Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Balee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr wrz 12, 2012 10:59

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: Balee » pn mar 23, 2015 11:42

oczywiście o wzmacniacz mi chodziło :) a nie o aparat zapłonowy - to z rozpędu :goof: , 200 Hz - chyba ( choć może 20 Hz - wiem robi lekką różnicę :helm: - na mierniku pokazało na przewodzie wychodzącym z sumatora. rozmawiałem ze znajomym elektryko-elektronikiem i podsunął pomysł o diodach , ale spróbuję zebrać sygnał do sumatora za wzmacniaczem i dam znać co i jak, sorki za zamieszanie - ale kto pytani nie błądzi a kto próbuje się nauczy



Awatar użytkownika
Marcin_MK2_8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 02, 2008 22:46
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: Marcin_MK2_8v » sob mar 28, 2015 02:52

mam obmyślany przetwornik co zmieni sygnał z ecu na taki żeby ruszył obrotek w zegarach mk1, mk2, przetestuje i dam znac



Awatar użytkownika
Balee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr wrz 12, 2012 10:59

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: Balee » wt kwie 14, 2015 15:39

Marcin - czekamy zatem z niecierpliwością :bigok:



Awatar użytkownika
Marcin_MK2_8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob lut 02, 2008 22:46
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: Marcin_MK2_8v » wt maja 12, 2015 01:52

wkrótce będę podpinał agu w mk2 więc będzie okazja ale teoretycznie na 90% działa



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: rysiektr » pn maja 25, 2015 12:31

Marcin_MK2_8v pisze:wkrótce będę podpinał agu w mk2 więc będzie okazja ale teoretycznie na 90% działa
Podpinałeś? Jak nie to sprawdź mój pomysł, póki co AGU jeździ i obrotek działa.
Zrobiłes wzmacniacz na tranzystorku NPN? Czy coś innego?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Kozel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 10:36
Lokalizacja: Tarnów

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: Kozel » wt cze 02, 2015 11:19

Problem się wydaje banalnie prosty do rozwiązania, prawdopodobnie we wszystkich sterownikach Me7.5 obrotomierz komunikuje się przez CAN. W związku z tym lepiej było by wykorzystać sygnał którym ECU wysterowywuje cewki, diodami zabezpieczyć tak by sygnał nie trafiał z jednej cewki do drugiej, pozwoli to na zsumowanie sygnałów które można rzucić na baze tranzystora, i sterować napięciem na kolektorze tranzystora za pomocą przetwornicy step up z dzielnikiem napięcia jako który można wykorzystać potencjometr ponieważ przetwornica może wygenerować napięcie nawet około 60 v. Mam taki układ policzony i zbudowany ale kolejnym problemem okazał się obrotomierz który prawdopodobnie był uszkodzony już wcześniej (kupiłem samochód po swapie i pewnie ktoś kombinował z podpięciem obrotka) dlatego jeszcze go nie przetestowałem ale myślę że miał by on sens szczególnie że wzmocnienie sygnału z cewek można regulować potencjometrem od 0V do 60V.


Golf mk3 ASZ + GTB2260vk -> Audi S3 -> Golf mk2 GTI G60 1.8 20VT -> e36 ligthweight M42B18 + Eaton M62 (in progress)

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: lysyfm » wt paź 27, 2015 01:59

Obczaiłem patent na którym obrotomierze z mk1 (cycki i z mfa) współpracują ze sterownikami z AGU. Wystarczy prosty układzik na czterech diodach 1N4004, diodzie zenera 12-15v i rezystorze 52ohm. Początkiem układu wpinamy się w przewody idące do wzmacniacza sygnału zapłonowego (4szt.) a końcem wyjeżdżamy na licznik. Dla konkretnego zsynchronizowania obrotka z obrotami zamiast rezystora można zastosować potencjometr z pokrętłem. Zainteresowanym podeślę schemat. Układzik bezpieczny dla wzmacniaczy zapłonu. Testowane na dwóch 1.8T AGU. Podejrzewam że zadziała w każdym 1.8T nawet w tych z czteropinowymi cewkami.



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: ADi997 » wt paź 27, 2015 10:46

Śmiało wrzucaj schemat, przetestujemy.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: lysyfm » śr paź 28, 2015 11:14

Ważne aby wszystkie komponenty były dobrze odizolowane oraz nie trzymać nic w palcach bo nie zadziała.Obrazek



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: rysiektr » śr paź 28, 2015 11:26

Zenerka jakis konkretny typ? Czy pierwsza lepsza aby zakres napiecia sie zgadzal?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: lysyfm » śr paź 28, 2015 11:27

Byleby zakres się zgadzał. Ja używałem chyba 0.8W i też 1.2W. Dajcie znać jak zadziała i nie zadziała :okej:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: jeryk10 » śr paź 28, 2015 22:27

http://www.useasydocs.com/details/EDIS.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Manual.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Re: Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: lysyfm » czw paź 29, 2015 10:50

Czyli wszystko jasne teraz. :bigok: Dobre linki, dobre wyjaśnienie



michal_m18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pn paź 29, 2007 14:08
Lokalizacja: WLKP

Obrotomierz w mk2 po swapie na 1.8T

Post autor: michal_m18 » pt lis 06, 2015 21:36

Jeśli ktos dysponuje sprawdzonym modułem pozwalającym podłączenie oryginalnego obrotomierza od mk2 na jedna wtykę, skłonny jestem odkupić. Mam u siebie silnik 1.8t bam i niestety sumator sygnałów używany przez gazowników nie zadziałał...



ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości