NM i KM - jak to sie ma do przyspieszenia?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » śr wrz 27, 2006 12:31

Mnie interesyje taka sytuacje:
Stajemy równo obok siebie(2E i AFN) i gaz do dechy na jakimś długim odcinku pustej drogi, taki sprint od 0-200km/h, napiszcie mi jeak to sie bedzie miało przedziałami np 0-40km/h disel idzie lepiej 40-80km/h benzyna itp, ja lubie dane statystyczne i chciałbym wiedzieć jak to wygląda obrazowo.Może ktos z Was sie kiedyś ścigał i moze coś na ten temat powiedzieć lub może zna dobrze teorie.



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » śr wrz 27, 2006 12:37

Tominator pisze:Cytat:
Problem zacznie sie dopiero powyzej tych 150km/h ale to juz inna bajka :p
Pinhead pisze:Przyjmowanie za punkt odniesienia identycznego stylu jazdy (bieg do prędkości) dla diesla i benzyny to błąd.
Ja juz zaczynam sie gubic nad czym my tutaj debatujemy? Tominator, jesli bedziecie sie scigac od 0 do 150 to nie masz szans. A z taj jazda na 5 przy 100km/h to na prawde zadne porownanie bo benzyniakiem to pewnie przy tej predkosci jakbym sie zbieral do wyprzedzania to zredukowałbym na 3 i diesle nie ma szans


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr wrz 27, 2006 12:46

Pinhead pisze:Przyjmowanie za punkt odniesienia identycznego stylu jazdy (bieg do prędkości) dla diesla i benzyny to błąd. Tym sposobem nic się nie udowodni bo czym innym jest elastyczność a czym innym dynamika.
niezaleznie od tego czy benz bedzie jechac na 4 czy 5 biegu to i tak nie bedzie miała za wiele do powiedzenia - w jednym i drugim przypadku bedzie poza uzytecznym zakresem momentu obrotowego - celowo podałem taka a nie inną prędkośc i nie przypadkowo, ponieważ jest to najbardzie zblizone do warunków drogowych.

Pinhead, pewne rzeczy potrzeba po prostu przyjąc do wiadomosci - a nie upierac sie nad wyzszoscia jednego rozwiazania nad drugim - najlepszym sposobem porównania było by zestawienie charakterystyki (wykresu) obu jednostek i porównanie - tam bedzie widac jak na dłoni w jakim zakresie obrotowym dana jednostka ma przewage, kwestia stylu jazdy ma tu oczywiscie znaczenie, ale tylko do pewnego momentu, jesli przyjmiemy dla uproszczenia ze moment odpowiada za przyspieszenie, a moc za predkośc max, to pozostaje nad ro zoważenia kwestia przełożen skrzyni - a to akurat da sie policzyć na "sucho".


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr wrz 27, 2006 12:46

Corvax, widze juz dobrze nakreslił temat i powiedział to co chiałem tez powiedzieć (ale bawiłem sie wykresami) .
Podstawowa róznica miedzy dieslem a benzyną o takich samych mocach jest ich zakres uzytecznych obrotów, diesla mozna kręcic powiedzmy do 4500 i zmiana biegu , a benyzna do 6000 i zmiana biegu , własnie zakres tych obrotów wymusił w dieslu zastosowanie skrzyni o dłuższych przełożeniach całkowitych niż w benzynie , i co sie stało ? Moment obrotowy ale mierzony nie na silniku a na kołach pojazdu, bo to ma bezpośrednie przełożenie na przyspieszenia auta i osiągi, w dieslu mimo potężnego momentu obrotowego na silniku , na kołach juz niestety nie jest duzo większy niż w benzynie , a to za sprawa własnie dłuższych przełożeń całkowitych skrzyni, a dłuższe przełożenia w dieslu sa konieczne żeby mógł on rozwinąć predkośc w okolicach 200.

Na poparcie wywodów kilka wykresików:
Przyspieszenie , TDI kręcony na każdym biegu do 4200obr , a GTI do 5600obr , czyli do obrotów mocy max:
ObrazekObrazek

Teraz dwa wykresy jak wyglada moment obrotowy ale nie silnika, tylko na kołach pojazdu na poszczególnych biegach:
ObrazekObrazek
Zauważcie co sie dzieje, dobry przykład jest przy 75km/h : TDI juz musi uzyć 3-biegu i dysponuje momentem na kołach około 3000Nm ,a GTI przy tej predkości nadal jedzie na 2-biegu i dysponuje momentem około 3200Nm , tak nie ma się co dziwić , TDI niestety mimo więksego momentu na silniku na kołach przez takie a nie inne przełożenia dysponuje juz mniejszym momentem niz benzyniak.


Ale przeciez w codziennych jazdach nie jeździ sie sprintem bo to nie wyścigi , czasem trzeba poprostu na jakims biegu dodac gazu żeby wyprzedzić cos czy przyspieszyć, i w tym wypadku TDI jest mistrzem elastyczności , bez redukowania biegu potrafi dobrze przyspieszyc właśnie dzieki nisko połozonemu wysokiemu momentowi.

Wykresy jak przyspieszaja TDI i GTI na 5-biegu od 80km/h oraz na 4-biegu od 50km/h
ObrazekObrazek

Mam nadzieje że conieco rozjasniłem z tym TDI i GTI ??? :bigok:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr wrz 27, 2006 12:53

Tominator pisze:Stajemy równo obok siebie(2E i AFN) i gaz do dechy na jakimś długim odcinku pustej drogi
Gdyby wsztskie wątpliwości rozwiewac teoretycznie, to nie były by potrzebne wszelkie wyścigi samochodowe ;) Moja propozycja to wsiadajcie w Ibizy, znajdziecie długą prostą i sam nam wszystkim powiesz, jak jest w rzeczywistości :bigok:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr wrz 27, 2006 13:01

jeszcze raz napisze diesle w serii nie nadaja sie do scigania :), za to znakomicie nadają sie do dłubniecia za rozsądne pieniądze i dopiero wtedy mozna sie ścigać :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 27, 2006 13:16

Corvax pisze: Pinhead, pewne rzeczy potrzeba po prostu przyjąc do wiadomosci - a nie upierac sie nad wyzszoscia jednego rozwiazania nad drugim
Dokładnie. Dlatego nie widze sensu przypisywania cech wyścigowych dla silników diesla. A Tominator pytał o ściganie więc nie schodzmy ze ścigania na elastyczność.
Tominator pisze: Stajemy równo obok siebie(2E i AFN) i gaz do dechy na jakimś długim odcinku pustej drogi
I na starcie moc waszych silników stanie się sprawą najmniej ważną. Ważne będzie ogumienie, szybkość działania skrzyni biegów i ciężar auta. Dopiero powyżej połowy zakresu 1 biegu łapie się przyczepność, zmiana na 2 bieg i nie schodząc z wysokich obrotów do końca przejazdu benzyna pokaże wyższość nad dieslem. Jeszcze jeden czynnik to kierowca :) Jak kierowca będzie słaby to jakie by mu auto nie dać i tak nie wykorzysta jego możliwości więc i wnioski z takiego przejazdu moga być mylące :smoke:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » śr wrz 27, 2006 13:44

I na starcie moc waszych silników stanie się sprawą najmniej ważną. Ważne będzie ogumienie, szybkość działania skrzyni biegów i ciężar auta. Dopiero powyżej połowy zakresu 1 biegu łapie się przyczepność, zmiana na 2 bieg i nie schodząc z wysokich obrotów do końca przejazdu benzyna pokaże wyższość nad dieslem. Jeszcze jeden czynnik to kierowca Jak kierowca będzie słaby to jakie by mu auto nie dać i tak nie wykorzysta jego możliwości więc i wnioski z takiego przejazdu moga być mylące
Znaczy się nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź,moc jest dla mnie najważniejszą rzeczą, oczywiście opony też są ważne(im weższe tym lepsze bedzie przyspieszenie) jak iwaga autka ale myślę że 15kg różnicy wielkiej nie zrobi na korzyść benzyny.Poza tym wywód z kierowcom też jest dla mnie nie jasny.Na prostej to jakie kierowca może umiejętności pokazać - chyba kazdy głupek potrafi sie rozpędzić na prostej moim zdaniem stąd tez duża liczba wypadków w Polsce.
homsky dzieki za wykresy i ładne teoretyczne tlumaczenia
Jakbym mógł się teraz ścigać z nim to bym się nie pytał Was, bedzie to możłiwe dopiero pewnie po nowym roku jak wróci do Polski i jak zrobi swoje 2E na 140KM - nie wiem w jaki sposób ale mówił że zrobi.Wtedy zobaczymy i na pewno Wam napiszę jak to wyglądało.
Swoją drogą homsky co to za programik - podoba mi sie z tą predkością i symulacją przyspieszenia?

Cholera z tego programu wynika że mam cały czas plecy #-o



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 27, 2006 14:23

Tominator pisze: Znaczy się nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź,moc jest dla mnie najważniejszą rzeczą
Na początku 1 biegu piszczy się tylko oponami i nic więcej. Moc zaczyna mieć znaczenie dopiero po złapaniu przyczepności. Można też ruszać z niskich obrotów, wtedy jest przyczepność ale brakuje mocy co daje jeszcze gorsze rezultaty niż ruszenie z kopyta.
oczywiście opony też są ważne(im weższe tym lepsze bedzie przyspieszenie)
Na starcie im szersze tym lepsze. Później im węższe tym lepsze bo dają mniejsze opory. Szerokość opon to i tak nie jest jedyna kwestia. Mogą być opony o tej samej szerokości ale inny model albo inna firma i różnica w przyczepności będzie znaczna.
Poza tym wywód z kierowcom też jest dla mnie nie jasny.Na prostej to jakie kierowca może umiejętności pokazać - chyba kazdy głupek potrafi sie rozpędzić na prostej moim zdaniem stąd tez duża liczba wypadków w Polsce.
Rozpędzić się umie każdy głupek to fakt ale zrobić to w maksymalnie krótkim czasie wykorzystując pełnie możliwości swojego samochodu to już nie taka prosta sprawa (przynajmniej dla niektórych). Przedewszystkim trzeba wiedzieć z jakich obrotów ruszyć i kiedy zmieniać biegi. No i zmieniać je jak najszybciej, najlepiej z międzygazem o ile synchronizatory na to pozwalają.


=-Pinhead-=

greg

Post autor: greg » śr wrz 27, 2006 15:24

bodzio_j pisze:jakoś nie zauważyłem dużo TDI na rajdach
to znaczy że oglądasz tylko F1



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr wrz 27, 2006 16:33

Tominator pisze:Swoją drogą homsky co to za programik - podoba mi sie z tą predkością i symulacją przyspieszenia?
No programik jest zajebisty , nie jest to jakas padaczka tylko naprawde fajnie napisany pod DOSem program wykozystujacy zagadnienie Teorii Ruchu Pojazdów , panowie o wykształceniu Mechaniczno-Samochodowym wiedza o co chodzi.
Odrazu musze sie przyznać , że nie mogłem znaleźć przełożeń skrzyni biegów z MK3 TDI 110PS i zapożyczyłem te przełożenia z MK4 TDI , także prędkości uzyskane na poszczególnych biegach moga byc troche inne niż w rzeczywistości w mk3 , ale na sumaryczne wyniki nie ma to az takiego dużego wpływu.

Tominator, wpisz w Google tekst "CarTest 4.5" i odrazu wyskoczy ci link do tego programiku , odrazu pozmieniaj jednostki angielskie na metryczne bo sie nie połapiesz w milach funtach i stopach.
Jest ten program tez na na forum w tematach przyklejonych w dziale VWspeed , ale cos te linki tam podane nie zawsze działają.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » śr wrz 27, 2006 17:08

Poza tym wszystkim o czym tu piszecie ważny jest jeszcze stan samego silnika i jego osprzętu - mocno zabrudzone filtry paliwa czy powietrza też mają wpływ na osiągi silnika szczególnie przy mocach bliskich maksimum.
Jadąc kiedyś niemiecką autostradą zostałem wyprzedzony przez golfika TDI (o ile sobie przypominam te silniki nigdy nie miały mocy mniejszych niż 90KM - jeśli było inaczej to mnie poprawcie) Kawałek dalej jadąc pod długą niezbyt stromą górkę wyprzedziłem klienta mając ok. 140 na zegarze, na piątym biegu (mój ABS ma też 90KM). Dodam tylko że gostek stawiał za sobą zasłonę dymną.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr wrz 27, 2006 17:13

andy94, masz racje, rozważając powyższe zagadnienie zakladamy że każdy silnik jest w nienagannym stanie, czyli taki jak fabryka go stworzyła.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr wrz 27, 2006 17:14

greg pisze:bodzio_j napisał/a:
jakoś nie zauważyłem dużo TDI na rajdach
to znaczy że oglądasz tylko F1

ano nie . Ale o dieslach jakoś mało się słyszy. W USA jeżdż na autom. skrzyniach też, ale jakos bez powodzenia.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości