Pewnie że nie masz , bo nie masz motoru 2E , tylko ADY . W tym silniku jest przepływka nie klapkowa tylko na tak zwany "goracy drut" jeżeli taka przepływka jest uszkodzona to niestety juz z tym nic nie zrobisz, tylko wymiana.Darcyn pisze:kurde ja w swojej przeplywce nie mam klapki...
przepływomierz powietrza golf 3, 2.0, 8v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
bo jest kilka rodzaji przepływomierzy ale dwa z nich są najbardziej popularneDarcyn pisze:kurde ja w swojej przeplywce nie mam klapki...
1. Przepływomierz tzw. gwizdek - mierzy częstotliwość oscylacji powietrza zależną od jego masy przepływającej przez ten gwizdek.
2. Przepływomierz tzw.klapkowy - mierzy on objętość zasysanego powietrza za pomocą klapy jak na rysunku poniżej, oraz temperaturę powietrza za pomocą termistora, który bardzo często ulega uszkodzeniom przy "strzeleniu gazu" wartości jak komputer czy inna jednostka centralna otrzyma zaczyna obliczać masę zasysanego powietrza do silnika i dobiera odpowiednio dawkę paliwa
oraz
3. Przepływomierz z tzw.gorącym drutem - jest to obwód elektroniczny jak widac na rysnunku poniżej, który pilnuje stałej temperatury platynowego drucika który jest chłodzony przez opływające go powietrze - jeśli drucik ulega zanieczyszczeniu sygnał podawany do jednostki sterującej silnikiem jest inny niż wskazany w "komputerze", przechodzi on w stan "awaryjny" i co skutkuje mniejszą mocą silnika
Może jeszcze jakieś ...
[ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 23:52 ]
e tam da sie tylko trzeba znać wartości jak sie nie da odczytać nr części elementów elektronicznychhomsky pisze:Pewnie że nie masz , bo nie masz motoru 2E , tylko ADY . W tym silniku jest przepływka nie klapkowa tylko na tak zwany "goracy drut" jeżeli taka przepływka jest uszkodzona to niestety juz z tym nic nie zrobisz, tylko wymiana.
a może ktoś ma sprawną i wie jak pomierzyć schemat "gorącego drutu" w zasadzie jest wszędzie taki sam więc jeśli się uszkodzi
to być może termistor, tranzystor sama elektroda to tylko drut więc nie ulegnie uszkodzeniu no chyba że mechanicznemu lub zanieczyszczeniu ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości