Witam.
Zabrałem się za konwersję na VNT mojego vento 1.9TDI AHU. Uzbierałem już wszystkie graty (łącznie z trubiną GTB1756VK), i mam kilka pytań na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mianowicie:
1. Mam sterownik o oznaczeniu 028906021BF, czy jest to sterownik 16 bitowy? Czy muszę zmienić na sterownik z AFN? W jakim celu podpina się do niego wężyk podciśnienia? Co z nim w wypadku zmiany na VNT? (Autko będzie strojone w firmie, która już kilkanaście razy to robiła, chcę się dobrze przygotować)
2. Podpinam wszystko zgodnie ze schematem sztomel-a
[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... 193338.jpg][/IMG]
Czy mogę pozostać przy obecnym zaworze n18? (N75 kupiłem nowy z białą główką bodajże od AWX)
3. Jak zmienić ten schemat, gdy chcę usunąć EGR (chodzi bodajże o zawór n239)?
Sorry za zieloność ale nie mam samochodu przy sobie póki co a chcę poznać temat.
VNT w AHU i sterownik z podciśnieniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VNT w AHU i sterownik z podciśnieniem
Niestety nie otwiera mi linku ze schematem układu podciśnienia więc nie wiem jak to podpiąłeś. Sterownik silnika musi być z silnika AFN. Jeśli chodzi o sterownik silnika to albo montujesz w swoim aucie nowszy (z takim, który wartość ciśnienia doładowania bierze z czujnika zewnętrznego G71/G72 albo wybierasz starszy typ z AFN-a w którym czujnik ciśnienia doładowania znajdował się wewnątrz i stąd ten zewnętrzny wężyk, który musi do niego wchodzić z dolotu powietrza doładowanego - to nie ma znaczenia - jaki typ sterownika z AFN-a sobie wybierzesz tak będziesz miał (lbo wewnętrzny albo zewnętrzny czujnik ciśnienia doładowania - wybór nie ma wielkiego znaczenia - bez różnicy chodź w zależności od mocy i Nm jakie chcesz ugrać na tym silniku to lepiej jest zainstalować sterownik z zewnętrznym czujnikiem ciśnienia doładowania - np. ja mam silnik ALH o mocy 90 KM fabrycznie ale będę go kręcił do ponad 200 KM a wtedy np. mumin (tuner) dobiera pod niego czujnik 4 bar zewnętrzny. W Twoim silniku nie ma wcale N239 więc go zupełnie pomijasz. W 1.9 AHU też możesz zupełnie pominąć elektrozwwór i zawór N18 i EGR bo nie jest Ci potrzebny do niczego.
Schemat jest po to m.in. by go skrócić i możesz się ograniczyć tylko do podpięcia samego N75 z akumulatorem podciśnienia. Niestety fotosik nie działa i nie podepnę Ci gotowca a poszukaj pod hasłem "sztomel" w późniejszym termienie ( bo teraz nie działa ten link a wklejałem takie schematy kiedyś na forum a3-club.net - proste - od pompy vakuum idzie wężyk do N75, potem z trójnikiem na akumulator podciśnienia do turbo i już - teraz tak właśnie mam bo po kiego mi N18 i N239 skoro w miejsce N18 zastosowałem przelotkę czyli zwykłą rurę)
Schemat jest po to m.in. by go skrócić i możesz się ograniczyć tylko do podpięcia samego N75 z akumulatorem podciśnienia. Niestety fotosik nie działa i nie podepnę Ci gotowca a poszukaj pod hasłem "sztomel" w późniejszym termienie ( bo teraz nie działa ten link a wklejałem takie schematy kiedyś na forum a3-club.net - proste - od pompy vakuum idzie wężyk do N75, potem z trójnikiem na akumulator podciśnienia do turbo i już - teraz tak właśnie mam bo po kiego mi N18 i N239 skoro w miejsce N18 zastosowałem przelotkę czyli zwykłą rurę)
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
VNT w AHU i sterownik z podciśnieniem
nie musi być. lysyfm, ja mam ahu, sterownik z końcówką BF ( 16bitowce są w alu obudowie, 8 bitowce w plastikowej, po tym idzie je rozpoznać ).Sztomel pisze:Sterownik silnika musi być z silnika AFN
Jedziesz do tunera i po prostu wgrywa Ci softa z AFN-a. Głupotą by była zmiana sterownika z 16bit na 16bit.
Odnoście mapsenora, kupujesz sobie 3barowy map, końcówka 051C, wylutowujesz sobie z kompa twój map 2 barowy, rozwiercasz w obudowie kompa otwór, i wlutowujesz się w płytkę sterownika kilkoma przewodami. Prowadzisz je sobie do mapa, którego dajesz sobie np. na 20 cm przed kolektorem na rurze doładowania. Izolujesz sobie wiązkę i po temacie
Jakbyś chciał, to mogę Ci posłać fotki jak to wygląda. Od sterownika jak wyjdziesz z przewodami, daj sobie po drodzę wtyczkę na 3 piny. W przypadku potrzeby wyjęcią komputera z auta, możesz wygodnie odpiąć sobie kable od map-a.
Nie poleca się stosowania zaworu N18 do sterownia turbem, ponieważ mimo podobieństwa w rozmiarach i wyglądzie, różni się budową wew. od N75.lysyfm pisze:Czy mogę pozostać przy obecnym zaworze n18?
N75 zapewnia szybsze sterowanie gruszką od turbo. Główka zaworu jest większa od tej w N18.
I taki sobie zamontuj.lysyfm pisze:(N75 kupiłem nowy z białą główką bodajże od AWX)
po prostu nie puszczasz wężyka z vaccum do zaworu od EGR-a i tyle. Kierujesz całe podciśnienie z krócca przy pompie na akumulator podciśnienia i na zawór N75.lysyfm pisze:ak zmienić ten schemat, gdy chcę usunąć EGR
Niezależnie czy zostawisz N18 podpięte pod kostkę czy nie, błąd w kompie się pojawi. Możesz go śmiało olać, bo i tak w AHU nie mamy kontrolki check engine, więc nic nie będzie się świecic na desce. Tuner może wyłączyć " obsługę " EGR-a ale też nie musi. Nie niesie to za sobą żadnych konsekwencji.
Tu masz schemat jak to ma wyglądać u Ciebie:
Sztomel, skorzystałem z twojej fotki. Mam nadzieję że się nie obrazisz
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
VNT w AHU i sterownik z podciśnieniem
Ależ skąd. Po to robię schematy i foty aby mogli z nich wszyscy korzystać - powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie jest wskazanestefano189 pisze:Sztomel, skorzystałem z twojej fotki. Mam nadzieję że się nie obrazisz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 146 gości