AGU 200+

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
daniel0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 12, 2013 12:37
Lokalizacja: Wrocław

AGU 200+

Post autor: daniel0098 » wt kwie 21, 2015 06:41

Witam. Mam Golfa z silnikiem 1.8T AGU 150KM i mój kolega miał również takiego po swapie lecz po modach, turbo k03s, wiekszy intercooler centralnie położony, wtryski 320, filtr stożkowy pipercross. Tak się stało że odkupiłem od niego te części wraz ze sterownikiem, lecz kiedyś przełożyliśmy ten sterownik do mojego Golfa na serie i auto pojeździło 2 dni i zapaliła sie kontrolka oleju po czym okazało się że pompa oleju nie podała, jego auto jeździło całkiem żwawo i praktycznie na wysokich obrotach i nic się nie działo, turbo ładowało jakoś 1,2bara. Teraz wszystko zostało zamontowane w moim samochodzie gdy silnik przeszedł całkowity remont (tłoki, uszczelniacze, pierścienie, zawory, planowanie głowicy, nowa pompa oleju). Moje pytanie brzmi, czy mam się obawiać znów takiej przygody czy raczej po remoncie nie powinno się tak stać, wtedy silnik był zalany pół syntetykiem i możliwe że tego oleju było mało. Oddałem auto na strojenie do firmy Jetronik we Wrocławiu i osoba która się tym zajmuje powiedziała, że silnik może nie wytrzymać i korby pójdą... Teraz jest również większy filtr oleju oraz wydajniejszy płyn chłodniczy bo ponoć auto strasznie się grzeje. Jakieś rady?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

AGU 200+

Post autor: szpieg » wt kwie 21, 2015 10:08

Korby wytrzymaja, założ czujnik temperatury oleju i będziesz wiedział czy sie przegrzewa.
U mnie potrafi złapać 120 stopni przy ostrym piłowaniu, dlatego też myślę o dodatkowej chłodnicy oleju.
Poza tym pomyśl o większych wtryskiwaczach, bo 320cc za małe do 1.2 bar (zbyt mała dawka paliwa możne być przyczyna przegrzewania się motoru)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
daniel0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 12, 2013 12:37
Lokalizacja: Wrocław

AGU 200+

Post autor: daniel0098 » wt kwie 21, 2015 18:13

czujnik i tak będę zakładać, dzięki za pomoc ;)


a czy mogę zaraz po remoncie i strojeniu założyć stożek?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

AGU 200+

Post autor: szpieg » wt kwie 21, 2015 20:37

stożek da CI tylko odrobinę inny, niekoniecznie ładniejszy dźwięk silnika
zostawiłbym ori puszke z dobrym filtrem , sprzedaj stozek komus do wolnossacego silnika, tam poczuje efekt ;)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
daniel0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 12, 2013 12:37
Lokalizacja: Wrocław

AGU 200+

Post autor: daniel0098 » pn kwie 27, 2015 15:47

no zależy mi właśnie na tym dźwięku ;)

coś w ten deseń: " onclick="window.open(this.href);return false;


jeszcze mam pytanie, czy mogę póki co jeździć na ori wtryskach żeby dotrzeć silnik oczywiście nie na wysokich obrotach?



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

AGU 200+

Post autor: szpieg » pn kwie 27, 2015 17:13

jesli seryjna mapa to zostaw seryjne wtryski, jeśli mapa zrobiona na 320cc, załóż 320, bo znowu silnik skrzywdzisz :)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
daniel0098
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 12, 2013 12:37
Lokalizacja: Wrocław

AGU 200+

Post autor: daniel0098 » pn kwie 27, 2015 23:18

a normalnie podchodzą czy trzeba coś przerabiać? kolektor dolotowy może zostać seryjny?



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

AGU 200+

Post autor: bigsasza » wt maja 19, 2015 21:13

Za wysoką temperaturę na wysokich obrotach może odpowiadać jak pisał szpieg mała dawka paliwa. U mnie było podobnie, problem ustąpił po zmianie softu i wtrysków na 380-tki (silnik AUQ z seryjnym K03s). Przy wysokich obrotach w mroźne dni czasami brakowało mu paliwa. Inna sprawa, że nie mam fabrycznego "oszukiwacza" i wskaźnik pokazuje temperatury od 85 do prawie 100 st. (temp. cieczy) co wg. znawców tematu jest całkiem normalne, bo temperatura cieczy w zależności od warunków zmienia się i nie wynosi ciągle równe 90st.


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości