Witam,
auto świeżo po wymianie rozrządu i czyszczeniu zaworu egr wraz z kolektorem. Piszę to bo, może ma to związek z moim następującym problemem. Po przekręceniu kluczyka na zapłon zgasły wyświetlacze licznika i ogólnie ciemno i głucho. Kluczyk wyjąłem i po kilku sekundach wyświetlacze się włączyły lecz zresetowane. Przekręcam i znowu black out. Żadnych odgłosów cała elektryka odłączona. Po kilku sekundach znów wyświetlacze się uruchomiły zresetowane. Przekręcam kluczyk i odpalił jakby nigdy nic. Przy następnym postoju odpalił normalnie. Po zrobieniu zakupów przekręcam kluczyk i wszystko zaświeciło się jak powinno lecz załączyła się kontrolka (!) od układu hamulcowego i zaczęła pipczeć. Po kilku sekundach wyłączyła się, auto odpaliłem i jechał jak należy, hamulce bez problemu. W garażu już wyłączałem zapłon i włączałem, i wszystko było jak należy. Gdzie szukać problemów tak wariującej elektryki?
Problem m.in. z zapłonem. Golf IV 1.9 TDI, 90 KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem m.in. z zapłonem. Golf IV 1.9 TDI, 90 KM
sprawdź masy pod podstawą aku...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: Problem m.in. z zapłonem. Golf IV 1.9 TDI, 90 KM
bioly05011 Mógłbym poprosić o szczegóły? Jak to ogarnąć?
Dziś pół dnia wszystko było cacy, ale na wieczór wystąpił kolejny psikus. Po przekręceniu stacyjki zaświeciła się kontrolka od świec żarowych i tak jak powinna zgasła ale przy odpalaniu auta znów na moment zaświeciła się ta kontrolka.
Dziś pół dnia wszystko było cacy, ale na wieczór wystąpił kolejny psikus. Po przekręceniu stacyjki zaświeciła się kontrolka od świec żarowych i tak jak powinna zgasła ale przy odpalaniu auta znów na moment zaświeciła się ta kontrolka.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem m.in. z zapłonem. Golf IV 1.9 TDI, 90 KM
wyciągnąć aku, odkręcić jego podstawę...i zobaczyć co się pod nią dzieje. Poczyścić punkty masowe...bwu88 pisze:Mógłbym poprosić o szczegóły? Jak to ogarnąć?
Re: Problem m.in. z zapłonem. Golf IV 1.9 TDI, 90 KM
Dzięki wszystkim za pomoc. Przyczyną zwariowania elektroniki była zapewne zaśniedziała i niedokręcona klema (-). Po wymianie rozrządu "fachowiec" prawdopodobnie nie dokręcił klemy na aku a śniedź zmniejszyła jeszcze bardziej przewodnictwo, więc czasem było ok a czasem wariacje. Przyczyna banalna lecz może ktoś kiedyś będzie miał podobne dziwne objawy to ten temat na coś się może przydać.
Problem m.in. z zapłonem. Golf IV 1.9 TDI, 90 KM
Zazwyczaj przy słabej przewodności prądowej aku zapala się dodatkowo kontrolka ABS jako element najczulszy na spadki napięcia akumulatora. Oczywiście nie zapali się jeśli nie masz ABS-u na wyposażeniu swego auta ale wątpię aby jeszcze jakieś TDI nie miały ABS-u. Jeśli ta kontrolka się nie zapaliła to wykluczyłbym powód słabej przewodności prądowej akumulatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości