Golf 3 TD wetylator chłodnicy włancza sie przy 60-80 stopni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » ndz wrz 17, 2006 12:59

Problem juz rozwiazany :okej: :pub: cienkie kable były przetarte i złonczone luźno od czujnika na górnej rurze od chłodnicy u mnie ten czyjniuk odpowiada za "awaryjny" 2 bieg teraz wszystko oki :okej:
pozdr

[ Dodano: 17 Wrz 2006 20:25 ]
Kurde jednak jeszcze jest problem chociaz juz sie nie włanczaja tak często jednak się włanczaja na 2 biegu jak odłoncze ten kabel od czyjnika na górnej rurze to witraki sie wyłanczają czyli znaczy ze czujnik podaje impuls(czyżby sie silnik przegrzewał??????
Na wskaźniku temp pokazuje cały czas 80 C i nic wiecej a rura dolna juz robi sie ciepła
czyżby czujniki źle wskazywały???

[ Dodano: 17 Wrz 2006 20:28 ]
PS wskazówka temp idzie na rozgrzanym silniku bardzo powoli trzenba długo czekać aby do 80 doszło i nic dalej moze jedna ten czujnik jest walniety???????



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 18, 2006 09:36

V12 pisze:Problem juz rozwiazany :okej: :pub: cienkie kable były przetarte i złonczone luźno od czujnika na górnej rurze od chłodnicy u mnie ten czyjniuk odpowiada za "awaryjny" 2 bieg teraz wszystko oki :okej:
no właśnie u mnie ten czujnik awaryjny jest w innym miejscu pokaząłem Ci na 1 zdjeciu
i on właśnie odpowiada za ten 2 bieg :-)
V12 pisze: [ Dodano: 17 Wrz 2006 20:25 ]
Kurde jednak jeszcze jest problem chociaz juz sie nie włanczaja tak często jednak się włanczaja na 2 biegu jak odłoncze ten kabel od czyjnika na górnej rurze to witraki sie wyłanczają czyli znaczy ze czujnik podaje impuls(czyżby sie silnik przegrzewał??????
Na wskaźniku temp pokazuje cały czas 80 C i nic wiecej a rura dolna juz robi sie ciepła
czyżby czujniki źle wskazywały???
możliwe że Ci źle pokazuje, może temrostat Ci otwiera przy 74 stopniach C
V12 pisze: PS wskazówka temp idzie na rozgrzanym silniku bardzo powoli trzenba długo czekać aby do 80 doszło i nic dalej moze jedna ten czujnik jest walniety???????
mi zanim załączy wentylator też długo czekam jednak czujnik dość szybko zaczyna wskazywać stosowną temperaturę ...



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » pn wrz 18, 2006 20:57

Dzis miezyłem termometrem specjalnym temp cieczy i wszystko jest ok z silnikiem i termostatem otwiera sie przy 87 pierwszy bieg wyntylatora włancza sie przy ok 95 C czyli czujnik w hłodnicy ok ale ten czujnik w rurze gumowej nie stety kaput włancza juz przy 85 2 bieg wiatraka a czujnik wskazówki temp tez taki sobie bo zaniża o ok 8 stopni wymienie jutro te czujniki i sie zobaczy powinno być ok naj ważniejsze ze silnik nie jest przegrzany :okej:
pozdr



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 07:57

V12 pisze:Dzis miezyłem termometrem specjalnym temp cieczy i wszystko jest ok z silnikiem i termostatem otwiera sie przy 87 pierwszy bieg wyntylatora włancza sie przy ok 95 C czyli czujnik w hłodnicy ok ale ten czujnik w rurze gumowej nie stety kaput włancza juz przy 85 2 bieg wiatraka a czujnik wskazówki temp tez taki sobie bo zaniża o ok 8 stopni wymienie jutro te czujniki i sie zobaczy powinno być ok naj ważniejsze ze silnik nie jest przegrzany :okej:
pozdr
a jednak czujnik temperatury na rurze ja kupowałem w sobote do mojego TD 92r. 4 biegunowy kosztował niecałe 30zł
ale też mam wątpliwości co do jego wskazań, chyba że zmienię płyn chłodniczy (bo mam teraz wode :-( )



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » wt wrz 19, 2006 19:22

kupiłem ten czujnik i na razie ok nie włanacza sie zobaczymy póxniej co bedzie a tego ok wskaźnika temp na razie nie zmieniam



gugi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 19:28
Lokalizacja: halinów

Post autor: gugi » pt wrz 22, 2006 19:48

[ Dodano: 17 Wrz 2006 20:28 ]
PS wskazówka temp idzie na rozgrzanym silniku bardzo powoli trzenba długo czekać aby do 80 doszło i nic dalej moze jedna ten czujnik jest walniety???????[/quote]

prosze sprawdzić centralkę czujników która znajduje sie pod zbiorniczkiem też mam ten problem wymieniłem wszystkie czujniki termostat pompę i chłodnicę niestety nadal wiatraki najpierw chodzily na wysokich obrotach przy 60/80 sopniach potem przy karzdym przekrenceniu kluczyka
niestety takiej centralki nie można kupic na żadnym szrocie a jeśli już ją kupisz z reguły jest zepsuta koszt nowej to około 529 złoty (cena w inter carsie warszawa zamiennik)
jednak istnieje możliwośc naprawy tylko trzeba znaleźć zdolnego elektryka koszt naprawy tej centralki to okolo 100/150 złoty



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt wrz 22, 2006 22:37

gugi pisze: prosze sprawdzić centralkę czujników która znajduje sie pod zbiorniczkiem
co centralka dawaj tu zdjęcie o czym Ty mowisz, to chyba nie nazywa się centralką ...
gugi pisze:
też mam ten problem wymieniłem wszystkie czujniki termostat pompę i chłodnicę niestety nadal wiatraki najpierw chodzily na wysokich obrotach przy 60/80 sopniach potem przy karzdym przekrenceniu kluczyka
domyślam się o czym mówisz (ale muszę miec fotkę ) i powiem Ci że mozna to obejść tylko trzeba obadać które kable i co prowadzą albo zmienić tą "centralkę" ... na najzwyklejszy dość mocny przekaźnik
gugi pisze: niestety takiej centralki nie można kupic na żadnym szrocie a jeśli już ją kupisz z reguły jest zepsuta koszt nowej to około 529 złoty (cena w inter carsie warszawa zamiennik)
jednak istnieje możliwośc naprawy tylko trzeba znaleźć zdolnego elektryka koszt naprawy tej centralki to okolo 100/150 złoty
jak przyjedziesz do mnie to za 100zł Ci zrobię powiedzmy na miejscu :-) pasuje ?



gugi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 19:28
Lokalizacja: halinów

Post autor: gugi » ndz wrz 24, 2006 15:06

[jak przyjedziesz do mnie to za 100zł Ci zrobię powiedzmy na miejscu :-) pasuje ?[/quote]
to daj mi namiar do ciebie na mejla fisio311@interia.pl jezeli będzie to w okolicach wawy to nie ma sprawy jestem gotów ponieśc taka cene za zrobienie tego.
Bo kilku mechaników nawet nie potrafiło mi powiedziec co jest przyczyna sam do tego doszedłem tylko niemam 100% pewnosci dlatego napisalem by to sprawdzić.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 25, 2006 19:26

gugi pisze:
RobertP pisze:jak przyjedziesz do mnie to za 100zł Ci zrobię powiedzmy na miejscu :-) pasuje ?
to daj mi namiar do ciebie na mejla fisio311@interia.pl jezeli będzie to w okolicach wawy to nie ma sprawy jestem gotów ponieśc taka cene za zrobienie tego.
Bo kilku mechaników nawet nie potrafiło mi powiedziec co jest przyczyna sam do tego doszedłem tylko niemam 100% pewnosci dlatego napisalem by to sprawdzić.
niestety do W-wy mam 225km ! chyba że do siostry będe sie wybierał to wtedy owszem możemy gdzie na mokotowie sie spotkać
ale kiedy to nie wiem ...
próbuj weź na zdrowy rozum jak przepiegają prądy po kabelkach, skąd są "sygnały" podawane na wentylator albo sobie rozrysuj ...

a wyciagaleś tą opisywaną przez Ciebie "centralkę" z gniazda ... ?



gugi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 19:28
Lokalizacja: halinów

Post autor: gugi » wt wrz 26, 2006 07:50

tak i czyściłem wszystkie wtyczki stało mi sie to w czasie jazdy najpierw sie nie włanczały a potem nie wyłanczały



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości