wysokie obroty 2.3 AGZ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » pt lip 03, 2015 15:15

Witam. Proszę o poradę. Mam VW Bora 2.3 AGZ (150hp). Od jakiegoś czasu silnik sobie wariuje i zamiast mieć wolne obroty na poziome 800 to podnosi do 1200-1400 na kilka chwil, czasem na np 30 sekund i opadaja później do normy. Co zdążyłem zaobserwować to:
-zawsze dzieje sie to na ciepłym silniku
-najczesciej wystepuje w gorące dni
Dodatkowo ma też cos takiego że ciężko odpala jak jest gorący i potem jak już zapali to na pierwszych kilometrach jazdy po dodaniu gazu dławi się.
Czysciłem przepływomierz, przepustnice też ...dalej to samo. Znajomy mechanik podpiął pod komputer i nic, żadnych błedów...
Udało mi się znalezc na szrocie Golfa z tym silnikiem i wyciagnalem przepustnice i przeplywomierz ale jeszcze nic nie podmieniałem.
Ma ktos jakies sugestie?
Wiem ze to nie nowe auto ale bardzo fajnie mi sie tym jezdzi i nie chce go zmieniac.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1933
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: Hubi14 » pt lip 03, 2015 15:25

czujnik temperatury cieczy chłodzącej



mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

Re: wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » pt lip 03, 2015 15:32

Hubi14 pisze:czujnik temperatury cieczy chłodzącej
który? w obudowie termostatu jest?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: MaciekV5 » pt lip 03, 2015 16:39

4-pinowy, w obudowie termostatu od frontu patrząc na silnik.



mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » pt lip 03, 2015 16:44

Ok. Zmienie. Pewnie koszt niewielki. A ten silnik ma tylko jeden czujnik?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: MaciekV5 » pt lip 03, 2015 17:43

Pytasz o czujnik temperatury płynu czy o wszystkie czujniki silnika? :bajer:
Obok 4pinowego jest 2 pinowy od klimy. Kupuj tylko ori czujnik w aso.



mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » pt lip 03, 2015 20:48

No glupio napisalem. Chodzilo mi oczywiscie o czujnik temperatury cieczy. Myslalem ze ma moze dwa. Na zegarach pokazuje mi ok temp.Ale zegary chyba maja inny czujnik?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: MaciekV5 » pt lip 03, 2015 22:39

Ten sam czujnik tylko dwa obwody, dlatego jest 4 pinowy. Jeden sygnał do ecu a drugi do licznika.



mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » sob lip 04, 2015 00:02

Ok. Ale na zegarach mi pokazuje ok temperature...A czujnik może być i tak padnięty?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: MaciekV5 » sob lip 04, 2015 09:54

Tak i najczęściej tak właśnie się dzieje, poczytaj na forum bo wiele takich przypadków było opisywanych. Czujnik możesz sprawdzić w blokach pomiarowych lub miernikiem mierząc rezystancje - szczegóły również na forum.



mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » sob lip 04, 2015 17:50

Czujnik kupiony. Ma być z takim bolcem?W mojej obudowie termostatu jest tylko jeden czujnik ten na 4 piny. Obok niego po prawej stronie jest tylko zaslepka.Dojscie żeby to wyjąć katastrofa.Obrazek



mareksad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 01, 2015 20:31

wysokie obroty 2.3 AGZ

Post autor: mareksad » pt lip 17, 2015 15:41

wielkie dzięki!!!
czujnik zmieniłem tydzień temu ale nic nie pisałem bo chciałem poczekac czy objawy ustaną. jest jak ręką odjął...
jednak dalej sie przyglądam czy nie zaczną znowu sie obroty podnosić.
Wymiana dosyć prosta tylko ciężkie dojście, ja sobie odkręciłem takie cos z kolektora(foto) i wysunąłem i było trochę łatwiej. Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości