Problem z Turbiną, zaworem N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Denis4696
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 06, 2015 08:56
Lokalizacja: Opole

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: Denis4696 » sob cze 20, 2015 13:38

Witam
Posiadam Golf IV 110 KM z roku 2000 , pisałem na forum o problem z powodu braku mocy przy prędkości 110 km/h, Zrobiłem parę rzeczy i chciałem się doradzić. No to tak moja pompa Vacum miała zerwany króciec to wymieniłem ją na nową, wąż od gruszki był dziurawy wymieniłem go no i problem jest dalej. Pomyślałem no to turbina pewnie winna tz. łopatki kierownic zapieczone, lecz podpiąłem przewód od gruszki bezpośrednio blisko pompy vacum omijając zawory i sztanga na biegu jałoowym idzie maksymalnie do Siebie po wyłączeniu puszcza czyli jest ok. I teraz tak zamieniłem te zaworki N75 z N18 i dalej to samo ( nie wiem czy jest możliwe aby te zaworki były padnięte oby dwa no i nie chcę go niepotrzebnie rozbierać ) no to wziąłem odpiąłem wąż od wyjścia z zaworu idący do gruszki włączyłem silnik no i ledwo ledwo tworzy się podciśnienie nie ma szans żeby dzwignęło sztange . Na biegu jałowym oczywiście nie wiem czy tak ma być proszę o jakieś sugestie :P Pozdrawiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: italiano_83 » sob cze 20, 2015 14:32

Po włączeniu silnika sztanga powinna pójść na maxa w dół, a ramie dźwigni sterującej pracą kierownic nie oprze się o ogranicznik ich zamknięcia. Więc prosty test do zrobienia. Jeśli tak nie jest to, szukaj dziury w układzie podciśnienia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Denis4696
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 06, 2015 08:56
Lokalizacja: Opole

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: Denis4696 » sob cze 20, 2015 18:54

No znalazłem błąd do zaworu N75 idzie przewód na którym jest zawór zwrotny i był on odwrotnie dany zmieniłem go, silnik chodzi ciszej, sztanga idzie w dół przy uruchomieniu silnika lecz problem nadal pozostał ! :) Czy może trzeba usunąć błędy w komputerze ? że włącza się tryb awaryjny ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: italiano_83 » sob cze 20, 2015 21:43

Denis4696 pisze: Czy może trzeba usunąć błędy w komputerze ? że włącza się tryb awaryjny ?
Nie. Jest coś jeszcze nie tak, ale bez logów to nie powiem co.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: Sztomel » ndz cze 21, 2015 03:23

Trzeba przede wszystkim odczytać aktywne błędy w sterowniku silnika i zrobić logi (o ile nie ma błędu wskazującego na źle działający lub nie podpięty czujnik G71 lub elektrozawór N75). Napisz przynajmniej w swoim profilu skąd jesteś bo ABW nie wie gdzie ma Cię szukać :D


Obrazek

Denis4696
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob cze 06, 2015 08:56
Lokalizacja: Opole

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: Denis4696 » ndz cze 21, 2015 21:29

no to jutro jadę na komputer do mechanika i zobaczymy ;p



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Problem z Turbiną, zaworem N75

Post autor: Sztomel » wt cze 23, 2015 23:28

Oj, mechanika bym unikał. Denis4696, zamów sobie kabel VAG-COM USB KKL na forum viaken.pl za chyba obecnie 50 zł i ściągnij sobie z neta tylko aplikację KEY-GEN a ten kabelek i to oprogramowanie starczy Ci do końca żywotności Twego silnika i nie będziesz musiał płacić mechanikowi ani innym za poradę. Za pomocą tego kabelka i programu zrobisz logi a nawet jeśli nie to inni Ci pomogą i poradzisz sobie z problemami silnika itd. - gorąco polecam. Kabelek z programem szybko się zwrócą - zwłaszcza jeśli nie znasz się na diagnostyce swojego silnika.
Zauważ, że diagnoza u mechanika może Cię drożej kosztować niż to 50 zł + przesyłka na ten program z interfejsem, który Ci się spłaci bardzo szybko a potem przyda się jak znalazł.
Jak myślisz, dlaczego ja się na niego zdecydowałem i dlaczego teraz sam sobie wolę diagnozować auto niż oddawać mechanikom a dlatego, że nie miałem kasy na ciągłe miętolenie i naciąganie mnie na koszty pseudomechaników. Myślisz, że zawsze byłem taki mądry - nie ! Wszystkich danych nauczyłem się czytając to i inne fora i nauczyłem się sporo aby samemu sobie móc pomóc. Wcześniej miałem Golfa II z gaźnikiem i o TDI nie miałem kompletnego pojęcia.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości