Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: -michau- » czw lip 02, 2015 12:20

U mnie cały czas brak zdecydowania. Czy zrobić mody typu fmic i większe turbo, pompki z arl, zrobić sobie z ajma koło 190/400 i śmigać przez kolejne 2-3 lat aż do osiągnięcia przez auto pełnoletniości.

A trochę w niego już włożyłem, 2mas sprzęgło, kompletne hamulce itp.

Czy uderzyć w młodsze auto o 6-7 lat, też diesla mocy koło 200 lub ew. słabszy zchipować na okolice 200.
Właśnie mam na myśli jakiegoś opla z cdti 150km lub vaga z 2.0tdi 170km.

Kusi mnie duża benzyna + lpg. WichuTM, bardzo ładnie to opisał i trafił w sedno sprawy.

Jeżdżę głównie trasy, nie wachluję zbyt dużo biegami, poruszam się najczęściej na 5 i 6 biegu w granicach 2200-3000 obr. No i jazda dieslem jest dla mnie, a przynajmniej wydaje się być wygodna.

Zalewam do pełna i nie odwiedzam stacji cały tydzień.


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » czw lip 02, 2015 23:29

-michau- pisze:Jeżdżę głównie trasy, nie wachluję zbyt dużo biegami, poruszam się najczęściej na 5 i 6 biegu w granicach 2200-3000 obr. No i jazda dieslem jest dla mnie, a przynajmniej wydaje się być wygodna
I to by mnie przekonało do diesla jednak. A dlaczego? Jeśli jeździsz dużo w trasie, to diesel jest dużo fajniejszy. Sam wczoraj leciałem przez całą Polskę swoim Passatem z LPG. 3 wady:
1. tankowanie co 300-350km (spalał równo 10)
2. jechałem autostradami w większości i męczyły mnie obroty (leciałem koło 140-150 km/h i obroty 4200-4500, więc silnik wył. W TDI, szczególnie 6-biegowym przy tych prędkościach masz pewnie 2200-2400 obrotów, więc cisza)
3. Wyprzedzanie - kilka odcinków było jednopasmowych i wyprzedzanie dieslem jest dużo sprawniejsze niż benzyniakiem
Poza tym, tak jak napisał WichuTM, masz dobrego diesla, to jeździsz bezawaryjnie. Z LPG jest podobnie, tyle, że ciężko znaleźć zadbane auto z LPG.
-michau- pisze:U mnie cały czas brak zdecydowania. Czy zrobić mody typu fmic i większe turbo, pompki z arl, zrobić sobie z ajma koło 190/400 i śmigać przez kolejne 2-3 lat aż do osiągnięcia przez auto pełnoletniości.

A trochę w niego już włożyłem, 2mas sprzęgło, kompletne hamulce itp.

Czy uderzyć w młodsze auto o 6-7 lat, też diesla mocy koło 200 lub ew. słabszy zchipować na okolice 200.
Właśnie mam na myśli jakiegoś opla z cdti 150km lub vaga z 2.0tdi 170km.
Ja bym raczej został przy tym co masz - włożysz kilka zł (no może trochę więcej) i masz całkiem fajne auto. A przy tym wiesz co masz. A na takie młodsze + mocniejsze wydasz sporo więcej niż na mody, do tego pakiet startowy, inne pierdoły i suma zrobi się bezproblemowo pięciocyfrowa. Czy warto dla tych 6-7 lat? Może i warto... A może i nie. Dla mnie nie warto.
Sam miałem niedawno zagwozdkę - musiałem kupić kombi - celowałem w Passata B5FL z LPG. Mało ich było, a ceny dość wysokie. Oglądnąłem kilka i najsensowniejszy (co wcale nie znaczy, że dobry) był z 2001 roku, z silnikiem 2.0. Cena 12900. Za dużo jak na stan jaki prezentował. Kupiłem rok starszego, przedliftowego. Stan idealny, super zadbany, co prawda 1.6, ale cena niższa o ponad 5 tys. A jako, że miałem wcześniej B5FL, to nie widzę żadnej różnicy w jeździe między tymi autami. Dla 1 roku i nieco zmienionego wyglądu wykładać 5 kafli więcej? Czy warto?...


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: -michau- » czw lip 02, 2015 23:52

Dzięki za podpowiedź! :)
Jeśłi lpg na pewno szukałbym wyłącznie PB a instalacje zamontował po kupnie.

Co do b5 to nie tylko moja opinia ale też i wielu osób, że przedliftowe jakoś lepiej się trzymają niż FL ;)

No powiem ciężki orzech do zgryzienia, po 1 czy zostawić golfa, a po 2 jeśli już zmieniać to jaki silnik w autach 7-8 letnich.

W nowszych dieslach raczej 2mas turbo itp. mi nie straszne, wiadomo szkoda trochę grosza, ale to normalna rzecz, która z czasem pada, tym bardziej po programie :)


GTB... :satan:

sprat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt lis 15, 2013 14:17

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: sprat » pt lip 03, 2015 07:41

-michau- pisze:U mnie cały czas brak zdecydowania. Czy zrobić mody typu fmic i większe turbo, pompki z arl, zrobić sobie z ajma koło 190/400 i śmigać przez kolejne 2-3 lat aż do osiągnięcia przez auto pełnoletniości.

A trochę w niego już włożyłem, 2mas sprzęgło, kompletne hamulce itp.

Czy uderzyć w młodsze auto o 6-7 lat, też diesla mocy koło 200 lub ew. słabszy zchipować na okolice 200.
Właśnie mam na myśli jakiegoś opla z cdti 150km lub vaga z 2.0tdi 170km.

Kusi mnie duża benzyna + lpg. WichuTM, bardzo ładnie to opisał i trafił w sedno sprawy.

Jeżdżę głównie trasy, nie wachluję zbyt dużo biegami, poruszam się najczęściej na 5 i 6 biegu w granicach 2200-3000 obr. No i jazda dieslem jest dla mnie, a przynajmniej wydaje się być wygodna.

Zalewam do pełna i nie odwiedzam stacji cały tydzień.
Ja też bym zostawił Golfa. Praktycznie skoro masz auto porobione to powinno trochę wytrzymać :) Zwłaszcza, że tak taniego w eksploatacji samochodu już nie znajdziesz.
Choć 1.9 CDTI też fajny motor- ujeżdżalem służbowo taką Vectrę C - 150 tys km i nic sie nie dzialo tylko DPF czasem zapchany jak dłużej po mieście pojeździł.



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: WichuTM » pt lip 03, 2015 08:10

-michau- pisze:U mnie cały czas brak zdecydowania. Czy zrobić mody typu fmic i większe turbo, pompki z arl, zrobić sobie z ajma koło 190/400 i śmigać przez kolejne 2-3 lat aż do osiągnięcia przez auto pełnoletniości.

A trochę w niego już włożyłem, 2mas sprzęgło, kompletne hamulce itp.

Czy uderzyć w młodsze auto o 6-7 lat, też diesla mocy koło 200 lub ew. słabszy zchipować na okolice 200.
Właśnie mam na myśli jakiegoś opla z cdti 150km lub vaga z 2.0tdi 170km.

Kusi mnie duża benzyna + lpg. WichuTM, bardzo ładnie to opisał i trafił w sedno sprawy.

Jeżdżę głównie trasy, nie wachluję zbyt dużo biegami, poruszam się najczęściej na 5 i 6 biegu w granicach 2200-3000 obr. No i jazda dieslem jest dla mnie, a przynajmniej wydaje się być wygodna.

Zalewam do pełna i nie odwiedzam stacji cały tydzień.



Podejmując decyzje weź jeszcze pod uwagę, ze po tych modach i kilku latach bedzie bardzo ciężko takie auto sprzedać i nigdy nie odzyskasz kasy która w to włożyłeś. Póki co jeśli masz zadbany egzemplarz mk4, możesz go dobrze sprzedać, bo trzymają cenę, moim zdaniem nawet przesadnie. Jak bedziesz szukał jakiegoś Leona,Golfa czy A3 z silnikiem BMN 170KM, to szukaj czegoś z bogata historia, uważaj na kosztowne pompki Siemensa, była na nie akcja serwisowa i jeśli nie były wymienione, a serwis był do końca, to wywalczysz nowe w ASO. Koszty eksploatacji nie będą w zasadzie większe, zawieszenie, hamulce, dwumas, czy regeneracja turbo to ceny na podobnym poziomie. Moim zdaniem mk4 chyba jako jedyna gen golfow nie ma tego czegoś, żeby sie jakoś do niego przywiązywać ;-)



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: mk4tdi » pt lip 03, 2015 11:29

WichuTM pisze:Moim zdaniem mk4 chyba jako jedyna gen golfow nie ma tego czegoś, żeby sie jakoś do niego przywiązywać ;-)
A moim zdaniem mk5 nie ma tego czegos :bajer:


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: Mozzambik » pt lip 03, 2015 15:13

Zawsze można celować w wolne aczkolwiek bezawaryjne 1.9 SDi ;-)



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » śr lip 08, 2015 13:54

Wczorajsze moje doświadczenie twierdzi, że jeśli jeździsz dużo w trasie, szczególnie po szybkich drogach (autostrady itp.), to kup diesla, chyba że masz butlę 100 litrów (miałem taką w Volvo i zapewniała zasięg na trasie około 700 km)
Dlaczego? Otóż dlatego:
Wyjechałem wczoraj popołudniu z Kołobrzegu na południe Polski. Generalnie do przejechania 750 km. Pierwsze tankowanie w Kołobrzegu - jakaś stacja prywatna, obsługa zza wschodniej granicy, ale szybko, miło, sprawnie i tanio. Bak pełny (38 litrów), więc w drogę. Upał jak diabli, klima chłodzi, trasa dobra, więc by nie spędzić całej nocy w trasie, jadę szybko (oczywiście jak na Passata 1.6 :grin: ). Dobra droga więc te 130-150 km/h. Po 250 km zapala się rezerwa. No nic, jeszcze jakieś 70 km się przejedzie. Ale, że wiem, iż ze stacjami przy tej drodze, którą jadę jest krucho, więc zajeżdżam w Świebodzinie na Orlen. Cena dobra, długo stacji po drodze nie było, a nawet jak była, to LPG w złodziejskiej cenie 2.30 zł, więc na Orlenie kolejka do dystrybutora. 3 auta przede mną, a w zasadzie 5, bo tylko jeden pistolet do tankowania na dwie strony. Wiadomo - gaz szybko się nie tankuje, każdy idzie jeszcze się wylać, kupić hot doga, więc zeszło mi na tej stacji dobre pół godziny, jak nie więcej. Passat trochę spalił, ale przy takiej jeździe z klimą nie ma co się dziwić. 11,5/100 więc i tak tanio. Bak pełny, więc w drogę. Droga dalej dobra, więc grzejemy. Klima miło chłodzi, silnik się męczy, wszak auto załadowane po dach, więc dalej swoje spala. Dojechałem do Legnicy. Tankować? Nie tankować? Jeszcze dużo paliwa, ale potem przy autostradzie A4 stacji mało, a i ceny wysokie, więc kolejne tankowanie. Tym razem szybciej, ale i tak kilkanaście minut w plecy. Bak pełen, autostrada pusta, więc jazda. Już bez klimy, za to szybciej. 150-160 prawie cały czas. Rezerwa zapaliła się zanim dojechałem do Gliwic. Tankowanie w Żorach, więc już blisko domu. Cena już super - 1.77 zł. Ale kolejne kilkanaście minut z głowy.
I tak dojechałem do domu tracąc na stacjach z 1,5 godziny.
Tą samą trasę robiłem rok temu A6 1.9 TDI. Nie dość, że jechało się szybciej, to całą trasę przejechałem bez przystanku, a i sam silnik w Audi dużo mniej na pewno się męczył. Jadąc Passatem te 150 km/h silnik wył generując jakieś 4700 obrotów. Diesel w Audi przy tej prędkości rozwijał jakieś 2800-3000 obr. Różnica zauważalna i odczuwalna.
Jedyny plus LPG, to cena - jakby nie liczyć i tak było prawie połowę taniej niż jadąc dieslem :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: WichuTM » śr lip 08, 2015 15:38

Rozwiązaniem tego, byłby jakiś mocniejszy silnik np V6 ze skrzynią 6 i większy zbiornik gazu, który niestety pewnie by ograniczył bagażnik...



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » śr lip 08, 2015 18:06

WichuTM pisze:Rozwiązaniem tego, byłby jakiś mocniejszy silnik np V6 ze skrzynią 6 i większy zbiornik gazu
No tak, to by było jakieś rozwiązanie... Tyle, że później, jeżdżąc po mieście, spalanie pewnie zbliżyłoby się do 20 :)
WichuTM pisze:większy zbiornik gazu, który niestety pewnie by ograniczył bagażnik...
Coś za coś...


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: VW_seller » śr lip 08, 2015 20:40

herbu pisze:I tak dojechałem do domu tracąc na stacjach z 1,5 godziny
i to jest najgorsze w lpg :grrr: ,to tego stać i się prosić o zatankowanie .
herbu pisze:za to szybciej. 150-160 prawie cały czas
toż to kres w tym silniku i hałas nie miłosierny :?
herbu pisze:Tą samą trasę robiłem rok temu A6 1.9 TDI. Nie dość, że jechało się szybciej, to całą trasę przejechałem bez przystanku, a i sam silnik w Audi dużo mniej na pewno się męczył.
prawie wogóle się nie męczył ,sam nie wyobrażam sobie innego auta na trasy jak tylko tdi ze stajni VAG :grin:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: kw » śr lip 08, 2015 20:53

prawie wogóle się nie męczył ,sam nie wyobrażam sobie innego auta na trasy jak tylko tdi ze stajni VAG :grin:
Zrób trasę beemką albo meśkiem to zobaczysz co tracisz :okej:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » śr lip 08, 2015 21:08

VW_seller pisze:toż to kres w tym silniku i hałas nie miłosierny :?
To jeszcze nie kres :) Z góry św. Anny podchodził pod 200 :helm: A na prostej 180 bez problemu daje radę. Ale fakt, że hałas powyżej 140 jest męczący.
VW_seller pisze:stać i się prosić o zatankowanie
Na szczęście obecnie już w większości stacji tankuje się samemu, choć wcale szybciej nie jest...
kw pisze:Zrób trasę beemką albo meśkiem to zobaczysz co tracisz :okej:
Chyba każdy diesel na trasę byłby lepszy od mojego 1.6 z LPG. Może porównywalnie zachowywał się SDI, choć też tankowałem rzadziej. Ale osiągi SDI miał słabsze. A tak, to każdy TDI lepiej się sprawdzi w trasie... Na szczęście taka trasa to u mnie raz na rok, więc jakoś się przemęczę, choć pewnie na przyszły rok pojadę już jakimś klekotem.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: VW_seller » śr lip 08, 2015 21:15

jezdziłem CLS 3.5 cdi tylko że to nie mój ,ale cls cenowo jest jakieś 40x droższe więc co tu gadać :rozpacz: .bmw jeździłęm tylko jakims e43 z silnikiem 3.0 w benzynie ,też fajnie to jechało w trasie ale spalanie 16L PB98 przy średnim bucie :shock: :panna:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości