Turbo się zacina
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbo się zacina
Ja nigdy nei rozumialem co za porblemy ludzi maja z podpieciem tych wezykow. Przecie to jasne jak slonce jest. Sa trzy króćce i jeszcz epdopisane sa. VAQ to do pompy prózniowej. out to do gruszki a atmo to do atmosfery i tu czasami koncern dawal do puszki filtra powietrza albo poprostu maly filterek zakladal taki jak od paliwa od komarka.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11
Turbo się zacina
Hmm... z tymi wężykami to chyba coś jest nie halo. Zmieniłem ich układ jak w schemacie Sztomela i jest wg mnie jeszcze gorzej... . Teraz to nawet nie słychać turbiny żeby coś się zakręciła. Zrobiłem logi dynamiczne na takich wężykach grup które radził mi zrobić Sztomel 01 z 11 i 08 z 11.
http://vaglog.pl/log_225006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_225005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co o nich uważacie..?? Wcześniej coś czułem jak jechałem autem a teraz to tak licho strasznie....
http://vaglog.pl/log_225006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_225005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co o nich uważacie..?? Wcześniej coś czułem jak jechałem autem a teraz to tak licho strasznie....
Turbo się zacina
teraz to jedzisz jak SDI. Albo nadal zle podlaczone albo N75 skiepszczony. Na probe podpinaj zawsze tylko elektrozaowrek jeden ten N75 i wezyki od pompy do N75 i dalej do gruszki turbiny. Moze masz gdzies nieszczlenisc a ona moz ebyc doslownie wszedzie od wezykow poczynajac po luzy na króćcu w pompei vaq czy rozwalonym elektorzaworku gruszce itd.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Turbo się zacina
Albo źle zinterpretowałeś mój schemat podciśnień albo masz nieszczelność bo ewidentnie nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11
Turbo się zacina
Rysunek raczej dobrze zinterpretowałem. Sprawdziłem wężyki i nie widzę żadnego przetarcia dziury ani nic dziwnego ( niedawno wymieniłem na nowe więc sparcenie gumy tez wykluczam). Sprawdziłem w basic element 011 ruch sztangi i rusza góra dół więc n75 działa poprawnie i ciśnienie dochodzi. Ręką również lekko chodzi w pełnym zakresie sztanga. Jak wyciągnąłem wężyk od akumulatora podciśnienia to zasyczało więc w nim było ciśnienie czyli wężyki są raczej szczelne. Podpiąłem pod komputer i sprawdziłem błędy statyczne i niby był tylko błąd przeładowania:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
ale go usunąłem i już nie wskoczył. Muszę przyznać, że chyba pozostaje mi wyciągnięcie turbiny i sprawdzenie czy w środku wszystko z nią w porządku. Może pominąłem wsadzić jedną kierowniczkę w pierścień sterujący albo już naprawdę nie mam pomysłów.
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
ale go usunąłem i już nie wskoczył. Muszę przyznać, że chyba pozostaje mi wyciągnięcie turbiny i sprawdzenie czy w środku wszystko z nią w porządku. Może pominąłem wsadzić jedną kierowniczkę w pierścień sterujący albo już naprawdę nie mam pomysłów.
Turbo się zacina
nie przeladowanei tylko niedoladowania . Negative to ujmeny czyli niedoladowanie. Dziwna sprawa bo podajesz ze stana sie rusza a tu nieladuje turbo od samego dolu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11
Turbo się zacina
No sztanga rusza się ręką i podczas basic element 011. Więc rozumiem, że problem może tkwić w moim złożeniu turbiny..?? tylko teraz porównując te wcześniejsze logi gdzie turbina zaskakiwała dosyć późno (późno wstawała) do tych teraz z ułożonymi wężykami wg Sztomela czy to ma związek z bebechami turbiny... Wiadomo nie chce mi się jej wyciągać bo jest z tym trochę roboty, ale jeżeli miało by to być na pewno to to znalazłbym czas i bym ją wyciągnął.
Turbo się zacina
no to raczje cos skiepszczyleś przy skladaniu suszary. Nie ma bata.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Re: Turbo się zacina
Już miałem zamiar dziś kupić N75 i wężyki i zrobić z tym porządek... Eureka - sprzęgło mi się zjarało - opisane przeze mnie wcześniej objawy to zużycie sprzęgła. Czyli szukam sprzęgła.Sztomel pisze:W pierwszej kolejności podepnij Vaga, odczytaj zapisane błędy i zapisz je a następnie skasuj i zobacz czy pozostaną jakieś, których nie da się skasować i sprawdź czy i jakie pojawią się po kolejnych dynamicznych jazdach. Błędy i logi wklej na forum jak również umów się z tunerem i wykonane logi mu prześlesz to ci powie co masz dalej robić. Nie sądzę by była to wina oryginalnego softu przy turbo z ARL-a gdyż ja mam oryginalny soft i wtryski od ALH a turbo z silnika BRD i MAP sensor 3 bar a auto jest mimo to dynamiczne. Przy okazji sprawdź sobie szczelność wszystkich wężyków w układzie podciśnienia.
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2015 21:53 przez Skrzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Turbo się zacina
Czego szukasz do czego?? Do AXR jak chesz zalozyc sprzeglo od sharana. Ktorego sharana??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Turbo się zacina
Dobra nieważne, nie robię oftopu, napiszę pytanie w temacie o sprzęgłach.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11
Turbo się zacina
Witam ponownie... wiem że pytanie pewnie znajduje się w tym miejscu co powinno ale to tylko jedno pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi na innych forach. A mianowicie chodzi mi o zawór EGR z 1.9 tdi ASV standardowo z klapą gaszącą. Podejrzewam, że mam zepsuty EGR. Proszę mi powiedzieć czy to normalne, że dmuchając i wciągając w ten metalowy kruciec EGR'u powietrze swobodnie przepływa....?? Jeżeli chodzi o klapę gaszącą to normalnie trzyma ciśnienie wciągając normalnie ustami. Tylko ten EGR cos mi "śmierdzi". Proszę o pomoc w tej kwestii.
Turbo się zacina
nie nie powinno nic tam przepuszczac. Tam jest mebrana ktora pewnie ci sie przedziurawila. Ogepnij wezyk i zaslep go jakas srubka czy czymkolwiek. EGR jest ci w ASV tak potrzebny jak dziura w plocie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11
Turbo się zacina
Czyli rozumiem, że zawór egr zostaje bez zmian, i zatykam jedynie przewód od n18. Tylko powiedz mi to zaślepienie ma jakiś konkretny cel..?? żeby układ podciśnienia nie dostawał po dupie cały czas czy jak..???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości