Turbo się zacina

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » sob cze 13, 2015 10:02

Dzięki wielkie Sztomel. Widzę, że asortyment z tego sklepu co wysłałeś jest bardzo bogaty na pewno coś wybiorę. Mam jeszcze jedno pytanie. A mianowicie jaka jest średnica wewnętrzna i zewnętrzna tego dystansu w turbinie między bieżnią a łożem z łopatkami a ?? Wolałbym dobrać odpowiednie i kupić najpierw i później jednego dnia opędzlować całą turbinkę i już nie szukać niczego po sklepach.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » wt cze 16, 2015 01:06

Tego to Ci teraz nie napiszę bo oryginalne turbo z ALH mam w domu na półce ale bez palnika go teraz nie rozbiorę więc nie podam takich szczegółów. Może ktoś podałby te namiary koledze co ma teraz turbo rozebrane ?


Obrazek

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » czw cze 18, 2015 15:46

Już ogarnąłem temat.... znalazłem na szczęście sklep z tymi podkładkami na sztuki to kupiłem 3/6/0.2 10 sztuk i 4/8/0,2 10 sztuk. Zdemontowałem, rozebrałem, wyczyściłem (7 godzin z życia wzięte) i użyłem podkładek 4/8/0.2. Musiałem je lekko zmniejszyć bo minimalnie wystawały poza te dystanse. Zobaczymy co teraz będzie się działo z tym fantem. Komputer błędu już nie widzi. Dzisiaj się przejadę trochę ostrzej i się okaże. Oby to pomogło na przynajmniej 50 tysięcy kilometrów. Dzięki za pomysł i pomoc. Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » czw cze 18, 2015 21:57

Istotne jest aby nie przesadzić z grubością tych podkładek bo działa to wtedy tak samo jak zbytnie wyszlifowanie bieżni, po której kierownice mają się ślizgać. Im większa będzie szczelina pomiędzy kierownicami spalin a bieżnią części wydechowej turbo tym więcej spalin pomiędzy nimi przeleci a to wpłynie na zmniejszenie fabrycznej dynamiki spalin. To tak jakby ktoś polewał wodę na łopatki koła młyna wodnego, które jest zbyt wąskie w szerokim kanale wodnym i znaczna część wody przelewać się między kołem wodnym a kanałem, w którym ono pracuje - czyli koło wodne nie wykorzystuje w 100% wody na niego lanej.


Obrazek

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » ndz lip 05, 2015 16:07

Witam po raz kolejny. Przypomnę jedynie że spróbowałem podczas czyszczenia turbinki na użycie podkładek między bieżnią a łopatkami. Do dnia dzisiejszego notlaufa nie zauważyłem więc jest dobrze ale.... pojawia się ALE.... otóż wiadomo jak wcześniej występowały mi notlaufy to jeździłem dosyć specyficznie żeby ono nie występowało. Teraz moje odczucia po czyszczeniu są takie że brakuje mi mocy... jest jakby inaczej i nie wiem skąd to się wzięło. Zrobiłem logi dynamiczne na 3 i 4 biegu i chciałbym żeby się ktoś wypowiedział na ich temat. Może jakaś dziura albo sam już nie wiem. Bo turbinki źle się złożyć nie da więc sam nie wiem.


bieg 3
http://vaglog.pl/log_223999.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bieg 4
http://vaglog.pl/log_224000.html" onclick="window.open(this.href);return false;

na dziurę w dolocie mi to nie wygląda, notlaufa nie łapie, ciśnienie aktualne jest mniejsze niż zadane i to mi coś nie gra...

proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2015 07:04

Na podstawie tych logów nie stwierdzimy czy jest nieszczelność w dolocie bo wkleiłeś tylko log dynamiczny grupy 011. Widać, że turbo późno wstaje więc obawiam się czy jednak te podkładki nie są zbyt grube bo tak jak pisałem wcześniej - zmniejszy się dynamika spalin omiatających kierownice spalin zmiennej geometrii.


Obrazek

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » pn lip 06, 2015 17:16

Rozumiem Sztomel, że to co mówisz o tej dynamice spalin ma sens....tylko jak kolega jeden pisał w tym temacie zastosował podkładki 0,1 mm i wszystko grało, więc 0,2 mm chyba aż tak by nie wpłynęło. Gdybym wsadził 1,0 mm to bym mógł się spodziewać że coś jest nie halo. Wiadomo że podczas wyciągania turbiny wężyki mi się troszkę poprzecierały to też je wymieniłem. Jeden wężyk od akumulatora podciśnienia wymieniłem na troszkę większy zamiast 3,2 mm dałem 4 mm średnicy wewnętrznej - ale to chyba nie ma wpływu na taka pracę.... Powiedzcie mi jakie logi jeszcze powinienem zrobić żeby wyeliminować niektóre rzeczy oprócz tych podkładek turbiny.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Turbo się zacina

Post autor: wesol » pn lip 06, 2015 19:19

Tak mozna i takie podkladki stosowac. ja osobisci ewole przeslifowac lopatki zmiennej geo na stole na papierze sciernym. Trzeba sie ostro naszurac ta zmienna geometria by wyszlifowac nieco te lopatki. Ten pierscien z muszli goracje jak sie da sciagnac to tez tak samo jade na stole z papierem. Kontrola czy jest juz okej to szybkie zlozenei turbo nawet bez skrecania wszystkimi srubkami. Jelsi lapka od geo chodiz tak plynnie z epdo wasnym ciezarem przeskakuje to juz znak zest okej. RObilem tak w swoich suszarach i w suszarach koelgów co robilem autka- passku B5 ostatnio wczensiej jakies tam sharany AFN itd.

To co podaje Sztomel to dobre tez rozwiazanie i mozna stosowac z powodzeniem. Jedyny moz eminus to to ze zmienna geometria i jej elmenty w wiekszosci sa zrobione z nierdzewy a nie wiem czy te podkladki tez sa nierdzewne czy raczej zwykle.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » wt lip 07, 2015 21:50

Ponawiam pytanie które logi dynamiczne mam jeszcze sprawdzić żeby wyeliminować te podkładki w turbo? Wiadomo człowiek uczy się na błędach i jak jednak to będą te podkładki to turbo na stół i powrót do "bez podkładkowego" życia.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » śr lip 08, 2015 08:21

Jeśli chcesz ustalić wartość rzeczywistą ciśnienia doładowania turbo i szybkość uzyskiwania tego ciśnienia względem wartości zadanej to oczywiście należy logować dynamicznie grupę 011 a aby ustalić czy przypadkiem wartość ciśnienia doładowania nie odbiega od wartości zadanej z powodu nieszczelności w dolocie powietrza zasysanego bądź powietrza doładowanego to należy grupę 011 zlogować łącznie z grupą 003 albo 010. Proponuję zatem łączny log dynamiczny grup 003 z 011 i/lub 010 z 011 oraz dla większego jeszcze obrazu grupy 008 z 011 i/lub 001 z 011.


Obrazek

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Turbo się zacina

Post autor: Skrzak » czw lip 09, 2015 07:37

Swap turbo z axr na regenerowane arl od Turbo Bogdana jakieś trzy miechy temu, cały czas kręcę wysokie obroty, studzę 2 min po jeździe i mam objaw jakby VNT było zapieczone lub sztanga ale... jak kręcę minimum 2,5 tys obrotów a bieg z 2 na 3, z 3 na 4 i 4 na 5 zmieniam przy 3 -3,5tys obrotów to jest okej i idzie jak szatan. Generalnie jak się zapomnę i zejdę poniżej 2,5tys obrotów i jadę pod górkę to notlauf a raczej takie przeładowanie turbo. W tryb awaryjny nie wpada. Poniżej 2tys obrotów oczywiście turbo dziura. Dodam, że jeszcze nie robiłem programu po swapie turbo.
Pytanie - To typowy notlauf i rozbierać turbo czy po prostu iść zrobić program?

Żeby już nie nabijać postów (bo ktoś o co innego już pyta), czy z góry da się odczytać nr seryjny turbo? Jakoś np telefonem z lampą fotę zrobić, czy bez zdejmowania dolnej osłony nie da rady? Bo zaczynam myśleć, że mechanik, który mi robił swap, założył mi jakieś g.wniane a dobre turbo sobie wział... mam na fotach numer tego, które kupiłem.
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2015 21:24 przez Skrzak, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » czw lip 09, 2015 08:37

W pierwszej kolejności podepnij Vaga, odczytaj zapisane błędy i zapisz je a następnie skasuj i zobacz czy pozostaną jakieś, których nie da się skasować i sprawdź czy i jakie pojawią się po kolejnych dynamicznych jazdach. Błędy i logi wklej na forum jak również umów się z tunerem i wykonane logi mu prześlesz to ci powie co masz dalej robić. Nie sądzę by była to wina oryginalnego softu przy turbo z ARL-a gdyż ja mam oryginalny soft i wtryski od ALH a turbo z silnika BRD i MAP sensor 3 bar a auto jest mimo to dynamiczne. Przy okazji sprawdź sobie szczelność wszystkich wężyków w układzie podciśnienia.


Obrazek

andrew1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2015 23:11

Turbo się zacina

Post autor: andrew1987 » czw lip 09, 2015 20:58

Zauważyłem dzisiaj, że chyba coś mam pokręcone wężyki w moim Leonku. Znaczy się inaczej niż jak czytałem na innych forach a gdzie znalazłem rysunek od Sztomel'a. Tylko czy ten rysunek na pewno pasuje do ASV..???Obrazek

Bo może właśnie w tym tkwi problem mojej turbinki.
Logów jeszcze nie miałem czasu zrobić bo nie mam w okolicy nigdzie jakiejś ciekawej dróżki do rozpędzenia autka... :?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo się zacina

Post autor: Sztomel » pt lip 10, 2015 07:20

andrew1987 pisze:Tylko czy ten rysunek na pewno pasuje do ASV..???
Ten schemat pasuje do wszystkich silników TDI, w których zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin, EGR i klapę gaszącą sterowaną podciśnieniem zamiast elektrycznie więc pasuje również do silnika ASV a raczej nie tyle pasuje co został on rozrysowany przeze mnie na podstawie układu podciśnień silników ALH, AHF i ASV, które są identyczne. Jeśli chodzi o Golfa IV generacji to ten schemat nie pasuje w całości jedynie do silnika AGR oraz ANU (1.9 TDI PD 90 KM) bo w nich są turbosprężarki z zaworem upustowym WG oraz do silnika AXR, w którym klapa gasząca jest sterowana elektrycznie oraz zastosowano też chłodnicę spalin sterowaną podciśnieniem (a na tym schemacie tego nie ma).


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 146 gości