Nie działające oryginalne czujniki parkowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
Witam
Mam problem z nie działającymi czujnikami parkowania w swoim golfie mk4 variant.
Po wybraniu wstecznego biegu słychać wysoki dźwięk z głośnika czujnika cofania oznaczający błąd systemu. Po przeskanowaniu VCDS pojawiają się błędy jak niżej:
01549 - Supply Voltage for Parking Aid Sensor
Pojawiają się także inne błędy dla poszczególnych czujników:
Moje pytania:
- gdzie jest umiejscowiony bezpiecznik od czujników parkowania
-jak dostać się do centralki czujników sterowania (wiem że są po prawej stronie w bagażniku)
- jak dostać się do czujników w zderzaku
- czy istnieje sposób sprawdzenia poszczególnych czujników np poprzez pomiar ich rezystancji?
Mam problem z nie działającymi czujnikami parkowania w swoim golfie mk4 variant.
Po wybraniu wstecznego biegu słychać wysoki dźwięk z głośnika czujnika cofania oznaczający błąd systemu. Po przeskanowaniu VCDS pojawiają się błędy jak niżej:
01549 - Supply Voltage for Parking Aid Sensor
Pojawiają się także inne błędy dla poszczególnych czujników:
Moje pytania:
- gdzie jest umiejscowiony bezpiecznik od czujników parkowania
-jak dostać się do centralki czujników sterowania (wiem że są po prawej stronie w bagażniku)
- jak dostać się do czujników w zderzaku
- czy istnieje sposób sprawdzenia poszczególnych czujników np poprzez pomiar ich rezystancji?
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
Qto dzięki na informacje.
Bezpieczniki 5 oraz 7 sprawdzone - oba sprawne
Przy wyjętym bezpieczniku nr 5 program VCDS nie mógł się połączyć ze sterownikiem parkowania, natomiast brak jakiejkolwiek różnicy przy wyjętym bezpieczniku nr 7 - tzn VCDS się łączy tak jak się łączył.
Udało mi się już zlokalizować sterownik - jest pod tapicerką prawej ściany bagażnika - tzn już widziałem jego nr 1J0919283A oraz udało mi się go dotknąć i poczułem że obudowa sterownika była zagrzana. Jutro go wyciągnę i sprawdzę VCDS co się stanie po odpięciu kabli wychodzących ze sterownika do czujników w zderzaku. Jutro sprawdzę także stan czujników - przemierzę ich rezystancje miernikiem
Bezpieczniki 5 oraz 7 sprawdzone - oba sprawne
Przy wyjętym bezpieczniku nr 5 program VCDS nie mógł się połączyć ze sterownikiem parkowania, natomiast brak jakiejkolwiek różnicy przy wyjętym bezpieczniku nr 7 - tzn VCDS się łączy tak jak się łączył.
Udało mi się już zlokalizować sterownik - jest pod tapicerką prawej ściany bagażnika - tzn już widziałem jego nr 1J0919283A oraz udało mi się go dotknąć i poczułem że obudowa sterownika była zagrzana. Jutro go wyciągnę i sprawdzę VCDS co się stanie po odpięciu kabli wychodzących ze sterownika do czujników w zderzaku. Jutro sprawdzę także stan czujników - przemierzę ich rezystancje miernikiem
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
bezpiecznik nr 5 to plus po stacyjce - więc normalne że bez niego nie było komunikacji ze sterownikiemmarito pisze:Bezpieczniki 5 oraz 7 sprawdzone - oba sprawne
Przy wyjętym bezpieczniku nr 5 program VCDS nie mógł się połączyć ze sterownikiem parkowania, natomiast brak jakiejkolwiek różnicy przy wyjętym bezpieczniku nr 7 - tzn VCDS się łączy tak jak się łączył.
bezpiecznik nr 7 to plus po światłach cofania...czyli plus na sterowniku pokazuje się razem z zapaleniem świateł cofania - także normalne że nie ma on wpływu na komunikację, w innym wypadku ta byłby możliwa jedynie przy wrzuconym biegu wstecznym
Daj znać do czego doszedłeś...bo raczej dziwne jest że masz błędy wszystkich czujników. Natomiast błąd 1549 + nagrzana obudowa sterownika mogą wskazywać na brak kontaktu...zimny lut, złamany kabel
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
pomierzyłem napięcia pojawiające się na bezpiecznikach:
- dla bezpiecznika nr 5 napięcie to 12V przy włączonym zapłonie a minus do masy,
- dla bezpiecznika nr 7 napięcie to 12V przy włączonym zapłonie a minus do masy. napięcie to jest ciągle na bezpieczniku bez względu ta to czy bieg wsteczny jest wbity czy nie. Dodam że światła cofania palą się normalnie tzn przy wbitym biegu wstecznym a gasną przy jego wybiciu. Tak więc zakładam że czujnik cofania jest ok inaczej ciągle światła cofania by świeciły. Tylko zastanawiam się dlaczego czujnik parkowania włącza się akurat wtedy jak wbijam bieg o czym informuje brzęczyk?
- dla bezpiecznika nr 5 napięcie to 12V przy włączonym zapłonie a minus do masy,
- dla bezpiecznika nr 7 napięcie to 12V przy włączonym zapłonie a minus do masy. napięcie to jest ciągle na bezpieczniku bez względu ta to czy bieg wsteczny jest wbity czy nie. Dodam że światła cofania palą się normalnie tzn przy wbitym biegu wstecznym a gasną przy jego wybiciu. Tak więc zakładam że czujnik cofania jest ok inaczej ciągle światła cofania by świeciły. Tylko zastanawiam się dlaczego czujnik parkowania włącza się akurat wtedy jak wbijam bieg o czym informuje brzęczyk?
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
pomiędzy bezpiecznikiem a czujnikiem i żarówkami cofania jest jeszcze włącznik w skrzyni biegówmarito pisze:Tylko zastanawiam się dlaczego czujnik parkowania włącza się akurat wtedy jak wbijam bieg o czym informuje brzęczyk?
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
Qto czy na pewno tak jest?bezpiecznik nr 7 to plus po światłach cofania...czyli plus na sterowniku pokazuje się razem z zapaleniem świateł cofania
u mnie na tym bezpieczniku pojawia się ciągle plus przy włączonej stacyjce, nie ma żadnej różnicy jak wbijam wsteczny. Czy światła cofania nie są przypadkiem sterowane minusem z czujnika przy skrzyni biegów?
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
wszystkie światła zewnętrzne sterowane są plusamimarito pisze: Czy światła cofania nie są przypadkiem sterowane minusem z czujnika przy skrzyni biegów?
na bezpieczniku napięcie jest po zapłonie...i idzie na czujnik/włącznik przy skrzyni...dalej plus pokazuje się dopiero po wrzuceniu wstecznego i idzie na sterownik Parktronic oraz światła cofania - wcześniej może źle to ubrałem w słowa
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
wtyczka sterownika pdc
T16c pin 1 i 9 to plus z bezpiecznika 5
pin 6 to plus po wstecznym z bezpiecznika 7
pin 8 i 16 to masa
odepnij wtyczkę T12f i zobacz czy wtedy też się grzeje - zakładam że masz zwarcie na przewodach idących od sterownika do czujników parkowania lub zwarcie na czujniku parkowania, no chyba że masz założony oryginalny hak i stamtąd zwarcie idzie
T16c pin 1 i 9 to plus z bezpiecznika 5
pin 6 to plus po wstecznym z bezpiecznika 7
pin 8 i 16 to masa
odepnij wtyczkę T12f i zobacz czy wtedy też się grzeje - zakładam że masz zwarcie na przewodach idących od sterownika do czujników parkowania lub zwarcie na czujniku parkowania, no chyba że masz założony oryginalny hak i stamtąd zwarcie idzie
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
grg474 sprawdzone piny na wtyczce T16c:
-pin 1 - napięcie +12V
-pin 9 - brak napięcia
-pin 6 po wstecznym - napięcie +12V
-pin 8 - masa - ok
-pin16 - brak masy
-pin 9 i 16 jest wolny tzn fabrycznie pusty - żaden przewód tam nie wchodzi
Nie mam haka
Czy mam przyjąć iż zasilanie sterownika jest poprawne ? jesli tak to zaczynam poszukiwania przyczyny problemu w wiązce do poszczególnych czujników oraz samych czujnikach
...teraz sobie przypomniałem, że zanim czujnik parkowania na trwale odmówił posłuszeństwa to podczas mrozów i opadów deszczu lub mycia auta po wciśnięciu wstecznego czujniki piszczały tak jakby zaraz za nimi była przeszkoda lub był ten wysoki dźwięk świadczący o awarii czujników ale np po przejechaniu kilku km uspokajało się...
-pin 1 - napięcie +12V
-pin 9 - brak napięcia
-pin 6 po wstecznym - napięcie +12V
-pin 8 - masa - ok
-pin16 - brak masy
-pin 9 i 16 jest wolny tzn fabrycznie pusty - żaden przewód tam nie wchodzi
Nie mam haka
Czy mam przyjąć iż zasilanie sterownika jest poprawne ? jesli tak to zaczynam poszukiwania przyczyny problemu w wiązce do poszczególnych czujników oraz samych czujnikach
...teraz sobie przypomniałem, że zanim czujnik parkowania na trwale odmówił posłuszeństwa to podczas mrozów i opadów deszczu lub mycia auta po wciśnięciu wstecznego czujniki piszczały tak jakby zaraz za nimi była przeszkoda lub był ten wysoki dźwięk świadczący o awarii czujników ale np po przejechaniu kilku km uspokajało się...
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
Wczoraj zapomniałem podpiąć do sterownika wtyczki wychodzącej do czujników czyli jak napisał grg474 T12f
Dziś przy wbiciu wstecznego pojawił się dźwięk ze sterownika informujący o normalnym funkcjonowaniu. Dopiero potem ten wysoki dźwięk informujący o awarii systemu tak więc problem winien wiązać się z tym co wychodzi ze sterownika...czyli albo przewody albo czujniki
Dziś dodatkowo pomierzyłem przewody pomiędzy wtyczką do sterownika T12f z czujników a wtyczkami na czujnikach. Wszystkie ok.
Dziś przy wbiciu wstecznego pojawił się dźwięk ze sterownika informujący o normalnym funkcjonowaniu. Dopiero potem ten wysoki dźwięk informujący o awarii systemu tak więc problem winien wiązać się z tym co wychodzi ze sterownika...czyli albo przewody albo czujniki
Dziś dodatkowo pomierzyłem przewody pomiędzy wtyczką do sterownika T12f z czujników a wtyczkami na czujnikach. Wszystkie ok.
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
Nie działające oryginalne czujniki parkowania
Czujniki naprawione!
Kupiłem jeden używany czujnik i po kolej podmieniałem z tymi które są w listwie zderzaka.
Okazało się iż czujnik de facto ostatni który podmieniałem był uszkodzony - skrajny lewy.
Tak więc przy uszkodzonym jednym z czujników nie działają wszystkie.
Kupiłem jeden używany czujnik i po kolej podmieniałem z tymi które są w listwie zderzaka.
Okazało się iż czujnik de facto ostatni który podmieniałem był uszkodzony - skrajny lewy.
Tak więc przy uszkodzonym jednym z czujników nie działają wszystkie.
Był Golf III 1.8 Swiss line----------->Była Octavia 1.6 Rider----------->Jest Golf IV 1.9 Ocean
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości