Pęknięty zawór EGR ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pęknięty zawór EGR ??
Witam, mam pewien problem, mianowicie ostatnio jak gasiłem auto lekko zatelepało budą, wcześniej tak miałem jak pompa vacum była nieszczelna, pomyślałem może jakiś przewód od podciśnienia przetarł się (ok roku temu wymieniane wszystkie), patrzę są ok, lekko przytyrane ale bez dziur i nagle zobaczyłem, że EGR jest pęknięty ? nigdzie na necie nie widziałem czegoś takiego, co może być przyczyną ? dodam, że zawór był zaślepiony od ok 3 lat (zaraz jak kupiłem samochód zaślepiłem), oring wymieniony trzy miesiące temu pompa vacum też, co teraz z tym zrobić ? wywalić zawór i wstawić flanszę ( widziałem na necie gotowe już z możliwością wyjścia pod czujnik a wskaźnik boost już czeka na montaż) ?
AHF 144KM 310Nm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520991" onclick="window.open(this.href);return false;
Pęknięty zawór EGR ??
Śmiało wstawiaj flansze i po kłopocie jedz do tunera to ci egr wyłączy i po problemie
ew kupić nowy EGR
ew według uznania zeszlifować na równo dać śrubę i nakrętkę (sposób mało profesjonalny)
ew kupić nowy EGR
ew według uznania zeszlifować na równo dać śrubę i nakrętkę (sposób mało profesjonalny)
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
Pęknięty zawór EGR ??
Dzięki za odpowiedz. Kupować nowe EGR to chyba mija się z celem jak i tak byłoby zaślepione, wystarczy wyłączyć zawór czy potrzeba jest korekta softu ? Też tak myślałem, że flansza będzie najlepszym rozwiązaniem, oprócz telepania przy gaszeniu są jakieś inne niedogodności ? co w ogóle może być powodem takiego pęknięcia ? trochę poszperałem w necie i nie znalazłem takiego uszkodzenia
AHF 144KM 310Nm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520991" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pęknięty zawór EGR ??
Jak się z niego nie leje i działa, to ja bym go zostawił, ew. dał śrubę z nakrętką
Dając flanszę pozbawiasz się klapy gaszącej. Możesz go zaślepić podkładką, albo tymczasowo śruta od łożyska w wężyk zapodać i też działał nie będzie.
Jakby się z niego lało to można go wybebeszyć, zaślepić i zostawić klapę gaszącą.
W AHF nie trzeba nic wyłączać w ECU, żadne błędy się nie pokażą, zaślepiasz/wywalasz i już.
Dając flanszę pozbawiasz się klapy gaszącej. Możesz go zaślepić podkładką, albo tymczasowo śruta od łożyska w wężyk zapodać i też działał nie będzie.
Jakby się z niego lało to można go wybebeszyć, zaślepić i zostawić klapę gaszącą.
W AHF nie trzeba nic wyłączać w ECU, żadne błędy się nie pokażą, zaślepiasz/wywalasz i już.
Pęknięty zawór EGR ??
Ale ktoś przegiął z tą śrubą trzymającą zaślepkę zaworu EGR - dłuższej nie było
Przecież ewidentnie widać, że pęknięcie spowodowane jest wkręceniem zbyt długiej śruby bo pewnie wcześniej ktoś uszkodził gwint w otworze przy flanszy i teraz rozwiercił i nagwintował otwór w lustrzanym odbiciu nadlewu montażowego uchwytu siłownika klapy gaszącej.
To uszkodzenie jednak nie ma żadnego wpływu na telepnięcie przy gaszeniu. Ewidentnie albo nie dochodzi podciśnienie do elektrozaworu N239 lub do siłownika klapy gaszącej albo pęknięte jest samo ramię tego siłownika.
Przecież ewidentnie widać, że pęknięcie spowodowane jest wkręceniem zbyt długiej śruby bo pewnie wcześniej ktoś uszkodził gwint w otworze przy flanszy i teraz rozwiercił i nagwintował otwór w lustrzanym odbiciu nadlewu montażowego uchwytu siłownika klapy gaszącej.
To uszkodzenie jednak nie ma żadnego wpływu na telepnięcie przy gaszeniu. Ewidentnie albo nie dochodzi podciśnienie do elektrozaworu N239 lub do siłownika klapy gaszącej albo pęknięte jest samo ramię tego siłownika.
Pęknięty zawór EGR ??
Po weekendzie podjadę do mechanika podłączamy pod kompa i zobaczymy co wyjdzie
AHF 144KM 310Nm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520991" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pęknięty zawór EGR ??
to zależy czy usuniesz cały elektrozawór itp. czy tylko zaślepisz rurkę podciśnieniaowcy2 pisze: W AHF nie trzeba nic wyłączać w ECU, żadne błędy się nie pokażą, zaślepiasz/wywalasz i już.
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Pęknięty zawór EGR ??
Dread, jeśli jesteś zainteresowany to mam praktycznie nowy zawór EGR na zbyciu ,kupiony do swojego auta a po roku zrobiłem swap silnika i został,ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Pęknięty zawór EGR ??
na allegro takie czesci chodza po 15-30 zl. Kupujesz, wycinasz to ufo, zaslepiasz pozostalosc po ufo, wezyk od ufo zaslepiasz srubka czy czym tam chesz, dajesz zaslepke pod rurke laczaca egr z kolektorem wydechowym. Spisz spokojnie bo klapa gaszaca oszczedza ci poduszli silnika plus zabezpieczenie przed rozbieganiem sie silnika jak turbo by mialo puscic olej w dolot. Ot cala filozofia. Ja nie mam w obu autach EGRa i jest dobrze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Pęknięty zawór EGR ??
wesol dzięki za odp, tak też raczej zrobię, masz może zdjęcie jak u Ciebie wygląda egr bez tej "czaszy" u góry ?
AHF 144KM 310Nm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520991" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Pęknięty zawór EGR ??
Mi też coś cały czas cieknie z okolic kolektora/egr, chociaż sam egr mam zaślepiony. Wesol sam to wycinałeś jakąś szlifierka kątową? Wężyk zaslepiłes na końcu czy po prostu usunąłeś i zaślepiłeś przy samym zaworze? Bo z tego co rozumiem to od EGR jest środkowy z tych trzech zaworów podciśnienia? Właśnie też się zamierzałem na flanszę ale lepiej żeby klapa gasząca była. Czy trzeba coś zmieniać w sofcie jak zaślepię wężyk od zaworu w AXR?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Pęknięty zawór EGR ??
w AXR masz osobno egr i osobno klape gaszacą. Mozesz nawet sobie zakupic takie coś: http://allegro.pl/f97-zaslepka-zamienni ... 12218.html i podmieniasz zamiast EGR'a lub tak jak ja poprostu fleksem wykastrowac drania a wezyk zaslepic i po sprawie. Zaslepiasz tylko srubka pod tym ufo oraz dajesz zaslepke ta popularna na allegro pod rure od kolektora.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Pęknięty zawór EGR ??
Więc jednak kupiłem to co podałeś. Będę jutro wywalać cały egr ale zostawiam klapę gaszącą.
Cos tam jeszcze mnie zaskoczy przy podmianie egr? Oczywiście mam zaślepiony, ale coś mi się obiło o uszy, że wężyk odmy gdzieś tam jest podłączony?
Tyle wiem, ze jak chce się odmę wyłączyć z dolotu to odprowadza się wężyk pod silnik albo do butelki albo oil catch tank. Ale dobrze kojarzę, że właśnie gdzieś w egr jest wpięty ten wężyk?
Cos tam jeszcze mnie zaskoczy przy podmianie egr? Oczywiście mam zaślepiony, ale coś mi się obiło o uszy, że wężyk odmy gdzieś tam jest podłączony?
Tyle wiem, ze jak chce się odmę wyłączyć z dolotu to odprowadza się wężyk pod silnik albo do butelki albo oil catch tank. Ale dobrze kojarzę, że właśnie gdzieś w egr jest wpięty ten wężyk?
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości