1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
Witam,
Co prawda problem dotyczy passat b5 tdi 1.9 ale to te same silniki itp, wiec może ktoś się zetknął z podobnym problemem.
Po dłuższej jeździe (4-5h autostrada) wyłączeniu silnika ponowna próba odpalenia nic nie daje. Przekręcenie kluczyka nie przygasa deski rozdzielczej jak również nie odpala silnika. Przekręcenie kluczyka i przytrzymanie go w pozycji 'rozruch' przez kilka sekund powoduje odpalenie.
Jak auto przestygnie wszystko wraca do normy i pali bez problemów.
Problem nie jest widoczny jak auto jedzie na krótsze odcinki (do 2-3h) lub po mieście.
Komputer nie pokazuje żadnego błędu, auto ma nowy akumulator (na starym było podobnie) jak również jest dosyć zadbane.
Mechanicy rozkładają ręce i mówią że nie mają pomysłu bo jest to problem który nie występuje regularnie.
Co prawda problem dotyczy passat b5 tdi 1.9 ale to te same silniki itp, wiec może ktoś się zetknął z podobnym problemem.
Po dłuższej jeździe (4-5h autostrada) wyłączeniu silnika ponowna próba odpalenia nic nie daje. Przekręcenie kluczyka nie przygasa deski rozdzielczej jak również nie odpala silnika. Przekręcenie kluczyka i przytrzymanie go w pozycji 'rozruch' przez kilka sekund powoduje odpalenie.
Jak auto przestygnie wszystko wraca do normy i pali bez problemów.
Problem nie jest widoczny jak auto jedzie na krótsze odcinki (do 2-3h) lub po mieście.
Komputer nie pokazuje żadnego błędu, auto ma nowy akumulator (na starym było podobnie) jak również jest dosyć zadbane.
Mechanicy rozkładają ręce i mówią że nie mają pomysłu bo jest to problem który nie występuje regularnie.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
Sprawa jest prosta ,możliwe przyczyny są tylko dwie ...albo podmęczona sekcja tłocząca ,albo skopane w tym roczniku mapy startowe ,o ile pasek jest z roku 98 i ma sterownik z końcówką 018 .Żeby wykluczyć winę map ,najlepiej było by podpiąć sobie od kogoś tuningowany sterownik ,bo zwykle prucz tuningu mają poprawione mapy startowesq8ijk pisze:Po dłuższej jeździe (4-5h autostrada) wyłączeniu silnika ponowna próba odpalenia nic nie daje. Przekręcenie kluczyka nie przygasa deski rozdzielczej jak również nie odpala silnika. Przekręcenie kluczyka i przytrzymanie go w pozycji 'rozruch' przez kilka sekund powoduje odpalenie.
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2015 17:12 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
Munior,
Dzięki ale teraz mieszkam we Wroc, więc drugi koniec Polski
Pasek jest z 2002 roku i całkiem mały przebieg jak na ten model (160tys).
Dzięki ale teraz mieszkam we Wroc, więc drugi koniec Polski
Pasek jest z 2002 roku i całkiem mały przebieg jak na ten model (160tys).
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
ale rozrusznik kręci? czy dopiero po chwili? Jeżeli kręci a nie odpala to wyciagnij rozrusznik i przeczyść przesmaruj i wymień zużyte części. Jeżeli nie kręci to będziemy gdybać dalej.
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
ja4rqu,
rozrusznik nie kręci, deska rozdzielcza nie przygasa - tak jakby kluczyk w ogóle nie był przekręcany, czyli przy próbie odpalenia nic się nie dzieje (tak jakby kluczyk był w pozycji ON a nie START).
Jak przytrzymam kluczyk przez 2-3 sekundy w pozycji START nagle zaskakuje i odpala.
Rozrusznik jak zakręci to wszystko gra i samochód odpala prawidłowo.
To się dzieje tylko po dłuższej jeździe i żaden błąd nie wyskakuje na kompie, więc serwis nic nie jest w stanie powiedzieć bo u nich odpala prawidłowo.
rozrusznik nie kręci, deska rozdzielcza nie przygasa - tak jakby kluczyk w ogóle nie był przekręcany, czyli przy próbie odpalenia nic się nie dzieje (tak jakby kluczyk był w pozycji ON a nie START).
Jak przytrzymam kluczyk przez 2-3 sekundy w pozycji START nagle zaskakuje i odpala.
Rozrusznik jak zakręci to wszystko gra i samochód odpala prawidłowo.
To się dzieje tylko po dłuższej jeździe i żaden błąd nie wyskakuje na kompie, więc serwis nic nie jest w stanie powiedzieć bo u nich odpala prawidłowo.
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
Jak te 2-3 sekundy przytrzymam w pozycji START to odpala normalnie - nie kręci za długo rozrusznikiem ale odpalenie jest opóźnione o te kilka sek.
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
otóż to, wymień kostke stacyjki, ja ostatnio do passka dałem 34 zł z febiego i problem z brakiem reakcji na kluczyk zażegnany.
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
mam ten sam problem .
Poda ktoś nazwe , nr kostki stacyjki do golf iv 1999 AHF
Poda ktoś nazwe , nr kostki stacyjki do golf iv 1999 AHF
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 17:57
- Lokalizacja: lubelskie
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
Jak ci nie będzie chciał palić podaj mu plus bezpośrednio z akumulatora na mała wtyczkę w rozruszniku. Jak zakręci od razu to masz pewne że kostka stacyjki zepsuta.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
1.9 TDI - problem z odpalaniem po dluzszej jezdzie
podkręć dawke startową w vagu ,kanał 1 . silnik ,login 12233 ,i adaptacje kanał 05 i na maxa ustaw ,jak to to. to masz mapy skopane ,trza do tunera podjechac niech ją poprawi ,stała norma w autach od 98r ,w starych kiblach typu 1z ahu afn do 97r takie cuda się nie robiły w sterownikach 021 ,te nowsze ecu to jakiś badziew ,sam takiego mam w mk4 i najchętniej bym to wywalił(bo też ecu świrowało ) i wstawił kompa z instalką od starego afn-a .sq8ijk pisze:To się dzieje tylko po dłuższej jeździe i żaden błąd nie wyskakuje na kompie, więc serwis nic nie jest w stanie powiedzieć bo u nich odpala prawidłowo.
dzwi mnie jednak to :
przy takim przebiegu takie rzeczy .... ,przebieg licz x 2 .lub nawet x3 . jesteś 1 właścicielem ? jak nie to na przebieg nie patrz ,na bank był kręcony dlatego już coś nie domaga.sq8ijk pisze:Pasek jest z 2002 roku i całkiem mały przebieg jak na ten model (160tys).
można oszukać komputer i jego mapy startowe przez :sq8ijk pisze:Jak te 2-3 sekundy przytrzymam w pozycji START to odpala normalnie - nie kręci za długo rozrusznikiem ale odpalenie jest opóźnione o te kilka sek.
od razu jak wsadzisz kluczyk nie czekaj jak pojawią się lampki tylko od razu przekręć tak jak byś chciał odpalić .jak odpali to jednak będzie tak jak napisałem wyżej. ale jak już zwiekszysz tą dawke rozruchową ,nie będzie trzeba tak robić i auto powinno odpalać już zawsze od strzała czy ciepły czy zimny ,no chyba ,że pompa już nie domaga to nie pomoże i zwiększanie dawki . ale to pompy to siadały po przebiegach powyżej 500 tyś km .passat to auto typowo użytkowe ,jak kupiłeś z niemcowni lub innego kraju EU to tam te auta kręca spore ilości km i w przebieg nie wierz . sam nie chciałem przyjąć do wiadomości ,że moje auto zamiast napisanych na liczniku 202tyś km ma o 100 więcej ,mimo to jeżdzi i odpala od strzała ( a4 b5 tdi ) ale już 2 auto z przebiegiem niby 280 tyś km ( mk4 tdi ahf 98r ) a tak naprawde ma z 500 tyś zaczynały się dziać cuda z opdalaniem ale jakoś sobie poradziłem ,na wstęp wymieniłem pompe wtryskową a dokładnie sam dół ,reszta co miałęm dobre to przełożyłem i teraz nawet bez korekty map auto odpala od strzała czy ciepły czy zimny i to nie żadna kostka stacyjki , wtym siedzi jeszcze fabryczna(98r) więc wątpie ,że to to
hehe to dużo tych mechaników bo wszedzie gdzie tylko słysze mają z tym problem te mechanicy. jakoś ja nie mam tego problemu z ogarnięciem tych aut nie jestem mechanikiem , szkopół w tym że problem który występuje jak to ci powiedzieli pseudo-mechaniory ,właśnie występuje regularnie w autach grupy VAG po połowie 97r ,prawie 98r ,w starych tdi takie rzeczy się nie pojawiały ,jedynie wyjątek był w afn-ach w paskach b5 z ecu 018.sq8ijk pisze:Mechanicy rozkładają ręce i mówią że nie mają pomysłu bo jest to problem który nie występuje regularnie.
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 135 gości