[MK2 RP] Gdzie jest czujnik ukł. chłodzenia.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Peterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 22, 2005 08:52
Lokalizacja: Wawa

[MK2 RP] Gdzie jest czujnik ukł. chłodzenia.

Post autor: Peterek » wt wrz 26, 2006 11:00

Witajcie, jak w temacie. Problem w tym, że od pewnego czasu zaczęła mi migać czerwona dioda informująca o za ciepłym silniku. Problem nie jest "przywiązany" do gazu, bo na benzynie jest to samo. Wskaźnik temp. nie wychyla się w prawo więcej niż zwykle czyli jest pionowo, płynu nie ubywa, oleju nie przybywa. Parę czynności już wykonałem (wymiana: termostatu, włącznika wentylatora chłodnicy-dwubiegowy, kontrola pracy wentylatora, wymiana płynu na nowy, czyszczenie chłodniczy najpierw odpowiednim płynem, a potem myjką ciśnieniową), ale efektu nie widzę. Lampka świeci jedynie gdy stoję w korku i sama gaśnie gdy went. schłodzi. Moje podejrzenie pada na czujnik od tej lampki właśnie. Tylko nie wiem gdzie (ktory) jest on zamontowany i jak go sprawdzić (rezystancja?).
Jeszcze jedno: przewody układu chłodzenia, rano gdy silnik jest zimny, są miękkie. Nie pamiętam czy wcześniej były twarde jak na rozgrzanym.

pozdro

ps. opcji szukaj użyłem, ale nic nie znalazłem :crazy:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt wrz 26, 2006 11:12

Przewody rano będziesz miał miękkie. Na rozgrzanym twardnieją, bo wytwarza się ciśnienie w układzie, regulowane zaworem w korku zbiornika wyrównawczego. Przez nockę auto stygnie, zmniejsza się objętość cieczy, drugi zawór w korku (otwierający się przy podciśniniu) umożliwia zassanie do układu powietrza w celu skompensowania powstałego podciśnienia. Jak rano odpalisz, zagrzejesz, będzie nadciśnienie, utrzymywane na stałym pozimie i tak w kółko.



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » wt wrz 26, 2006 11:15

na ta lamke reaguje czujnik w zbiorniczku wyrownawczym i czujnik temp wody przy wejsciu do glowicy cylindrow. Ten w zbiorniczku reaguje na brak plynu a ten czunik przy glowicy na podwyzszona temperature.


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » wt wrz 26, 2006 11:22

Peterek, czujnik znajduje się na krócu, który jest przykręcony do głowicy, są 2. Nie pamiętam który odpowiada za kontrolkę układu a który za wskaźnik temperatury cieczy ale mozesz to sprawdzić odłączając jeden z nich. Zobaczysz czy wewnętrzny wskaźnik temperatury się podniesie. Jeśli nie, to nie ten. Jeśli tak to ten.
Oznaczyłem na fotce te czujniki:
Obrazek


Frakcja Proud Member

Peterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 22, 2005 08:52
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Peterek » wt wrz 26, 2006 11:42

Dzięki za odpowiedzi, ale dalej nie dokońca wiem co jest źle. Bywało u was, że czujnik fałszował i niepotrzebnie migała dioda?

pozdro

ps. W zbiorniczku nie mam czujnika, no i jak sprawdzić poprawność wskazania czujnika?



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » wt wrz 26, 2006 11:46

Peterek pisze:Dzięki za odpowiedzi, ale dalej nie dokońca wiem co jest źle. Bywało u was, że czujnik fałszował i niepotrzebnie migała dioda?
u mnie tak jest, czasami mruga czasami nie w zależności od jej widzimisie


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » wt wrz 26, 2006 12:25

mnie wkurzala wiec obcialem wtyczke i zwarlem przewody , wskaznik temp pokazuje dobrze, a dioda nie miga wiec jak narazie jest ok ( niektore wersje nie mialy czujnikow w zbiorniczku )


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt wrz 26, 2006 12:30

Peterek, za wskaźnik odpowiada czujnik czarny. Zmierz oporność - na gorącym silniku to ok. 280-320 ohm



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » wt wrz 26, 2006 12:31

kiedys mialem taki przy[adek w innym samochodzie, ze wystarczylo czujnik w zbiorniczku wyplukac w benzynie ekstrakcyjnej i przeleciec papierkiem sciernym , poniewaz czujnik zachodzi kamieniem i przestaje dziajac jak powinien.
typowy objaw to taki ze na zimnym silniku pokazuje brak plynu ,bo czujnik jest zimny , dopiero gdy temperatura wzrasta , to druty w czujniku nagrzewaja sie i zaczynaja przewodzic prad jak nalezy , jak wystygna to od poczatku sprawa wyglada identyucznie


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Peterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 22, 2005 08:52
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Peterek » wt wrz 26, 2006 15:35

bodzio_j pisze:Peterek, za wskaźnik odpowiada czujnik czarny. Zmierz oporność - na gorącym silniku to ok. 280-320 ohm
Dzięki, czarny czujnik to w moim przypadku chyba ten od dołu, bo obok tego niebieskiego mam czerwony czujnik.

pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości