadal będzie niedoładowanie to przyczyna będzie tkwić w samym turbo - albo zawór Waste Gate uszkodzony albo któryś z wirników (po stronie wydechowej lub sprężającej) - np. wyłamane skrzydełka na wirniku.
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
Mam jeszcze jedno spostrzeżenie.
Dźwięk z tłumika zmienił się na bardziej basowy...
Dźwięk z tłumika zmienił się na bardziej basowy...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
Problem z niedoładowaniem , brak już pomysłów , pomocy
witam , problem rozwiązany , po wymianie turbiny na taką samą tylko widocznie w lepszym stanie wszystko wróciło do normy.
http://vaglog.pl/log_231117.html
http://vaglog.pl/log_231117.html
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 32 gości