Jaki olej? - do silnika benzynowego !!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Pytanie jest co chcesz osiągnąć płukankami?Co chcesz osiągnąć wlewając olej LIQUI MOLY MoS2 LEICHTLAUF 10W40 i gdzie masz zamiar kupować ewentualne dolewki?Ktoś już tu pisał że zalał olej a potem miał pronblem z zakupem litrówki na dolewkę itd.NIe wiem czy ma sens lać taki olej do twojego silnika.W mojej ocenie zalej przed wymianą płukankę jeśli chcesz zadbać o silnik a potem nalej coś z motula albo valvoline.Myślę że jest to odpowiednie dla twojego silnika ale przede wszystkim najważniejsza jest historia silnika. JEśli kondycja jest dobra to pokusił bym się nawet o 5/40 ostatecznie 10/40
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr kwie 01, 2015 21:25
Jaki olej?
Trochę tego już jest, ale nie mogę się dokładnie doczytać. Zacząłem niedawno przygodę z vr6, już składam silnik, po remoncie kapitalnym. Jaki olej polecacie wlać na dotarcie i na później. Dużo osób pisze ze leje castrola 10w40, piszecie 5w30 itp. Na stronie castrola polecają do tego silnika 10w60. Jakie macie o tym zdanie. Co najlepiej zalać po remoncie, na dotarcie, no i co później zalać za olej.
Jaki olej?
Zalać taki jaki zaleca producent, nie masz instrukcji? nie umiesz czytać?
Idz na inne forum tam posty o oleju mają po 1000 stron, między innymi takich durnowatych pytan jak twoje to tam 90% tematu.
Tutaj kolega ozzy1979 napisał fajną podpowiedź (może ci się przyda):
Dobra, podsumowując, ja bym polecał:
do mk1/mk2/mk3 benzyna:
1. do butowania (ostrego) i na lpg i na codzień do każdego stylu jazdy (dla kochającyh swoje mk1/mk2/mk3): Agip 5W50 Eurosports - 100% syntetyk na bazie IV (PAO + estry), o kosmicznych paramatrach - VI=210 !!!! Ale pamiętamy, że bazę IV wymieniamy częściej.
bardzo dobry i sprawdzony jest też Mobil 1 5W50 Peak Life (dawniej Rally + supersyn) - parametry jednak gorsze od Agipa i cena wyższa znacznie
2. Jazda na codzień i bez ostrego buta:
Agip 5W40/Mobil X3000 5W40/Texaco 5W40
3. Jazda na krótkich dystansach, lub często w zimie (bez pałowania of cors!!!) - Mobil 1 New Life 0W40 lub, co niektórych zdziwi, Mobil 0W30 Fel Economy (bardzo niska lepkość na zimno - zaledwie 55 cSt)
4. Dla tych, co wierzą w bzdety olejowe typu "najbezpieczniejszy olej to 10W40"
Agip 10W40/Mobil X2000 10W40/Texaco 10W40
5. Dla dziadów/dusigroszów/głupoli/naiwniaków czytających bzdety na onetmoto/lepiarzy/papraków:
DOWOLNY 15W40 byle firmowy (Mobil/Agip/Shell/Texaco)
6. Dla mega dziadyg/total papraków traktujących swoje mk1/mk2/mk3 jak kibel:
Najtańszy 20W50 z Lotosa (Lotos City chyba - 8,5 zł/litr!!!)
Ewentualnie Selektol Special 20W30 (energooszczędny o niskich oporach przepływu ) lub najtańszy 15W40 z Lidla/Tesco
Idz na inne forum tam posty o oleju mają po 1000 stron, między innymi takich durnowatych pytan jak twoje to tam 90% tematu.
Tutaj kolega ozzy1979 napisał fajną podpowiedź (może ci się przyda):
Dobra, podsumowując, ja bym polecał:
do mk1/mk2/mk3 benzyna:
1. do butowania (ostrego) i na lpg i na codzień do każdego stylu jazdy (dla kochającyh swoje mk1/mk2/mk3): Agip 5W50 Eurosports - 100% syntetyk na bazie IV (PAO + estry), o kosmicznych paramatrach - VI=210 !!!! Ale pamiętamy, że bazę IV wymieniamy częściej.
bardzo dobry i sprawdzony jest też Mobil 1 5W50 Peak Life (dawniej Rally + supersyn) - parametry jednak gorsze od Agipa i cena wyższa znacznie
2. Jazda na codzień i bez ostrego buta:
Agip 5W40/Mobil X3000 5W40/Texaco 5W40
3. Jazda na krótkich dystansach, lub często w zimie (bez pałowania of cors!!!) - Mobil 1 New Life 0W40 lub, co niektórych zdziwi, Mobil 0W30 Fel Economy (bardzo niska lepkość na zimno - zaledwie 55 cSt)
4. Dla tych, co wierzą w bzdety olejowe typu "najbezpieczniejszy olej to 10W40"
Agip 10W40/Mobil X2000 10W40/Texaco 10W40
5. Dla dziadów/dusigroszów/głupoli/naiwniaków czytających bzdety na onetmoto/lepiarzy/papraków:
DOWOLNY 15W40 byle firmowy (Mobil/Agip/Shell/Texaco)
6. Dla mega dziadyg/total papraków traktujących swoje mk1/mk2/mk3 jak kibel:
Najtańszy 20W50 z Lotosa (Lotos City chyba - 8,5 zł/litr!!!)
Ewentualnie Selektol Special 20W30 (energooszczędny o niskich oporach przepływu ) lub najtańszy 15W40 z Lidla/Tesco
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Jaki olej?
Zapychacz kichy ?
Powtarzane posty prowadzą do 1000 stron
Hej tutaj jest, od kolegi:
Super instrukcja!
5w50 pao+estry , najlepszy łój, do buta
Powtarzane posty prowadzą do 1000 stron
Hej tutaj jest, od kolegi:
Super instrukcja!
5w50 pao+estry , najlepszy łój, do buta
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw kwie 16, 2015 21:43
Jaki olej?
Czy mobil live peak 5w50 chroni równie dobrze przy niższych temperaturach jak przy wyższych i czy jest wart swojej ceny około 110zł za 3 litry?
Przebieg to 134 tys benzyna i do tej pory nie bierze nic oleju.
Przebieg to 134 tys benzyna i do tej pory nie bierze nic oleju.
Re: Jaki olej?
Podaj swoją instrukcje , bo jak na razie to posty sobie nabijasz.JonnyQuest pisze:Zapychacz kichy ?
Powtarzane posty prowadzą do 1000 stron
Hej tutaj jest, od kolegi:
Super instrukcja!
5w50 pao+estry , najlepszy łój, do buta
Ta instrukcja to wg. mnie forma ironii, bo jak "normalni inaczej", nie umiejący czytać instrukcji do swojego auta lub robiący sobie wieś tunning wlewając oliwe 10w60 do auta (serii) którym jeździ sie do roboty to może ta instrukcja dotrze...
michal.zielinski
5w50 na zimę bym nie zalał, w szczególności do auta z turbo ( ma za dużą lepkość), ale na lato jak najbardziej będzie ok.
Wielu zalewa inny olej zimą inny latam i to jest tez ok.
Re: Jaki olej?
O zimie świadczy 5 nie 50 i akurat ten jak najbardziej się nadaje.
15 to w zimę miód.
15 to w zimę miód.
Re: Jaki olej?
Chłopie, doucz się trochę o olejach, bo o oleju nie świadczy tylko parametr np.5w50 ale też wiele innych bardzo istotnych parametrów.AudiAWX pisze:O zimie świadczy 5 nie 50 i akurat ten jak najbardziej się nadaje.
15 to w zimę miód.
Re: Jaki olej?
Ja się uczyć nie muszę bo 15 lat w interesie siedzę.Ale piszesz w taki sposób że się zastanawiam czy wasc nie powinieneś się douczyc .
Ps.
http://www.fakt.pl/Oleje-dobre-na-zime, ... 913,1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jakiolej.pl/dzial/news/11/Jaki-Olej-na-zime" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps.
http://www.fakt.pl/Oleje-dobre-na-zime, ... 913,1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jakiolej.pl/dzial/news/11/Jaki-Olej-na-zime" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaki olej?
Żal czytać to co podałeś, 15 lat siedzisz w interesie i dalej nic w makówce, no ale cóż tak bywa.....
Może to dla ciebie dziwne ale oleje w swojej klasie np 5w40 czy inne naprawdę się sporo różnią swoimi parametrami.
A generalnie chodzi o to żeby lać to co producent zaleca, bo dla zwykłego kowalskiego jest to bez znaczenia, bo mało kto wie w jakiej kondycji ma silnik, czy jaki olej jest do jakich warunków pracy.
Może to dla ciebie dziwne ale oleje w swojej klasie np 5w40 czy inne naprawdę się sporo różnią swoimi parametrami.
A generalnie chodzi o to żeby lać to co producent zaleca, bo dla zwykłego kowalskiego jest to bez znaczenia, bo mało kto wie w jakiej kondycji ma silnik, czy jaki olej jest do jakich warunków pracy.
Re: Jaki olej?
No widzisz, czyli znasz się na full i polecasz wielosezonowy.
Na skróty to niech leją cokolwiek 5wxx ale niech wymieniają co 10k zgodny z normą producenta i nie wnikają w stan silnika.
I niech sobie odpuszcza Castrole i Motule bo dobry olej musi kosztować a to już np.
Na skróty to niech leją cokolwiek 5wxx ale niech wymieniają co 10k zgodny z normą producenta i nie wnikają w stan silnika.
I niech sobie odpuszcza Castrole i Motule bo dobry olej musi kosztować a to już np.
Re: Jaki olej?
Rozsądny wybór to np. Valvoline
A dla dociekliwych
http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
A dla dociekliwych
http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaki olej?
Witam, co prawda nie posiadam Golfa (kiedyś jeździłem ,,trójeczką,,) tylko Lanosa (1.5 8v) ale też mam pytanie w sprawie oleju bodajże:
A jeśli chodzi o oleje mineralne to który z tych jest najlepszy ?
1) Castrol GTX High Mileage 15w40
2) FUCHS TITAN FORMEL PLUS 15W40
3) inne propozycje
Posiadam Lanosa 8v i obecnie leje tego Castrola i silnik cichutko chodzi i nie narzekam. Wiem że ,,nie bardzo,, wolno lać minerała do tych silników ze względu na popychacze hydrauliczne ( wiem że Golfy też takowe posiadają) ale taki już był jak go kupiłem (moje pierwsze auto więc nawet nie spytałem co właściciel lał) Ale z książeczki serwisowej wynika że już dawno minerał był lany. Mam już go 2,5 roku i wszystko jest ok. Także przy mineralnym raczej zostanę, pytanie tylko który jeśli już wlać bo niedługo wymiana
PS: Znajomy miał kiedyś Golfa 3 i jeździł 8 lat na mineralnym i przejeździł dość sporo, parkował pod chmurką. Auto sprzedał, nowy właściciel do tej pory jeździ i silnik jak złoto. Ja swoje garażuje w garażu, który jest ogrzewany tak że w zimę nie mam żadnych problemów.
Pozdrawiam
A jeśli chodzi o oleje mineralne to który z tych jest najlepszy ?
1) Castrol GTX High Mileage 15w40
2) FUCHS TITAN FORMEL PLUS 15W40
3) inne propozycje
Posiadam Lanosa 8v i obecnie leje tego Castrola i silnik cichutko chodzi i nie narzekam. Wiem że ,,nie bardzo,, wolno lać minerała do tych silników ze względu na popychacze hydrauliczne ( wiem że Golfy też takowe posiadają) ale taki już był jak go kupiłem (moje pierwsze auto więc nawet nie spytałem co właściciel lał) Ale z książeczki serwisowej wynika że już dawno minerał był lany. Mam już go 2,5 roku i wszystko jest ok. Także przy mineralnym raczej zostanę, pytanie tylko który jeśli już wlać bo niedługo wymiana
PS: Znajomy miał kiedyś Golfa 3 i jeździł 8 lat na mineralnym i przejeździł dość sporo, parkował pod chmurką. Auto sprzedał, nowy właściciel do tej pory jeździ i silnik jak złoto. Ja swoje garażuje w garażu, który jest ogrzewany tak że w zimę nie mam żadnych problemów.
Pozdrawiam
Jaki olej?
bary19956
Lejesz olej nieodpowiedni do swojego auta, widocznie go nie lubisz.
Poniżej masz forum lanosa i daewoo tam pytaj, no chyba że jesteś w stanie przeczytać instrukcję obsługi swojego auta.
http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=499" onclick="window.open(this.href);return false;
http://daewooforum.pl/forum75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I krótka podpowiedź (kolegi ozzy1979 ): ( Ciebie dotyczy punkt 5)
1. do butowania (ostrego) i na lpg i na codzień do każdego stylu jazdy (dla kochającyh swoje mk1/mk2/mk3): Agip 5W50 Eurosports - 100% syntetyk na bazie IV (PAO + estry), o kosmicznych paramatrach - VI=210 !!!! Ale pamiętamy, że bazę IV wymieniamy częściej.
bardzo dobry i sprawdzony jest też Mobil 1 5W50 Peak Life (dawniej Rally + supersyn) - parametry jednak gorsze od Agipa i cena wyższa znacznie
2. Jazda na codzień i bez ostrego buta:
Agip 5W40/Mobil X3000 5W40/Texaco 5W40
3. Jazda na krótkich dystansach, lub często w zimie (bez pałowania of cors!!!) - Mobil 1 New Life 0W40 lub, co niektórych zdziwi, Mobil 0W30 Fel Economy (bardzo niska lepkość na zimno - zaledwie 55 cSt)
4. Dla tych, co wierzą w bzdety olejowe typu "najbezpieczniejszy olej to 10W40"
Agip 10W40/Mobil X2000 10W40/Texaco 10W40
5. Dla dziadów/dusigroszów/głupoli/naiwniaków czytających bzdety na onetmoto/lepiarzy/papraków:
DOWOLNY 15W40 byle firmowy (Mobil/Agip/Shell/Texaco)
6. Dla mega dziadyg/total papraków traktujących swoje mk1/mk2/mk3 jak kibel:
Najtańszy 20W50 z Lotosa (Lotos City chyba - 8,5 zł/litr!!!)
PS.
Kazda oliwa która podałeś ma kartę charakterystyki w której są podane właściwości oleju, wystarczy ją przeczytać i porównać, a co oznaczają konkretne wartości tez można znaleźć u wojka google. Są to proste rzeczy wymagające minimalnej inteligencji i znajomości czytanego słowa.
Lejesz olej nieodpowiedni do swojego auta, widocznie go nie lubisz.
Poniżej masz forum lanosa i daewoo tam pytaj, no chyba że jesteś w stanie przeczytać instrukcję obsługi swojego auta.
http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=499" onclick="window.open(this.href);return false;
http://daewooforum.pl/forum75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I krótka podpowiedź (kolegi ozzy1979 ): ( Ciebie dotyczy punkt 5)
1. do butowania (ostrego) i na lpg i na codzień do każdego stylu jazdy (dla kochającyh swoje mk1/mk2/mk3): Agip 5W50 Eurosports - 100% syntetyk na bazie IV (PAO + estry), o kosmicznych paramatrach - VI=210 !!!! Ale pamiętamy, że bazę IV wymieniamy częściej.
bardzo dobry i sprawdzony jest też Mobil 1 5W50 Peak Life (dawniej Rally + supersyn) - parametry jednak gorsze od Agipa i cena wyższa znacznie
2. Jazda na codzień i bez ostrego buta:
Agip 5W40/Mobil X3000 5W40/Texaco 5W40
3. Jazda na krótkich dystansach, lub często w zimie (bez pałowania of cors!!!) - Mobil 1 New Life 0W40 lub, co niektórych zdziwi, Mobil 0W30 Fel Economy (bardzo niska lepkość na zimno - zaledwie 55 cSt)
4. Dla tych, co wierzą w bzdety olejowe typu "najbezpieczniejszy olej to 10W40"
Agip 10W40/Mobil X2000 10W40/Texaco 10W40
5. Dla dziadów/dusigroszów/głupoli/naiwniaków czytających bzdety na onetmoto/lepiarzy/papraków:
DOWOLNY 15W40 byle firmowy (Mobil/Agip/Shell/Texaco)
6. Dla mega dziadyg/total papraków traktujących swoje mk1/mk2/mk3 jak kibel:
Najtańszy 20W50 z Lotosa (Lotos City chyba - 8,5 zł/litr!!!)
PS.
Kazda oliwa która podałeś ma kartę charakterystyki w której są podane właściwości oleju, wystarczy ją przeczytać i porównać, a co oznaczają konkretne wartości tez można znaleźć u wojka google. Są to proste rzeczy wymagające minimalnej inteligencji i znajomości czytanego słowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości