nie ma takiego BMWVW_seller pisze:o jakims e43
Jeśli chodzi o tankowania to wiadomo diesel, jeśli oszczędność to lpg
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
nie ma takiego BMWVW_seller pisze:o jakims e43
Zazwyczaj nie, ale wczorajsze moje doświadczenie pokazuje, że i tyle może być, przy uczęszczanych drogach prowadzących do wakacyjnych kurortów.lwlw pisze:Moim zdaniem przesada, że się traci pół godziny na każde tankowanie gazu
Czasami tak, a czasami wolałbym jednak jechać ciągiem niż tracić co 3 godziny wiele minut.lwlw pisze:a że się tankuje częściej to nawet może być zaleta, bo i tak warto się zatrzymać co parę godzin kości rozprostować
A to i prawda.lwlw pisze:Co do łatwiejszego wyprzedzania dieslem to może porównujmy turbobenzynę do turbodiesla? A jak nie to SDI to wolnossącej benzyny i wtedy mówcie czym się lepiej wyprzedza.
Przy 140 km/h (silnik ARM, czyli to samo co AHL) mam dokładnie 4200 obrotów, przy 150 jest około 4600, przy 160 mam niecałe 5000 obrotów, przy 180 - 5500 obr. Dokładne dane z wczorajlwlw pisze:Obroty - nie wydaje mi się by 1,6 miał aż 4700 przy 150 km/h (zwłaszcza, że raz mowa o 4200, raz o 4700)
W zeszłym roku miałem A6 1.9TDI - silnik AWX z 5 biegową skrzynia. Przy 140 km/h miał dokładnie 2700 obr., przy 160 - równe 3000.lwlw pisze:diesel zaledwie 2800 przy 150, chyba, że to któryś mocniejszy z długą skrzynią
Miałem też i Passata B5FL 1.9TDI 101KM i przy 3000 obr. było dużo ciszej niż w benzyniaku przy 5000.lwlw pisze:zresztą w takim TDI przy stałym utrzymywaniu 3000 też głowa zaboli
Nie tragizuje, ale po prostu, gdybym jeździł w większości w trasie, zdecydowanie byłbym za dieslem, kosztem nawet większych strat finansowych na paliwie.lwlw pisze:Oczywiście zgodzę się, że dalekie trasy wygodniej się będzie robić dieslem, ale puszcza się wtedy kupę kasy z dymem, a nie tragizowałbym tak z LPG.
Wiadomo - masz rację, ale ja tu tylko sugeruję, że dla kogoś, kto dużo jeździ po drogach szybkiego ruchu, diesel może okazać się lepszy. Przynajmniej dla mnie by był, gdybym tylko takie trasy robił. Ale że moja jazda to co najmniej 80% jazda miejska, więc nie powiem złego słowa na LPG. Zresztą większość moich aut była z LPG i nigdy nie narzekałem i nie mam zamiaru. Dla mnie LPG jest w sam raz, ale i na klekota złego słowa nie powiemsliwa404 pisze:Panowie, wszystko rozumiem, ale w tym temacie ciagle jest to samo. Wszyscy by chcieli magiczny przycisk ON-LPG i w trasy ON a w mieście to drugie. Nic nowego nie wymyślicie. Jasne ze każdy by chciał tanio jeździć, zwłaszcza przy naszych cenach paliw względem zarobków, ale na Boga, chłopaki, można mieć albo rybkę albo hyhy. Chyba ze kogoś stać na dwa auta, diesla w trasę i benzynę w mieście. Ale wtedy po co dywagacja nad oszczędnościami?
jak to nie ? więcej jak 6 litrów w miescie nigdy mi nie spalił i to w miescie łódź w godzinach 15-16 gdzie jedzie się tragicznie do tego wiadomo jak tam jeżdżą . gdzie jak miałem auto z lpg mk4 2.0 115km to palił na tym samych odcinkach ( praktycznie całe miasto musiałem przejechać i trwało to ponad godzine ) palił 12-14l gazu w trasie do 8l przy prędkosci do 140 bo potem to już wir w baku się robił i wciągał sporo ,gdzie w tdi 130km (1z+) Zapomniałem o tankowaniu .średnio robie 1000-1400km na zbiorniku najlepszego Ruskiego paliwka , do tego jeszcze dochodzi jazda takim autem z lpg a dieslem ,w korku aby puszczacz sprzęgło i sam się toczy w lpg wiele razy mi się zdarzyło ,że mi zgasł .może to przyzwyczajenie z diesla gdzie własnie puszczasz sprzęgło i sam jedzie gdzie w pb/lpg trzeba troche gazu dodać . lpg na miasto by było super jak by auto miało automata ,zawsze to +1-2l więcej ale nogi i ręce tak nie bolą od tego stałego wajchowania w korku . zresztą w ON podobnielwlw pisze:ale w TDI też nie będzie to 5 litrów
Równo rok temu miałem Volvo V70 2.5T z LPG. W mieście (bez korków, bez szaleństw, choć nie zamulając), spalał mi 18-22 litry LPG. A6 z AWX pod maską spalał w tych samych warunkach nie więcej jak 7. Ale jakby nie liczyć wychodziło cenowo podobnielwlw pisze:To w takich warunkach, w takim aucie V6 też nie spali 20. Ja rozumiem zalety jednego i drugiego, ale ważne by podejść do tematu rozsądnie, a nie że diesel 5 litrów w mieście, a benzyniak 20.
Taka sama jak w każdym popularnym AHL i pewnie w większości, albo i wszystkich 1.6 montowanych w Passacie B5.lwlw pisze:strasznie krótka skrzynia w tym ARM
Ale po co? Przecież mi tu chodzi przede wszystkim o częstsze tankowanie i wysokie obroty, przy jeździe autostradowej. Osiągi to już wiadomo odrębna sprawa, której ja nie poruszam, bo ciężko porównać 130-konnego TDI, do zagazowanego 100-konnego 1.6.lwlw pisze:I znowu - porównujmy podobne auta/silniki, bo tak to można wyskoczyć też z 1,8T vs SDI.
Wiesz, u mnie była duża różnica między miastem, a trasą. W mieście z klimą, przy dynamicznej jeździe, ale bez szaleństw, spalanie wychodziło 18-22 LPG. Ale już w trasie, przy delikatnej jeździe udało mi się zejść do 10. Ale to była naprawdę delikatna jazda na 5 biegu z prędkościami 70-90 km/h. Auto miało 193KM i napęd tylko na przód.-michau- pisze:herbu, a to niemiła informacja, bo po mk4 myślałem również nad s60 2.5t 210 lpg 4x4.
Ot mądrości...lwlw pisze:Bo to nie jest auto do latania 150 non stop. A to pierwsze volvo musiało być zepsute
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości