Post
autor: marek29 » wt paź 24, 2006 20:06
Co do marki oleju to zaraz będą zbędne dyskusje....a nie oto chodzi.Kiedyś napisałem posta (potwierdzonego na 100% o Castrolu w ASO kraków -ale to nie ważne...)
,sprawa druga dla tych co czasem czytają wiadomości w internecie ,lub oglądają tv.
Mówiono ostatnio dosyć głośno o Castrol-u i Mobil-u że OD 3LAT SĄ LANE PODRÓBY NA TERENIE EUROPY WSCHODNIEJ ,CZECH I SŁOWCJII !! Nigdy nie wiesz na co trafisz.Tylko nie piszcie że "dobry kolega", "przyjaciel" ,"znajomy" itd..załatwia pewny ,bo sam niewie co i skąd ma! Ja widziałem Matiza po Castrolu i to mi wystarczy.
W moim był 15W ,robiłem uszczelkę i stwierdziłem że nie mam kryzy na cylindrach,wcześniej "nie brał" i zaryzykowałem.Zalałem 10W ,z którym w porzednim aucie (Jetta JP 300tys) po zmianie pierścieni wszystko wyszło na "+".
1:Szybsze odpowietrzenie samoregulatorów
2:200% lepszy rozruch w zimie przy mrozach (auto stoi na "polu")
3: 0 zmian w poborze oleju
4: większa odporność na przegrzanie w lecie (minerał traci większość właściwości smarnych już po przekroczeniu 110stopni!)
5: "dobra" turbina woli rzadszy olej ,popychacze też!
Tylko jedna uwaga.JEŻELI ZMIENIASZ W DÓŁ Z 15w NA 10w TO PO OK 3-4tys zmień znowu!!! A potem to 10-12 tys(nie muszę chyba wspominać że RAZEM Z FILTREM)
Teraz po zmianie uszczelki mam zrobione 4,5tys na jakimś tanim Mobilu.Zamierzm zmienić na Motula (z tego co wiem to mało podrób ze względu na mało znaną markę) W Krakowie
ok 120pln/5L z upustem dla forumowiczów.
Albo nowy "wyciszający" shell .U znajomego w warsztacie TDI-k sporo ucichnął ,ale boję się zbyt wielu "dodatków" bo to aż nie normalne........
Sam zdecydujesz co zrobisz ,jeżeli nie bierze oleju lub bierze mało (mój ok. 0,5-1,0L/10tys-niewiem ile się wylewa spod dekla:(()
to zalewaj 10W.
Najpierw zalej jakiś syfek orlen ,albo mobil S ,a po 4-5tys (RAZEM Z FILTREM!) zmień na coś lepszego.
Pozdrawiam.