EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
(szukałem, szukałem i.. nie doszukałem się, więc pytam)
Proszę o poradę. Passat FL 130KM, turbo regenerowane 4miesące temu. Olej cieknie jak z fontanny z EGR. Odpiąłem rurę od turbo i trochę oleju w nim jest, co ciekawe turbinę "słychać". Dźwięk wydobywający się od turbiny jest jak z amerykańskich filmów mocno hałasuje, prawie jak w ciężarowce (ale taki przyjazny dla ucha dźwięk turbo doładowania, słyszalny wyraźnie wewnątrz).
Co z tym robić? Tubo? EGR do regeneracji/wymiany? Odma?
Plizz, kumaty jestem poradzę sobie. Tylko jak ugryźć problem?
Proszę o poradę. Passat FL 130KM, turbo regenerowane 4miesące temu. Olej cieknie jak z fontanny z EGR. Odpiąłem rurę od turbo i trochę oleju w nim jest, co ciekawe turbinę "słychać". Dźwięk wydobywający się od turbiny jest jak z amerykańskich filmów mocno hałasuje, prawie jak w ciężarowce (ale taki przyjazny dla ucha dźwięk turbo doładowania, słyszalny wyraźnie wewnątrz).
Co z tym robić? Tubo? EGR do regeneracji/wymiany? Odma?
Plizz, kumaty jestem poradzę sobie. Tylko jak ugryźć problem?
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
Żebyś nie pakował się w zbędne koszta to zacznij sprawę ogarniać od początku, czyli pierwsze co to zajmij się turbiną bo z twojego opisu wynika ,że ktoś odwalił lipę i to konkretną. Oddaj turbinę do reklamacji bo od tego na pewno powinieneś zacząć.brada pisze:Tylko jak ugryźć problem?
Jak będziesz miał już na pewno sprawne turbo to wtedy wróć tu ponownie i będziemy problem rozwiązywać dalej. Małymi krokami powoli do przodu ,pojedynczo od tego co najważniejsze. Nie rzucaj się broń Boże do wszystkiego naraz żeby się póżniej nie okazało ,że zabrałeś się do tego od dupy strony i wydałeś nie potrzebnie na coś pieniążki. Zacznij od tego jak Ci napisałem i odezwij się póżniej.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
Witam mam pytanie jakiś czas temu zauważyłem że mam odłączony przewód od EGR podciśnienia VW PASSAT B5 99r jak go podłącze to samochód odpali i zaraz gaśnie jak jest odłączony jest ok
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
Jesteś pewien, że jest to wężyk idący do siłownika zaworu EGR czy może raczej do siłownika klapy gaszącej ? Otwarcie zaworu EGR po odpaleniu silnika nie może powodować jego gaśnięcia.
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
nie jestem pewien może być tak jak mówisz ale dlaczego jest odłączone jaki to może być powód tego
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
Jeśli jest tak jak podejrzewam, to ktoś logicznie odłączył wężyk podciśnienia od siłownika klapy gaszącej aby silnik po odpaleniu nie gasł a dzieje się tak zazwyczaj wtedy kiedy jest zwarcie w obwodzie sterowania elektrozaworem N239, który podaje (w przypadku zwarcia obwodu) podciśnienie na siłownik klapy gaszącej w trakcie uruchomienia silnika co skutkuje jego gaśnięciem zamiast podawać podciśnienie przez 3 sekundy jedynie podczas wyłączenia zapłonu (gaszenia silnika). Z własnego doświadczenia wiem, że zwarcie w obwodzie sterowania N239 nie jest sygnalizowane żadnym błędem przez sterownik silnika więc nie od razu się zorientowałem w swoim aucie, że to jest przyczyną jego gaśnięcia.
Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie ciekawi w Twoim przypadku : czy koniec tego odłączonego wężyka jest czymś zaślepiony ?
Jeśli nie jest zaślepiony a faktycznie ma iść do siłownika klapy gaszącej to normalnie nie dałoby się dynamicznie jechać Twoim samochodem gdyż przy zwarciu obwodu N239 nie miałbyś wtedy kompletnie podciśnienia podawanego na siłownik sterujący pracą zmiennej geometrii kierownic spalin w turbosprężarce.
Jeśli zaś jest tak jak piszesz, że wężyk ten ma być podłączony do siłownika zaworu EGR (srebrnego metalowego grzybka) i silnik gaśnie jak go do siłownika EGR podłączysz to oznacza to tylko tyle, że Twój silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza i dodatkowy dopływ spalin z aktywnego zaworu EGR jeszcze bardziej go dławi a wtedy przyczyn należy szukać w dolocie powietrza zasysanego i doładowanego.
Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie ciekawi w Twoim przypadku : czy koniec tego odłączonego wężyka jest czymś zaślepiony ?
Jeśli nie jest zaślepiony a faktycznie ma iść do siłownika klapy gaszącej to normalnie nie dałoby się dynamicznie jechać Twoim samochodem gdyż przy zwarciu obwodu N239 nie miałbyś wtedy kompletnie podciśnienia podawanego na siłownik sterujący pracą zmiennej geometrii kierownic spalin w turbosprężarce.
Jeśli zaś jest tak jak piszesz, że wężyk ten ma być podłączony do siłownika zaworu EGR (srebrnego metalowego grzybka) i silnik gaśnie jak go do siłownika EGR podłączysz to oznacza to tylko tyle, że Twój silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza i dodatkowy dopływ spalin z aktywnego zaworu EGR jeszcze bardziej go dławi a wtedy przyczyn należy szukać w dolocie powietrza zasysanego i doładowanego.
EGR cieknie olej passat b5 fl 1.9 tdi avf
ten przewód jest podłączony od czegoś do czegoś a miedzy buł prawdopodobnie trójnik bo teraz jest rurka wstawiona żeby złączyć dwa przewody a obok leży ten wężyk tak jak pisałeś że jest to od siłownika klapy gaszącej nie jest zaślepiony od tego siłownika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości