Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bialy75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 19, 2015 18:54

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: bialy75 » ndz kwie 19, 2015 20:10

Witam
Szanowni koledzy zamontowałem w moim MK4 oryginalny centralny zamek sterowany z pilota wcześniej był tylko z kluczyka. Działają kierunki świeci dioda w drzwiach tylko, że rygle opadają w stan zamknięcia i podnoszą się, dzieje się tak z raz z lewej strony ponadto nie zawsze opuszcza się szyba. Moduł komfortu przyuczony kluczyki silniki również. Wszystko wyjęte z rozbitego europejczyka reasumując komplet. Na desce rozdzielczej cały czas świeci się lampka otwartych drzwi pytanie, co jest? Proszę o odpowiedzi a nie komentowanie, że mogłem założyć nie oryginalny. Chciałem taki i kropka.
Golf 4, 3- drzwiowy moduł komfortu nr 1J0 959 799 silniki 1J1 959 801C, 1J1 959 802D radio nie oryginalne. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2015 10:34 przez bialy75, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Centralny zamek

Post autor: grg474 » ndz kwie 19, 2015 21:06

bialy75 pisze: Działają kierunki świeci dioda w drzwiach tylko, że rygle opadają w stan zamknięcia i podnoszą się,
+
bialy75 pisze:Na desce rozdzielczej cały czas świeci się lampka otwartych drzwi
= mikrostyk zamka drzwi lub zimne luty w zamku (raczej mikrostyk)
bialy75 pisze:radio nie oryginalne
sprawdź czy odpięte dodatkowe zasilanie (SAFE) - bo ono też potrafi powodować świrowanie komfortu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Centralny zamek

Post autor: cinek2004 » czw kwie 23, 2015 23:31

grg474 pisze:sprawdź czy odpięte dodatkowe zasilanie (SAFE)
to bym sprawdził w pierwszej kolejności, skoro
bialy75 pisze:radio nie oryginalne



bialy75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 19, 2015 18:54

Centralny zamek

Post autor: bialy75 » ndz kwie 26, 2015 10:32

witam ponownie radio odpiąłem całkowicie problem nie ustał. Odwiedziłem więc innego elektromechanika a on stwierdził, że podany komfort nie będzie działał ponieważ nie komunikuje się z zamkami w drzwiach i licznikiem. Powód bardzo prosty mój komfort po wymianie 1J0 959 799 nie pracuje na szynie CAN. Podam wiec jeszcze raz specyfikację mojego auta i może wy potwierdzicie bądź nie słowa elektromechanika.
MK 4 4 Mmotion 1,9 tdi rok 2002 listopad poprzedni moduł komfortu 1C0 959 799 jedna wtyczka silniki podobnie. Kurcze jeśli dobrze kminie to MK 4 do roku 2000 były bez CAN a po 2000 z CAN tak?. Proszę więc szanownych kolegów o ile posiadacie taką wiedzę o opisanie jaki moduł powinien być do roku 2000 a jaki po, ewentualnie, co oznaczają te cyfry w oznaczeniu modułu. Osobiście muszę chyba kupić moduł 1C0 959 799B jeśli inny proszę o poradę jaki? tak żeby potem wszystko działało. Nie wkurzajcie się jeśli powieliłem post ale przeleciałem forum to i inne i nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi jaki komfort i silniki do auta aby uruchomić centralny z pilota. Jeszce raz proszę o konkretny opis tak aby inni więcej nie kopali po forach i powielali tematu. Z góry dziękuje za odp



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: cinek2004 » ndz kwie 26, 2015 10:38

Jak miałeś 1C0, to wrzuć taki sam z literą B.
Silniczki też muszą być 1C.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: Qto » pn kwie 27, 2015 15:45

bialy75 pisze:MK 4 do roku 2000 były bez CAN a po 2000 z CAN tak?
jeśli chodzi o komfort to tak...do 2000 włącznie były komforty 1J nie latające po CAN. Od rocznika modelowego 2001, komfort z licznikiem komunikuje się po CAN, początkowe oznaczenie komfortu i silniczków 1C. Dobrze, że trafiłeś na elektromechanika, któy akurat to wiedział...bo to nie jest takie oczywiste jak ktoś nie siedzi w temacie.
Szkoda, że na początku nie podałeś wszystkich info... Jak nie chcesz od razu wymieniać komfortu i silniczków (bo też musisz je wymienić) na 1C to możesz odpiąć kabelki z pinów 8 i 9 zielonej wtyczki licznika, centralny powinien zacząć gadać prawidłowo



bialy75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 19, 2015 18:54

Re: Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: bialy75 » pn kwie 27, 2015 18:48

Koledzy a powiedzcie mi co oznaczają cyfry zawarte w numerze komfortu i czym to się rożni np. 1C0 959 799 B
1C0 962 258 D
1C0 962 258 J
1C0 959 799 P
1C0 962 258 AA
1C0 959 799 F
1C0- praca na szynie CAN
xxx-959-?
xxx-xxx-258-?
xxx-xxx-xxx- B lub D lub AA itd
Ktoś na tym forum w taki sposób opisał, co oznaczają cyfry zawarte w licznikach wiadomo teraz jak odróżnić angola od europy. Wiec czy do mnie będzie pasował 1C0 959 799 B czy szukać coś innego. cinek2004 pisał ze szukać z litera B na koncu możne wy macie inne sugestie.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: grg474 » pn kwie 27, 2015 19:08

bialy75 pisze:xxx-959-?
komfort z elektryką szyb przód i tył
bialy75 pisze:1C0 962 258
komfort z centralnym zamkiem, w zalezności od litery może być z elektryką szyb z przodu a centralnym z tyłu, sam centralny bez szyb itd...


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: Qto » pn kwie 27, 2015 19:36

bialy75 pisze:1C0- praca na szynie CAN
w przypadku 962 wcale nie musi oznaczać CAN

w przypadku dwóch komfortów obsługujących piloty a z różnymi literkami na końcu...pewnie będzie inna częstotliwość komunikacji z pilotem



Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: DxSury » czw kwie 30, 2015 16:50

Panowie ja mam problem z bledami których mechanicznie nie widzę poza czujnikiem G190

Tuesday,28,April,2015,18:47:15:32264
VCDS Version: Release 11.11.3

Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Control Module Part Number: 1C0 959 799 B
Component and/or Version: 1E Komfortgerát HLO 0003
Software Coding: 00258
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: 1C1959801A 1K Tőrsteuer.FS KLO 0003
Additional Info: 1C1959802A 1K Tőrsteuer.BF KLO 0002
Additional Info: 1C0959811A 1K Tőrsteuer.HL KLO 0002
Additional Info: 1C0959812A 1K Tőrsteuer.HR KLO 0002
VCID: 36693801125C5C9
5 Faults Found:

01131 - Control Circuit for Turn Signals
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00945 - Crash Sensor (G190)
29-00 - Short to Ground
01134 - Alarm Horn (H12)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
27-00 - Implausible Signal

Rozbieralem drzwi , wykrecalem zamki , rozbierałem je by sprawdzić czujniki wszystko jest ok . z kluczyka zamki się zamykają wszystkie , dioda mruga , z tym ze ....
w drzwiach od kierowcy gdy otworzę drzwi z kluczyka poczym otworze je zalancza się alarm ale lampka swieci na dole drzwi oświetlenie wnętrza się zapala , zasada tego typu jest by otworzyć drzwi z pilota ! Następnie drzwi przednie od pasażera otwieram z kluczyka alarm się nie zalancza lampki w drzwiach swieca i tylko te jedne drzwi otwieram z kluczyka zamknąć tez się da , mało tego dioda od str. kierowcy tez mruga przy otwartych drzwiach od pasażera . Tylne drzwi pasażera prawej str. gdy zamykam z kluczyka w drzwiach od kierowcy , zamykają się poczym rygielek przy szybie odskakuje z pilota wszystko działa - drzwi wszystkie się zamykają i otwierają .
Panowie pomórzcie :banghead: PLEASED



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: Qto » czw kwie 30, 2015 18:37

coś jednak z tymi dwoma zamkami jest nie tak...na forum są porady co i jak należy w zamku naprawić. Ważne jest też prawidłowe poskładanie całości.



Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: DxSury » czw kwie 30, 2015 19:26

kurcze caly zamek rozebrałem ponieważ kolega mmi doradzil ze zabrudzone mogą być czujniki w części elektrycznej , bądź mechanizm wszystkie metalowe ramionka , które wprawiają w ruch cala reszte az do drugiego stopnia czyli blokady zamka ( zle poskładany zamek jest pozbawiony blokady czyli innymi słowu można po zamknieciu drzwi i zapadnieciu rygielka można je otworzyć prosto ciagnac za klamke innej możliwości nie ma zlego złożenia zamka ) . hmmm chyba pozostanie mi sprawdzenie całego okablowania czyli to co najgorsze w tym temacie ross-tec proponuje takie rozwiązanie zwłaszcza w mometach zagięcia się przewodow .
a zameczki dla kolegi sle info ze chodzą lekutko jak szwajcarski zegarek . mimo wszystko dzięki za chęci , jak znajde rozwiązanie to się podlacze z krótkim opisem swych czynności .
THX Qto :cool: :cool:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: Qto » czw kwie 30, 2015 20:58

ciekawe czy luty na płytce poprawiłeś...



Awatar użytkownika
DxSury
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt cze 20, 2014 10:07
Lokalizacja: Żory

Centralny zamek MK 4 sterowany pilotem

Post autor: DxSury » czw kwie 30, 2015 23:43

Miernikiem mierzyłem i każdy czyjnik w pozycji otwartej i zamkniętej wysyłał wiąske elektryczną czyli przesył istnieje i uważam ze nie było konieczne tego robić poza luty wyglądały idealnie i były zalane "żywicą" izolacyjna na tylniej str. plytki.
szczeże to mam coraz większe podejrzenia ze moduł komfortu coś nawala bo raz otwieram drzwi z pilota i oświetlenie raz mrugnie a raz się świeći przez jakiś czas no chyba że wsadze kluczyk do stacyjki to wtedy automatycznie zmruża się i gaśnie .
Sprawdzałek moduł miernikiem i podejżana sprawa była z czymś takim co zaznaczyłem na zdjęciu bo z tamtąd w ogóle nic nie przewodzi było mierzone każdą opcją nie da się tego elementy zmierzyć tak wiec albo zepsute (spalone ) bądź jakąs dziwną zasade działania ma i tak poza tym to może wie ktoś co to za element ?? bo być może wystarczy kupić coś co kosztuje 2zl. a nie nowy moduł za min.100zl.
Obrazek

fotka nie jest z mojego modulu komfortu a pobrana z neta ale zauważyłem ten sam element na płytce co ja mam ich ( może aż ) 2 szt. i modul rożni się dwoma wtykami przy czym u mnie jest podpięty na jednym drugi jest otwarty .
Nie chcę zmieniać tematu !
Pomórzcie panowie bo w nas siła do dzielenia się wiedzą
Pozdrówka .
THX Qto :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości