Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

crabo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 12, 2015 20:56

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: crabo » ndz lip 12, 2015 21:15

Witam Szanownych Forumowiczów! Jestem posiadaczem Golfa 4 1.4 16v akq z 99 roku, przebieg 215k km. Samochód mam od 6 lat, przejechałem nim 93k km. Silnik oczywiście bierze olej jak głupi, nie wiem dokładnie ile, ciężko mi to wyliczyć, ale wożę w bagażniku bańkę 5l z olejem na dolewki :D W związku z tym, że dojeżdżam do pracy 50 km w jedną stronę postanowiłem poszukać oszczędności, czyli kupić coś zdrowego i założyć lpg, niestety budżet mnie trochę ogranicza a znaleźć coś wartego uwagi ciężko. Przyszedł mi do głowy szalony pomysł. Otóż zastanawiam się nad zainwestowaniem w golfinę, wyremontowaniem silnika ( założenie tłoków Mahle, pierścieni, splanowanie głowicy, wymiana rozrządu, ogólnie dać silnikowi drugie życie, coś jak w tym temacie http://www.klubseatibiza.pl/forum/benzy ... 56478.html) i instalacją lpg. I teraz pytanie do Was, czy to będzie dobre posunięcie czy wybić to sobie z głowy? Wiem, że będzie to inwestycja rzędu 5k PLN, może więcej, ale podejrzewam że dzięki gazowi szybko się zwróci. Czy lepiej uparcie szukać czegoś nowszego do zagazowania a golfowi dać spokój? Myślałem nad zakupem czegoś 1.8t ale boję się wywalić 20-25 tys na nieboszczyka od niemca z przebiegiem 200k. Proszę o radę i pozdrawiam serdecznie :)



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: VW_seller » ndz lip 12, 2015 22:13

crabo pisze: Wiem, że będzie to inwestycja rzędu 5k PLN, może więcej, ale podejrzewam że dzięki gazowi szybko się zwróci
jak nie padnie po raz drugi , te 1.4 w mk4 to najgorszy syf jaki widziałem , już lepiej z golfa III wsadzić silnik np 1.8 90km koszt śmieszny i na gazie to jezdzi lepiej jak na PB95 .za 5 tysi kupisz angola z 1.8t i przekładasz ,reszte gratów sprzedaż i ci się to zwróci jak byś miał silnik za darmo.
crabo pisze:Myślałem nad zakupem czegoś 1.8t ale boję się wywalić 20-25 tys na nieboszczyka od niemca z przebiegiem 200k. Proszę o radę i pozdrawiam serdecznie
jakie 20 -25 tysi za co ? .jeszcze raz pisze kup angola 1.8t nawet jak w silniku zdechło te 20km i tak bedzie to jezdzić dość dynamicznie i mniej to pali jak 1.4 :helm:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

crabo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 12, 2015 20:56

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: crabo » pn lip 20, 2015 21:22

Jaki syf,o czym Ty mówisz? Autem zrobiłem bezawaryjnych kilometrów 90 tysięcy, i gdyby nie to, że bierze olej i trzeba pilnować dolewek to nie wiedziałbym gdzie mechanik. Wrzuciłbym gaz, ale boję się, że to go dorżnie na amen i dlatego planuję ten remont. A bawić się z angolami nie mam ani czasu ani ochoty.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: grg474 » czw lip 23, 2015 20:00

crabo, miałem 1,4 - obecnie ma osoba której odsprzedałem i ten samochód widuję. Żarł mi olej - więc zrobiłem głowicę tj wymiana zaworów, polerowanie gniazd, planowanie głowicy, wymiana pierścieni na te tzw jednoczęsciowe ze starszych silników. Założyłem gaz z AGCentrum Compact i naprawdę byłem zadowolony i spalaniem i pracą. Ponieważ jednak jestem fanem diesla to i tak jak tylko była okazja kupić tanio TDI to poszło do sprzedania. Gdyby nie było okazji z zakupem diesla to pewnie bym nadal tym jeździł co miałem.
tu moje dawne konto i opis zmian w samochodzie - fotek nie aktualizuję bo auto już nie moje


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
mitpo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 14:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: VW Golf 6 2.0 TDI
Silnik: CFH

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: mitpo » ndz lip 26, 2015 00:26

Ja miałem problem poboru oleju w 1.6 16v, brał litr na 500 kilometrów. Dałem auto do mechanika , zrobił głowice , wymienił pierścienie , wstawił nowy rozrząd , w trakcie rozbierania silnika okazało się że pierścienie były ok , olej spalał przez uszczelniacze trzonków zaworowych , do tego wszystkiego dałem nowy rozrząd plus pompe wody , wszystkie uszczelki i filtry nowe. Od remontu przejechałem 600 kilometrów i ku mojemu ucieszeniu nie spaliło auto grama oleju. Także moim zdaniem opłaca się robić remont silnika i śmigać sobie dalej.



donowan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 27, 2015 17:29

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: donowan » pn lip 27, 2015 15:19

Crabo, branie oleju przez benzyniaki VW z tamtych lat to absolutny standard (może poza 1.8) , to wina zapieczonych pierścieni tłokowych i ewentualnie zuzytych uszczelniaczy zaworowych . Rób remont i nic nie kombinuj jeśli z auta jestes zadowolony. Taki remont to koszt 1500-2000 zł w dobrym warsztacie a nie 5 K, no chyba że źle szukasz. Co do gazu to te silniki są super, montuj najlepiej Zenita Pro, to nowoczesna szybka jednostka sterująca z wieloma funkcjami i 5 lat gwarancji, porównywalna z Stag Qbox tylko tańsza, do tego reduktor Alaska i wtryskiwacze Hercules. I zaraz koszt instalacji sie zwróci.



crabo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 12, 2015 20:56

Remont 1.4 16v akq + montaż lpg

Post autor: crabo » czw lip 30, 2015 16:41

Dzięki za odpowiedzi, golfina jest już u doktora, po rozebraniu okazało się że są zapieczone pierścienie. Wymiana tego plus remont głowicy, rozrząd płyny i nie wiem co tam jeszcze wycenili mi na 2800, dają gwarancję na 100k km. A w środę do gazownika :) Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości