Piszczące opony

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Piszczące opony

Post autor: seba900 » śr maja 20, 2015 09:52

Mk3 1995 1.8

Pojechalem do mechanikow z problemem z lewym przednim kolem, ruszalo sie do tylu i do przodu, powiedzieli ze to wyrobiona guma w tulejce oprocz tego wymienili sworzen w prawym i klocki. Przed wizyta opony lekko piszczaly na zakretach, po wizycie piszcza prawie caly czas na prostej drodze, czasem nagle sciaga kierownice na jedna lub druga strone, ogolnie kierownica ma luz tak jak by sie slizgala. Pojechalem drugi raz, mowi ze koncowka lewa i to dlatego, wymienili koncowke, dalej to samo. Zawiozlem trzeci raz, zobaczymy co dzis wymysla.

Ma ktos jakies pomysly co to moze byc?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Piszczące opony

Post autor: Qto » śr maja 20, 2015 11:06

oprócz wymieniania poszczególnych elementów przydałoby się ustawić zawieszenie... zbieżność/geometria



seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Piszczące opony

Post autor: seba900 » śr maja 20, 2015 16:17

Zalozyli za dluga koncowke, skrecili troche dalej i teraz jest ok. Tylko dlaczego piszczalo tez przed zmiana koncowki?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Piszczące opony

Post autor: Qto » śr maja 20, 2015 16:22

jak zbieżność mocno walnięta, to jak ma nie piszczeć, skoro każde koło chce jechać gdzie indziej...
jak trochę jest krzywo to może nie piszczeć w ogóle a opony i tak będzie darło...jak trochę bardziej, to będzie piszczało w zakrętach...jak jeszcze bardziej to i na prostej drodze



seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Piszczące opony

Post autor: seba900 » śr maja 20, 2015 19:23

Piszczalo na prostej drodze za rowno przed wymiana jak i po, przestalo piszczec po skreceniu dalej koncowki, mniejsza o to ;)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Piszczące opony

Post autor: Qto » śr maja 20, 2015 19:31

jakby nie było...zrób zbieżność, jeśli nie była robiona po tych zabiegach - nawet jeśli opony aktualnie nie piszczą



szpachla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr lis 10, 2010 22:19

Piszczące opony

Post autor: szpachla » śr maja 20, 2015 20:19

Koła piszczą bo nie ma zbieżności.
Dodatkowo z tego co wiem to między innymi na sworzniu reguluje się geometrię
przedniego zawieszenia.

Jak będziesz miał przestawioną zbieżność albo geometrię
to będzie szybko targać opony. Względnie bardzo szybo jeżeli
odchyłka jest duża.

Poza tym tracisz przyczepność i komfort prowadzenia.
Jak już wszystko powymieniasz to koniecznie musisz
ustawić zbieżność i geometrię - a na oko nie da się tego zrobić.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Piszczące opony

Post autor: kawowy19 » pn cze 22, 2015 23:35

a czasami w mk3 i mk2 nie reguluje się geometrii na śrubach łączących amor ze zwrotnicą? na sworzniu ta regulacja chyba jest znikoma, czy się mylę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości