Sprzęgło nie wysprzęgla

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Sprzęgło nie wysprzęgla

Post autor: Robs » śr maja 20, 2015 07:40

Witajcie Panowie
Problem dotyczy Golfa MK3 1.8 r.95 (1H5), skrzynia CHD - zamiast łożyska wyciskowego(oporowego) jest talerzyk.
Problem: na pracującym silniku nie mogę wrzucić żadnego biegu bo zaczyna zgrzytać, pedał sprzęgła po naciśnięciu wpada i nie wraca, na wyłączonym silniku biegi normalnie wchodzą.
Przejrzałem wiele wątków z problemami sprzęgła i skrzyni i na ich podstawie starałem się rozwiązać swój problem.
Dotychczasowe spostrzeżenia i wykonane czynności:
1. Talerzyk jest cały i pręt który na niego naciska nie wyrobił dziury.
2. Pręt ma prawidłową długość - wg. katalogu powinien mieć 341mm i tyle u mnie ma.
3. Podejrzewałem docisk chociaż ani tarcza ani docisk nie miały oznak większego zużycia to jednak wymieniłem komplet łącznie z talerzykiem (grubość tarczy 7,5mm)
4. Wymieniłem łożysko wyciskowe znajdujące się w skrzyni w części 5-go biegu
5. Dźwignia sprzęgła naciskająca na owo łożysko porusza się bez żadnego oporu a samo łożysko po wepchnięciu przez dźwignię nie wraca, teraz bolec - dźwignia nawet nie dochodzi do łożyska
6. Przy okazji wymieniłem jeszcze linkę sprzęgła
Czy wymieniając sprzęgło mogłem coś źle złożyć? Nie widziałem tam żadnych znaków które trzeba by ze sobą ustawiać tak jak w rozrządzie. Są wycięcia w docisku w które spasowują się z kształtem koła zamachowego i to tyle.
W części 5-go biegu jest jeszcze jeden pręt - czy może mieć on związek z wysprzęglaniem?
Zastanawia mnie dlaczego to łożysko które naciska na pręt a potem na talerzyk w sprzęgle nie wraca - może nie wraca bo nawet nie dociska sprzęgła?. A może dźwignia jest nie w tej pozycji co powinna - jakoś przeskoczyła?
ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Sprzęgło nie wysprzęgla + rozwiązanie

Post autor: Robs » czw maja 21, 2015 19:14

Witam ponownie
dzisiaj znalazłem źródło mojego problemu ale po kolei:
postanowiłem sprawdzić moją teorię odnośnie przeskoczenia dźwigni. Podłożyłem pomiędzy bolec dźwigni i łożysko nasadkę która zmniejszyła odległość od łożyska do dźwigni.
Pociągnąłem za dźwignię symulując naciśnięcie pedału sprzęgła i okazało się że po krótkim oporze znowu wszystko zaczęło być luźne a bolec dźwigni jeszcze bardziej się odchylił.
W pierwszej chwili stwierdziłem że dźwignia gdzieś na mocowaniu na wałku już się wyrobiła (zdjęcie1) i gdy zacząłem oglądać jak to wymienić zobaczyłem faktyczny problem: pękła dźwignia naciskająca bezpośrednio na łożysko w obudowie zaznaczyłem na zdjęciu 2 - dopóki dźwignia nie przeskoczyła po moim sprawdzaniu to miejsce pęknięcia było poza zasięgiem wzroku (nawet przy zdjętej obudowie).
W tym wypadku muszę chyba wymienić całą obudowę z dźwignią bo wydaje się być nierozbieralna.
Dodatkowo taka informacja aby zdjąć obudowę 5go biegu nie trzeba demontować całej skrzyni jak to zrobiłem za pierwszym razem.
Wystarczy odkręcić od mocowania skrzyni z tyłu komory w pobliżu drążka kierownicy oraz mocowanie z przodu przy poduszce silnika a następnie powoli opuścić/przechylić skrzynię z silnikiem używając do tego oczywiście podnośnika.

ObrazekObrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości