Dolot i rozrusznik AHF do AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: balon91 » sob lip 11, 2015 00:51

witam czy kolektor dolotowy od ahf będzie pasował do ajm?
to samo pytanie mam odnośnie rozrusznika
W zasadzie chodzi mi o sam egr ale mam okazję kupić cały dolot.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Sztomel » sob lip 11, 2015 07:09

Kolektor ssący wraz z zaworem EGR jest taki sam w AJM co i w AHF.
Co do rozruszników nie mam pewności bo montowali Boscha i Hitachi a ETKA nie wskazuje jednego typu dla obydwu tych silników.


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Michał_1977 » sob lip 11, 2015 07:17

balon91 pisze: czy kolektor dolotowy od ahf będzie pasował do ajm?
Wg. tej stronki,powinien pasować http://www.partsbase.org/vw/golf-varian ... ing-parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
balon91 pisze:to samo pytanie mam odnośnie rozrusznika
Jeśli skrzynia biegów z tą samą ilością biegów,to tak,będzie pasował.
balon91 pisze:W zasadzie chodzi mi o sam egr ale mam okazję kupić cały dolot.
I to zmienia całkowicie postać rzeczy,bo EGR może się różnić wyjściem na kolano gumowe. AHF ma nakładane z opaską sprężystą,a AJM może mieć szybkozłącze jak ASZ/ARL...i wtedy musisz szukać jeszcze kolana gumowego :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Sztomel » sob lip 11, 2015 07:35

Kolektor ssący do AHF i AJM ma nr 038129713J a EGR dla obydwu tych silników nr 045131501C więc wg ETKI są takie same.
Tylko czasem nie kupuj kolektora i zaworu EGR z Audi A4 lub Passata B5 z silnika AJM bo nie są takie same jak dla silników AJM poprzecznie montowanych.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: wesol » sob lip 11, 2015 07:37

rozrusznik nei podejdzie z racji wlasnie roznic z w skrzynaich 5 b w AHF a w AJM 6 biegowa. Inne sa. egr powinien pasowac bo ajm powinien miec na kladany waz a nei na szybkozlaczke ale juz nei pamietam.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Sztomel » sob lip 11, 2015 07:43

Na szybkozłączkę EGRy były właśnie w silnikach montowanych wzdłużnie czyli A4 i Passat B5 a dodatkowo kolektor ssący z silników wzdłużnie montowanych ma wlot powietrza skierowany w odwrotną stronę niż ten z AHF'a i tak samo z EGR'em - siłownik klapy gaszącej jest założony z jego drugiej strony.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: wesol » sob lip 11, 2015 09:02

a tu cie zaskocze. Nie tylko w zdluznych. W sharanch np tez jest koelktor skeirowany nie w storneprawa ( pasazera) tylko wstrone kierowcy. Ale fakt faktem odwrotnie sa tez te EGRy a wlasciwie to te klapy gaszace. A i w sharanach bylo tez na szybkozlaczke w 115 KM i mocniejszych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Sztomel » sob lip 11, 2015 20:59

Zaskoczyłeś mnie bo nawet Sharanów czy tam Alhambr oraz Galaxy nawet nie brałem pod uwagę. Ale przynajmniej pytający kolega ma teraz full info.
P.S.
W tych autach nigdy nie montowano silników AHF, AGR, ASV czy ALH. Jedyne co łączyło te auta z Golfem IV to silniki ANU (1.9 TDI PD 90 KM i turbo z WG, które w Golfach IV były wstawiane w kilku tysiącach egzemplarzy tylko eksperymentalnie).


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2015 21:55

Sztomel, u mnie w A3 z ASZ-em pod maską,jest szybkozłączka. U kolegi w Tolego z AR-em i u drugiego kolegi w Leonie też z ARL-em,także są szybkozłączki :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: Sztomel » pn lip 13, 2015 00:20

Michał_1977, ja Cię doskonale rozumiem ale zauważ, że temat dotyczy osprzętu silnika AJM a nie AXR, ASZ czy ARL.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Dolot i rozrusznik AHF do AJM

Post autor: wesol » pn lip 13, 2015 06:39

Tak w sharanach itp nigdy nie bylo silnikow z golfa 4 na VP nad czym bardzo ubolewam. Bylo wrecz jeszcze gorzej bo przedlifty sa skundlone z golfem 3 czyli instalacja podobna jak w golfie 3 silniki 1Z i AFN w poliftach silniki tylko na PD czyli jak podales 90 konny PD oraz 115 konny montowany takze w golfie 4 ale o oznaczeniu AUY ( auy tez byl w golfie 4 poza AJM). Szkoda szkoda bo w poliftowej budzie fajnieby bylo miec jakiegos ASV i go zmodzic nieco. A tak w poliftach wkladali najczesciej 115 KM PD plus skrzynia 6 biegowa. Byly tez motory 130 konne owszem ale od 2003 roku a 150 konne byly wkladane tylko przez dwa lata. Pozniej wkladali 2.0 tdi ale z dpfem mokrym i z neiszczesna pompoa olejowa i glowica. Poprostu same cukiereczki.

ASZki czy ARLki w naszych budach golfa czy audi A3 mialy zawsze szybkozlaczki. Generalnei nei lubie szybkozlaczek bo to niepewne polaczenie do tego zawodne a rury drogie. Samo zło.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości