Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » ndz maja 03, 2015 18:54

Wyglada ze wszystko chyba OK. Pierwsze pyknięcie w pilota otwierają się drzwi kierowcy , drugie reszta drzwi wraz z klapą ( mam kombi )
Zauwazylem ze pojawil sie problem gdy jako pierwsze otworze przednie drzwi od strony pasazera. Dolna lampka nie pali się, auto zamyka się samoczynnie po około 20 sekundach , następnie gdy drzwi sa NADAL otwarte < fizycznie > lampka sie zapala...;-)
W komforcie slychać cykanie.Na starym module taki sam objaw - nie dziala lampka gdy drzwi sa otwarte , podejzewam mikrostyk w zamku - dobrze myślę ?
Jednak w diagnostyce na starym module jak i nowym nie mam zadnego bledu zwiazanego z elektryka drzwi..
Aktywowalem tez czeskim programem motordiag domykanie szyb.
Jescze jedno, komfort zaczął zgłaszać błąd o oznaczeniu 01131 - Control Circut for turn signal - intermittent - co to moze byc ?
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2015 13:00 przez Mozzambik, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Qto » ndz maja 03, 2015 23:43

Mozzambik pisze:podejzewam mikrostyk w zamku - dobrze myślę ?
niekoniecznie...ale na pewno coś w zamku, rozebrać, wyczyścić, poprawić luty, sprawdzić działanie mikrostyku
Mozzambik pisze:komfort zaczął zgłaszać błąd o oznaczeniu 01131 - Control Circut for turn signal - intermittent - co to moze byc ?
miałeś komfort na jedną wtyczkę a wrzuciłeś taki na dwie...drugą wtyczkę podłączyłeś ? Jak nie to dlatego masz błąd...



Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » pn maja 04, 2015 12:58

Tak mialem na jedną, teraz jest na dwie.
W jaki sposób podłączyć tą drugą wtyczkę aby wyeliminować ten błąd ? Chyba ze nie ma on na nic wpływu ?
Komfort kupilem juz z kawałkiem wtyczki , aby polepszyc zasięg pilota.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Qto » pn maja 04, 2015 13:02

Mozzambik pisze:W jaki sposób podłączyć tą drugą wtyczkę aby wyeliminować ten błąd ?
wg schematu
Mozzambik pisze:Chyba ze nie ma on na nic wpływu ?
nie ma, nie masz sygnalizacji kierunkowskazami otwarcia/zamknięcia auta



Mozzambik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 26, 2015 16:36

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Mozzambik » śr maja 06, 2015 14:51

Ok , postaram sie zatem wykonac ta operacje wg ponizszego watku :

viewtopic.php?t=192820" onclick="window.open(this.href);return false;


Czy podłączenie tego kabla jest obowiązkowe :

T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A

?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Qto » śr maja 06, 2015 18:53

tak, jak widać jest to zasilanie



Awatar użytkownika
ankonian7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: pn lis 25, 2013 22:26
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: ankonian7 » czw cze 04, 2015 19:44

Mam problem, mianowice probuje wrzucic full fisa z b5fl. Licznik immo 3,tak jak poprzedni, wgralem do niego wsad z golfa. Problem pojawia sie przy kodowaniu kluczykow. Pin posiadam, podczas proby zaadoptowania kluczy w grupie 21 instrumentow, komputer nie pozwala na przypisanie kluczykow, automatycznie wskakuje 0.
Moje pytanie: w ktorej grupie oraz pozycji instruments17 sprawdze czy kluczyk mozna zakodowac?
Wsady przepisywalem w eeprom programmer. Kodowanie licznika rowniez zmienilem. Czy crypto48 jest' jednorazowego uzytku i to w nim widnieje problem, czy jest cos co pominalem?


Kupię: -nakładki na pedały audi TT,

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: Qto » czw cze 04, 2015 20:00

nie napisałeś jaki wcześniej miałeś licznik...ale przy ARL pewnie immo3, więc musisz kupić nowe pastylki



Awatar użytkownika
kamil1555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:43
Lokalizacja: kuj-pom

Re: Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: kamil1555 » czw cze 04, 2015 20:58

Sam Sobie odpowiedziałeś na końcu wypowiedzi:
ankonian7 pisze: crypto48 jest' jednorazowego uzytku i to w nim widnieje problem
Ale oczywiście można to ominąć przepisując klucze ze starego do nowego licznika (w sensie we wsadzie).


And remember respect is everything! VCDS 18.5.2, BDM , liczniki grupa VAG (od najstarszych do najnowszych).

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: grg474 » sob cze 06, 2015 09:01

ankonian7 pisze:Czy crypto48 jest' jednorazowego uzytku
immo 2 nie, immo 3 tak. W Twoim przypadku przepisz komóki odpowiedzialne za kod immo, nr immo , nr nadwozia, kod kluczyków, pin immo


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
ankonian7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: pn lis 25, 2013 22:26
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: ankonian7 » sob cze 06, 2015 12:43

@grg474: korzystałem z Twojej porady odnosnie przepisywania immo 3, co prawda oba licznika sa VDO, ale jako tako odnalazłem się w nich. Tylko jedynym wątkiem jest to iż przepisałem nummer immo, pin immo, numer nadwozia oraz kod immo.

Wspomniałeś również o kodzie kluczyków, który wiersz bedzie za to odpowiedzialny ?


Pominałem fakt, iż wcześniej przesiadłem się z zegarów Boscha 1J0, na VDO 1J5, teraz mam zamiar przesiadki na 3B0 z pełnym fisem. Oczywiście wsady z każdego licznika mam zgrane. :bajer:


Posprawdzałem wszystko jeszcze raz, wkradła mi sie literówka, stad problem z zakodowaniem kluczyka. Teraz jesli mogę prosić o wsad do 1J0 badz 1J5 na pelnym fisie, zegar skalowany do 260 km/h i manualna skrzynia.

ankonian7@gmail.com

Z góry dziękuję! :bajer:


Kupię: -nakładki na pedały audi TT,

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: XV2 » sob cze 06, 2015 21:21

ankonian7 pisze: teraz mam zamiar przesiadki na 3B0 z pełnym fisem

Przekłamania masz murowane nawet ze wsadem od golfa.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
ankonian7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: pn lis 25, 2013 22:26
Lokalizacja: Śląskie

Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: ankonian7 » sob cze 06, 2015 21:43

Czytałem jeden z tematów z forum i faktycznie jest to kwestia sporna jeżeli chodzi o przekłamania, ale czy metodą prób i błędów będę w stanie jakos wyrównać? Ktoś wspomniał o 0 na końcówce kodowania.

Na fisie u dołu wyskoczył mi jeszcze jeden pasek, zapewne pod zmiany biegów w automacie?
Czy zmiana kodowania licznika wystarcza? Wstepnie przyjęty jest 05124. ARL/2003 :food:


Kupię: -nakładki na pedały audi TT,

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Wymiana licznika , kodowanie pilotów , wybór kabla

Post autor: XV2 » ndz cze 07, 2015 08:53

ankonian7 pisze: kwestia sporna jeżeli chodzi o przekłamania, ale czy metodą prób i błędów będę w stanie jakos wyrównać?
Nie


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 63 gości