9A Czujnik spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn wrz 25, 2006 22:16

Sterownik i tak opóźnia zapłon. Nie mam pojęcia dlaczego ma akurat mieć informacje, w którym cylindrze powstaje stukowe skoro zapłon opóźniany jest dla wszystkich cylindrów.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn wrz 25, 2006 22:24

piotrek1313 pisze:A tak w ogole to w praktyce jest to bardzo potrzebne? I w jakich sytuacjach? Podczas normalnej pracy silnika, czy moze tylko przy jego uruchamianiu? .
W praktyce bardzo potrzebane, bo przy spalaniu stukowym w kilka sekund możesz wypalić dziurę w tłoku.
Spalanie stukowe ma miejsce głownie przy dużym obciążeniu silnika (np duże wzniesienie, a silnik na niskich obrotahc - sytuacja klasyczna).
piotrek1313 pisze:zasami przy zpalaniu (na goracym silniku) oddzywa sie kotrens z zaworow...
Mylisz odgłos zaworów ze spalaniem stukowym - te dźwięki nie mają nic wspólnego ze sobą - są zupełnie różne. Po zapaleniu to faktycznie możesz słyszeć zawory



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 25, 2006 22:40

zdaje się że tu nie chodzi akurat o opóźnienie zapłonu, tylko o wyłączenie zapłonu dla danego cylindra. (słowo auswerteschaltung - wyłącznie a nie opóźnienie).
Pewnie na chwilę wyłącza zapłon żeby stuki nie szkodziły silnikowi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 26, 2006 07:54

Paweł Marek pisze:zdaje się że tu nie chodzi akurat o opóźnienie zapłonu, tylko o wyłączenie zapłonu dla danego cylindra. (słowo auswerteschaltung - wyłącznie a nie opóźnienie).
Pewnie na chwilę wyłącza zapłon żeby stuki nie szkodziły silnikowi.
To całkiem możliwe, ale wszędzie gdzie spotkałem się z czujnikami spalania stukowego, napisane jest, że sygnał z halla jest opóźniany o 3 stopnie, jak stuk się powtórzy to znowu o 3 stopnie i tak w kółko. Jak stuki ustaną to zapłon jest przyspieszany znowu o 3 stopnie, aż do stanu pierwotnego.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 26, 2006 11:21

TAZ pisze: To całkiem możliwe, ale wszędzie gdzie spotkałem się z czujnikami spalania stukowego, napisane jest, że sygnał z halla jest opóźniany o 3 stopnie, jak stuk się powtórzy to znowu o 3 stopnie i tak w kółko. Jak stuki ustaną to zapłon jest przyspieszany znowu o 3 stopnie, aż do stanu pierwotnego.
No mi tez jest znany wlasnie ten system - sygnal z halla + czujnik/i spalania stukowego. Dlatego wlasnie nie wiem po co to TO COS na kablu WN. :hmm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 26, 2006 20:00

TAZ pisze:To całkiem możliwe, ale wszędzie gdzie spotkałem się z czujnikami spalania stukowego, napisane jest, że sygnał z halla jest opóźniany o 3 stopnie, jak stuk się powtórzy to znowu o 3 stopnie i tak w kółko. Jak stuki ustaną to zapłon jest przyspieszany znowu o 3 stopnie, aż do stanu pierwotnego.
cofany jest zależnie od typu wtrysku. Np w tym z 9A jak piszesz o 3 stopnie, a w moim digifancie o 4 stopnie. Natomiast potem przyspieszanie następuje już mniejszymi skokami. Coś około pół stopnia każdy skok


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt wrz 26, 2006 23:18

ten czujnik ma za zadanie okreslic polozenie walka rozrzadu. taz poniekad ma racje, tyle ze zadania czujnika sa inne
czujnik okreslaz ktorego czujnika spalania stukowego ma czytac sygnal komp i okreslic kat wyprzedzenia zaplonu
bez podpietego tego czujnika 9a slabnie i nie jedzie....opoznienie stale zaplonu o!!!12!!! stopni
przy normalnej pracy zaplon opozniany jest dla par cylindrow 2,1 3,4 o 3 stopnie dla cylindra( w cyklu gora o 6)

[ Dodano: Wto Wrz 26, 2006 23:19 ]
tak swoja droga dobry kolega co go do glowicy chce przykrecac:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr wrz 27, 2006 00:19

Czyli wychodzi na to, że albo zakładasz to jakoś na przewód, albo nie jedziesz.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr wrz 27, 2006 00:28

evolution pisze: bez podpietego tego czujnika 9a slabnie i nie jedzie....opoznienie stale zaplonu o!!!12!!! stopni
To ze niby jak? Ze moj silniczek ma "mula" :bajer: Moze rakieta to to nie jest, ale wydaje mi sie ze ma wiekszosc konikow na miejscu :jezor: Ostatnio jechalem w trasie w 5 osob + pelny bagaznik + pelny bak i na plaskich odcinkach drogi z predkosci 160-170 km/h przy depnieciu pedalu w podloge czuc normalnie w miare gwaltowne przyspieszanie (no moze nie jest to wbijanie w fotel, ale na pewno czuc :smoke: )

A co do "stalego" opoznienia zaplonu to np, zalozmy ze odpinam ten czujnik i przyspieszam zaplon o 12 stopni to bedzie ok? No bo u mnie ostatnio ustawialem zaplon, czujnik oczywiscie zdjety, i wyszlo, ze zaplon jest najlepszy wg fabrycznych znakow na apracie zaplonowym.

Jak ktos ma taki czujniczek tanio do odsprzedanai to z checia kupie i troche poeksperymentuje :satan:

[ Dodano: Sro Wrz 27, 2006 00:30 ]
TAZ pisze:Czyli wychodzi na to, że albo zakładasz to jakoś na przewód, albo nie jedziesz.
No wg tego co evo napisal to mozna to troche tak rozumiec, bo zaplon - 12 stopni to nie jazda :satan:
A ja mam czujnik zdjety i autko hula az milo :smoke:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr wrz 27, 2006 00:34

Będzie hulać jeszcze lepiej, jak założysz ten wihajzder.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr wrz 27, 2006 10:13

TAZ pisze:Będzie hulać jeszcze lepiej, jak założysz ten wihajzder.
No, czyli tak jak napisalem wyzej - jak ktos ma do odprzedania to z checia odkupie :)
Okazalo sie ze tego mojego strego czujniczka nie da sie naprawic :( Wyszlo na to ze byly tam jednak dwa druciki (praktyczie niewidoczne), ktore sie oderwaly, ale z uwagi na to ze sa zalane bardzo twarda guma, i sa bardzo cienkie i delikatne, nie bardzo da sie je skutecznie polutowac :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 387 gości