moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » czw cze 18, 2015 13:46

Witam,

Nie mogę znaleźć żadnych informacji na forum ani w necie dotyczących problemu, dlatego zakładam nowy temat. Auto to golf 4 Variant 1.9tdi ASZ z końca 2002 roku (a wiec modelowo 20013). Jest to wersja wyposażona w moduł komfortu 1c0 959 799B. W aucie są 4 szybki el, centralny z pilotem i oryginalnym alarmem VW. Oczywiście wszystkie elementy oryginalne nikt tam nigdy nie grzebał, nic nie przerabiał. W kompie tez nie wprowadzane były żadne modyfikacje, za wyjątkiem aktywacji domykania szyb z pilota, a było to parę lat temu i wszystko działało. Błędów żadnych nigdy nie łapał za wyjątkiem przeładowania turbiny ( zacina się czasem gruszka).
Autkiem śmiga moja żona, która jak każda kobieta nie zauważa żadnych usterek do póki auto jedzie:). Ostatnio gdy wjeżdżała do garażu zauważyłem kołyszący się tłumik. Okazało się, że oderwał się uchwyt końcowy. Żona nie pojedzie do mechanika ( bo to przecież moje zadanie), wiec poprosiłem znajomego, który spawa TIGiem o wizytę u mnie w garażu ( nie raz już mi coś spawał np. przy moto czy w domu). Odłączyliśmy aku przed spawaniem. 10-15 min spawania uchwytu do tłumika bezpośrdnio na aucie i po sprawie.

Po podłączeniu aku niestety nie miła niespodzianka. Przestały działać elementy obsługiwane przez moduł komfortu: szyby ( jedna została otwarta), oświetlenie w środku ( przód tył, drzwi, bagaznik), nie da się otworzyć bagażnika, nie działa brzęczyk otwartych drzwi przy załączonych światłach zewn. oraz sygnalizacja otwarcia drzwi na zegarach, oczywiście nie działa również pilot i domykanie szyb nawet z kluczyka. Zamykanie przyciskiem z drzwi działa, podświetlania klawiszy na drzwiach również. Silnik normalnie odpala, klima działa ( manual)...

Sąsiad na szybo podłączył się VAGiem i odczytał masę błędów związanych z ponoć z modułem konfortu i canem w tym główny 01330 49-00 czyli brak komunikacji modułu komfortu.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki nie znalazłem przepalonego ( ani pod maską na aku, ani w konsoli bezpieczników ani w okolicach modułu komfortu). Niestety nie mogę namierzyć żadnego schematu instalacji lub opisu zacisków do modułu konfortu 1c0 959 799B, wszystko co znalazłem w necie dotyczy golfa w wersji z innymi modułami ( bez CAN) lub bez modułu komfortu a wiec starszych... W każdym razie zasilanie do modułu i masy dochodzą przynajmniej na tych grubych kablach czerwonych mam normalnie 12,56 V. Łącząc się przez ODB2 też następuje komunikacja - w końcu błąd dało się odczytać. Próbowałem już parokrotnie odpinać aku nawet na parę godzin, niestety nic to nie zmienia.Wyciągnąłem moduł komfortu, otworzyłem - nie widać żadnych uszkodzeń, zimnych lutów, styki czyściutkie, nic nie śmierdzi - wygląda jak nówka sztuka, jedynie tylko pudełko przykurzone od góry. Do kabli i kostek tez nie mogę się przyczepić wszystko wygląda ok.

Opadły mi ręce bo nie mam pomysłów co z tym zrobić i gdzie leży problem. Nie znam też żadnego w fachowca w najbliższej okolicy ( warszawa wawer ), który nie popsuje auta całkowicie, poza tym trudno gdzieś go odstawić z otwartą szybą...

Mam zatem uprzejmą prośbę do Was, może ktoś spotkał się z podobnym problemem lub przynajmniej dysponuje dokumentacją/ schematami dla tej wersji auta. Jeżeli Możecie też polecić sprawdzonego fachowca z warszawy lub okolicy będę wdzięczny - muszę w końcu usprawnić auto...

PS.

Postaram się dziś lub jutro odczytać wszystkie logi i wrzucić do tematu. Może będą pomocne:


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Qto » czw cze 18, 2015 14:25

viewtopic.php?p=6423999#p6423999" onclick="window.open(this.href);return false; - opis wtyczki komfortu 1C
daj mejla to wyślę cały schemat

próbowałeś domknąć szybę przekręcając i przytrzymując dłużej kluczyk w zamku?
Bezpiecznik pod przekaźnikiem wycieraczek też sprawdziłeś? Wygląda właśnie jakby on się wysypał...



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » czw cze 18, 2015 16:26

viewtopic.php?p=6423999#p6423999 - opis wtyczki komfortu 1C
Mo moduł to 1c0 959 799 B a wiec ma dwie wtyczki czarną i beżową , w powyższym temacie mowa jest o module z jedną wtyczką, chyba że się mylę.
próbowałeś domknąć szybę przekręcając i przytrzymując dłużej kluczyk w zamku?
Bezpiecznik pod przekaźnikiem wycieraczek też sprawdziłeś? Wygląda właśnie jakby on się wysypał...
Tak próbowałem zamknąć szybę z kluczyka w zamku, była to pierwsza rzecz która mi przyszła do głowy aby zamknąć otwartą szybę:)
Masz zapewne na myśli bezpiecznik w srebrnej obudowie z oryginalnymi zielonymi napisami VW ( bodajże nazywają go przeciążeniowym dla szyb) - tak został sprawdzony miernikiem jest ok.

Kolego Qto na priv przesłałem swojego maila, będę wdzięczny za schemat


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Qto » czw cze 18, 2015 16:36

Pienios pisze:Mo moduł to 1c0 959 799 B a wiec ma dwie wtyczki czarną i beżową , w powyższym temacie mowa jest o module z jedną wtyczką, chyba że się mylę.
w tym przypadku interesuje Cię tylko ta wtyczka, która tam jest opisana.
Pienios pisze:Masz zapewne na myśli bezpiecznik w srebrnej obudowie z oryginalnymi zielonymi napisami VW ( bodajże nazywają go przeciążeniowym dla szyb) - tak został sprawdzony miernikiem jest ok.
dokładnie o nim mówię...sprawdź czy jest na nim napięcie, najlepiej żarówką 21W albo nawet 55W. Możesz też chwilowo zrobić zworkę kawałkiem kabelka...aby upewnić się że bezpiecznik nie robi problemów.
Pienios pisze:Kolego Qto na priv przesłałem swojego maila
nie ma...



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: grg474 » czw cze 18, 2015 16:37

zerknij na bezpieczniki dodatkowe są tam gdzie przekaźniki 2 szt - interesuje mnie czy tam masz napięcie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » czw cze 18, 2015 22:05

Wrzucam logi z autoscana. Zaraz sprawdzę raz jeszcze zasilanie modułu komfortu i bezpieczniki.


VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HJ
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1576
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
WVWZZZ1JZ3W274193 VWZ7Z0B6103666
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 01266
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
Coding: 01114
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3W274193 VWZ7Z0B6103666
1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-00 - No Communications

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-00 - No Communications

End -------------------------------------------------------


Napiecie na bezpiecznikach dodatkowych ( 2 ) za modułem komfortu jest - bezpieczniki dobre.

Moduł ma zasilanie i masę. Bezoiecznik zielony pod przekażnikiem wycieraczek również ma zasilanie i jest ok


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Qto » czw cze 18, 2015 22:40

no to wygląda na to, że komfort się wysypał

PS nie piszemy posta pod postem
schemat wysłany



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » pt cze 19, 2015 11:25

Mam już zamówiony moduł z allegro - ciekawe czy przyjdzie, różnie to bywa z tymi handlarzami używką, czekam już 2 dni i nie mam żadnej informacji o wysyłce:(
Pytanie czy drugi moduł trzeba jakoś programować po włożeniu do auta - z opisu aukcji wynika, że pochodzi on z pasata b5?
Czy przystępując do wymiany powinienem odpiąć aku?


Zastanawiam się też czy mój moduł da się jakoś zdiagnozować po wyjęciu z auta, może da się go jakoś naprawić np. wgrywając nowy soft....Żadnych uszkodzeń elementów gołym okiem nie widać.


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: grg474 » pt cze 19, 2015 12:06

jeszcze jedno - jak masz schemat - weź miernik w łapkę, wypnij licznik i wypnij komfort. Sprawdź ciągłość przewodów CAN = pomarańczowo/brązowy i pomarańczowo/czarny


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » pt cze 19, 2015 18:45

Właśnie odebrałem moduł z allegro.

Czy przed wpięciem go do auta powinienem odłaczyć akumulator ( żeby przypadkiem nie zepsuć modułu)?

Co radzicie Panowie?


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Qto » pt cze 19, 2015 18:51

Pienios pisze:Czy przed wpięciem go do auta powinienem odłaczyć akumulator ( żeby przypadkiem nie zepsuć modułu)?
nic się nie stanie
Pienios pisze:Pytanie czy drugi moduł trzeba jakoś programować po włożeniu do auta - z opisu aukcji wynika, że pochodzi on z pasata b5?
kodowanie przydałoby się ustawić takie samo jak miałeś na starym komforcie...
mogą wystąpić problemy jeśli komfort jest z anglika - częsty przypadek na allegro
również mogą być problemy jeśli do nadwozia typu hatchback włożymy moduł z varianta lub sedana - chodzi o klamkę w bagażniku, pierwsze mają mechaniczną, drugie elektryczną
Wszystkie problemy oczywiście można ogarnąć.

Sprawdź jeszcze tą komunikację pomiędzy licznikiem a komfortem - ciągłość przewodów oraz stan pinów we wtyczce licznika



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » pt cze 19, 2015 19:03

czyli generalnie wymieniam moduł normalnie bez odpinania akumulatora, pytam bo wiadomo, że na obu kostkach jest napięcie ( wczoraj w końcu to sprawdzałem), nie chcę zabić przypadkiem tego modułu ( o ile w ogóle jest sprawny:)

Hmm co do kodowania to przyznam szczerze nie wiem jakie miał mój i jak to się zmienia. Narazie tego nie ograniam, bo nigdy tego nie robiłem... :hmm:

Co do klamki bagażnika u mnie jest elektryczna, wiec zobaczymy...


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Qto » pt cze 19, 2015 19:53

jak chcesz to odłącz aku...ale nie ma to znaczenia
Pienios pisze:Hmm co do kodowania to przyznam szczerze nie wiem jakie miał mój i jak to się zmienia. Narazie tego nie ograniam, bo nigdy tego nie robiłem...
vagiem...czyli interfejsem diagnostycznym. W przypadku problemów o których wspomniałem wyżej będzie potrzebny inny sprzęt... kabel COM + program VDC
Pienios pisze:Co do klamki bagażnika u mnie jest elektryczna, wiec zobaczymy...
w Passacie też, także to powinno być z głowy



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu

Post autor: Pienios » pt cze 19, 2015 21:06

moduł działa :D

Szyby działają jak trzeba choć moduł był z anglika ( w 10 kanale adaptacji modułu było UK:)). Bagażnik też da się otworzyć. Nie działa pilot i nie mogę go dodać ( jest tylko jeden - oczywiście nie mój)...

Nie wiem jak zrobić kodowanie - odczytane wartości to :
software coding: było 00258, zmieniłem na 00259 -gdyż chcę aby wszystkie drzwi się otwierały ( chyba dobrze to rozumiem).

Workshop code: jest 00028, i tutaj zaczynają się schody bo nie wiem co wstawić, gdyż nie wiem co było w moim module ( nigdy tego nie odczytywałem a moduł przeciez padł...)

Może właśnie ten workshop code bloduje możliwość dodania pilotów...

Mam też takie błędy:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 19 June 2015, 23:33:21:0
Control Module Part Number: 1C0 959 799 B
Component and/or Version: BE Komfortgerát HLO 0004
Software Coding: 00259
Work Shop Code: WSC 00028
VCID: 361FA5DB015F
Additional Info: 1C1959801A 1A Tőrsteuer.FS KLO 0004
Additional Info: 1C1959802A 1A Tőrsteuer.BF KLO 0004
Additional Info: 1C0959811A 1A Tőrsteuer.HL KLO 0004
Additional Info: 1C0959812A 1A Tőrsteuer.HR KLO 0004
2 Faults Found:
01134 - Alarm Horn (H12)
49-00 - No Communications
01179 - Incorrect Key Programming
35-00 - -
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2015 23:34 przez Pienios, łącznie zmieniany 2 razy.


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości