Tydzien temu po odpaleniu i przejechaniu ok 200 metrow wyskoczyl mi komunikat o stanie plynu w chlodnicy. Dolalem ok 400 ml wtedy stan osiagnal max. Wczoraj zdejmowalem zdezak i przy okazji zauwazylem ze z lewej strony stojac przodem przy samym brzegu chlodnicy sa rozowe zaschniete kropeczki i ta czesc jest wilgotna po prawej stronie wilgoci nie bylo i samych rozowych kropeczek duzo mniej. Plyn widze ze na razie miesci sie w granicach. Od 3 lat nigdy nie dolewalem tego plynu bo zawsze bylo go nieco wiecej jak minimum.
- czy to normalne ze ubyło tyle plynu?
- ten rozowy osad to oznaka ze chlodnice szlak trafia ?
- co teraz zrobic ?
Drugi problem
Od roku kiedy zaczalem samochodem jezdzic do pracy 4km w jedna strone to co ok 2000km musze dolewac ok 200ml oleju. W zimie byl bialy glut po korkiem wlewu ale rozumiem ze zwiazane bylo to z niedogrzaniem silnika. Do tej pory od wymiany do wymiany silnik nie bral ani grama oleju albo bylo to nie zauwazalne. Samochod ma przejechane obecnie ok 270 000 km.
ubytek oleju i plynu chlodniczego alh
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
ubytek oleju i plynu chlodniczego alh
Norma rozszczelniła się na łączeniach z boczkami, albo już wcześniej miała problemy i ktoś zalał ją uszczelniaczem i teraz puściła.power3 pisze:- czy to normalne ze ubyło tyle plynu?
- ten rozowy osad to oznaka ze chlodnice szlak trafia ?
- co teraz zrobic ?
Wymiana na nową jak nie chcesz za którymś razem ugotować silnika jak się rozszczelni podczas jazdy.
Jeszcze dramatu nie ma, skontroluj czy nie puszcza oleju odmą, i czy nie masz wycieków na silniku z pod miski np ..power3 pisze: 2000km musze dolewac ok 200ml oleju.
Warto też sprawdzić ile oleju zbiera się w układzie doładowania, trzeba zdemontować ic.
Masakra - to auto jeździ cały czas niedogrzane, tdi łapie temp roboczą po 6-8km.power3 pisze:Od roku kiedy zaczalem samochodem jezdzic do pracy 4km w jedna strone
ubytek oleju i plynu chlodniczego alh
jednak nie obejdzie sie bez wymiany chlodnicy niba na razie plynu chlodniczego nie musze dolewac bo sie miesci w granicach. Ale codziennie widze dwie mokre plamy po lewej srednicy 15cm i po prawej stronie 10cm. na dolnej czesci zderzaka tez kilka kropel rozowego plynu.
Pytanie jakiej firmy chlodnice polecacie znalazlem dwie marki niessens i hella behr ktora wybrac ?
Pytanie jakiej firmy chlodnice polecacie znalazlem dwie marki niessens i hella behr ktora wybrac ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości