[mk2]Cienący olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

[mk2]Cienący olej

Post autor: Bordos » sob wrz 23, 2006 12:26

W moim golfie, po remoncie ( uszczelka pod glowica i wszystko przy okazji ), z filtra oleju ( tak mi się wydaje ) cieknie olej.
Raz wyciekło go bardzo dużo ( cały trawnik poszedl sie .... ), weszło potem 2 l. Pojechałem na warsztat tam gdzie mi to robili, opieprzyłem ich to wyjeli filtr, ale nie stwierdzili, żeby cokolwiek było nie tak.
Filtr jest dokręcony, ale po uruchomieniu silnika, przez ok. 30 s cieknie olej. Podczas jazdy nie cieknie, a przy postoju, po jakims czasie zaczyna sobie powoli kapac, ale bardzo malo.

Postanowiłem samemu wymienic filtr, ale zastanawiam się, jak sprawdzic szczelnosc chłodnicy oleju.

Dodam, że wyżej, silnik jest suchy, a olej ścieka tylko po filtrze.

Jak mi się uda to w poniedziałek załącze zdęcie po zdjęciu filra.

Pozdr



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk2]Cienący olej

Post autor: RobertP » sob wrz 23, 2006 12:47

Bordos pisze:Dodam, że wyżej, silnik jest suchy, a olej ścieka tylko po filtrze.
dobrze jest dokręcony ? dobrze dolega do płaszczyzny ? może krzywo na gwincie był nakręcowny albo gwint zepsulu jak ci go wkręcali... popatrz ...pomacaj ....
zmień na nowy, przesmaruj gumkę na filtrze i dokręć bardco mocno rękoma
pojeździj i dokręć już mocniej ale opaską ...



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob wrz 23, 2006 13:55

Jedyne miejsce to spod uszczelki filtra - więc nie zostaje nic innego jak wymienić filtr na nowy, bo wiem z doświadczenia, że jak padnie zupełnie ta uszczelka to kilka sekund na pracującym silniku i cały olej pod autem
RobertP pisze:pojeździj i dokręć już mocniej ale opaską ...
A takich zabiegów to nie polecam - opaska jest do odkręcania filtra. Większośc producentów pisze o dokręceniu ręką - więc nie można tu użyć zbyt dużej siły


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob wrz 23, 2006 21:09

Adamtd pisze:A takich zabiegów to nie polecam - opaska jest do odkręcania filtra. Większośc producentów pisze o dokręceniu ręką - więc nie można tu użyć zbyt dużej siły
no niby nie ale po dokręceniu ręką niby za pierwszym razem na maksa to nie raz podciekalo mi a moze za mało sił użyłem :-)
nie było tego wiele ale było czasami więc od pewnego czasu pomagam sobie opaską i tylko opaską ! (łańcuszki czy temu podobne nie wchodzą w rachubę, kaleczą filtry)
no wiesz opaską deczko możesz napewno a NIE DO BÓLU i nie zaszkodzi a może pomóc



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » ndz wrz 24, 2006 00:12

Tez tak mialem sprawdz czujniki ktore sa wkrecane do stojanu filtra, u mnie walilo z miejsca pod ta gumka co kabelek wchodzi, nie wiem na 100% czy u ciebie jest ta sama konstrukcja ale sprawdz


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 24, 2006 09:42

No ja też takie coś widziałem. Mechanik źle dokręcił filtr. Niewem jak wy ale ja zawsze filtr zalewam olejem i uszczelkę też smaruje olejem, później dokręcam rękami i cycuś nigdy mi nie pociekło. RobertP, twoim sposobem można przeciągnąć gwint. Przecież uszczelka jest gruba i łatwo filtr wkręcić i do kręcić.
Bordos, a może te dziady już przekręcili gwint?? odkręć filtr i zobacz.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » ndz wrz 24, 2006 17:03

vw_vandal pisze:No ja też takie coś widziałem. Mechanik źle dokręcił filtr. Niewem jak wy ale ja zawsze filtr zalewam olejem i uszczelkę też smaruje olejem, później dokręcam rękami i cycuś nigdy mi nie pociekło. RobertP, twoim sposobem można przeciągnąć gwint. Przecież uszczelka jest gruba i łatwo filtr wkręcić i do kręcić.
Bordos, a może te dziady już przekręcili gwint?? odkręć filtr i zobacz.
A jeśli jest przekręcony gwint, to co wtedy ??
Cała chłodniczka do wymiany ?? ;/

Da sie jakos wizualnie na gwincie tym od chłodniczki zobaczyc czy jest ok ??



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 24, 2006 17:08

Bordos, nie miałem takiego problemu z zerwanym gwintem. Zerwany gwint zauważysz wzrokowo !!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » ndz wrz 24, 2006 17:35

maro pisze:Tez tak mialem sprawdz czujniki ktore sa wkrecane do stojanu filtra, u mnie walilo z miejsca pod ta gumka co kabelek wchodzi, nie wiem na 100% czy u ciebie jest ta sama konstrukcja ale sprawdz
też to przerabiałem,żeby było śmieszniej to nawet wymieniałem uszczelkę podstawy filtra :mlotek: Byłem zły sam na siebie,że dobrze nie obejrzałem.



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » ndz wrz 24, 2006 17:50

:bajer: sprawdź czujniki ciśnienia oleju.u mnie wyciekało przez jeden z nich.10zł wydałem na czujnik i jest całkiem w pipe :bigok: i filtr oleju suchy


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn wrz 25, 2006 21:50

NO i sprawa chyba zalatwiona...

Po wykręceniu starego filtra ( 30 min szarpania :D ), wyczyszczeniu wszystkiego w okolicy, wkręceniu nowego do auta weszło odziwo 1.5 l oleju ;/, a nic nie wyciekło po wyjęciu ( po przejehaniu się i odczekaniu godizny poziom jest troszkę mniejszy niz max, wiec ciekawe jakim cudem tyle weszło, skoro w filtrze jest niby 0.5 litra, a przed wyjęciem go, olej był na max.

Odradzam filtry firmy GOVENOR- ( chyba bo tyle odczytałem, bo mechanik wkręcał papierem sciernym i starł napisy ).

Miejmy nadzieje, że juz nic nie wycieknie.

Dzieki wszystkim za pomoc.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 25, 2006 22:02

Bordos pisze:NO i sprawa chyba zalatwiona...
Po wykręceniu starego filtra ( 30 min szarpania :D ), wyczyszczeniu wszystkiego w okolicy, wkręceniu nowego do auta weszło odziwo 1.5 l oleju ;/, a nic nie wyciekło po wyjęciu ( po przejehaniu się i odczekaniu godizny poziom jest troszkę mniejszy niz max, wiec ciekawe jakim cudem tyle weszło, skoro w filtrze jest niby 0.5 litra, a przed wyjęciem go, olej był na max.
Odradzam filtry firmy GOVENOR- ( chyba bo tyle odczytałem, bo mechanik wkręcał papierem sciernym i starł napisy ).
Miejmy nadzieje, że juz nic nie wycieknie.
Dzieki wszystkim za pomoc.
a nie mówiłem że trzeba dobrze dokręcić i trzeba sprawdzić czy dobrze dolega do płaszczyzny :-)

kurcze co to za mechanior dokreca papierem ściernym :-( :axe:



Awatar użytkownika
mozerl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 21:49
Lokalizacja: P-no

Post autor: mozerl » pn wrz 25, 2006 22:24

Mam podobny problem iż się leje olej lecz można rzec że niewiem dokładnie skąd. Objawia się ciągle przeskakującym [bendiksem]czy jakoś tak to się nazywa. Samochód czasami odpala ale jest to po wielu próbach najczęściej, żadko zdarza sie by zaskok był za pierwszym razem. Powiedzcie prosze co to może być i jakie mogą być to koszta. Ja wraz z mym znajomym podejrzewamy uszczelke wału korbowego.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 393 gości