Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: DjExit » pn kwie 20, 2015 09:49

Cześć wszystkim. Jeżdżę Golfem MK4 2003r z silnikiem ARL (150KM). Samochód ma nalatane już 310 tys km PEWNEGO przebiegu. Czy to dużo czy to mało kwestia dyskusyjna (wszak Polacy przyzwyczajeni są do oszukanych 150 - 200 tys km w tych rocznikach) w każdym razie auto w super stanie, w wersji Highline i na pewno się z nim nie rozstanę w ciągu najbliższych 4-5 lat. Co więcej samochód ma seryjną moc a mi się marzą mody (200KM na początek :satan:). Silnik pracuje "normalnie", chociaż czasami ma delikatne objawy jak delikatnie nierówna praca na zimnym silniku czy wysokie BIPy ale raczej zużycie normalne jak na ten przebieg. Pytana brzmią:
- Czy warto taki sprawny silnik oddać do kapitalnego remontu?
- Ile wyniesie koszt takiej operacji? (Pytałem w jednym zakładzie teoretycznie się w tym specjalizującym to powiedzieli, że 4000zł)
- Czy ryzykować podnoszenie mocy bez remontu?
- Czy po takim remoncie można traktować silnik jak nowy?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: italiano_83 » pn kwie 20, 2015 10:44

DjExit pisze:- Czy warto taki sprawny silnik oddać do kapitalnego remontu?
A czy jest sens naprawiać sprawny silnik ? Chyba nie. Jeśli jedynie pompki niedomagają to warto się zająć jedynie nimi.
DjExit pisze:- Czy ryzykować podnoszenie mocy bez remontu?
200Ps to żaden szał dla ARL - po samym sofcie jest tam ~190Ps - więc nie ma szału.

300kkm realnego przebiegu, to nic specjalnego dla turbo diesla, większość użytkowników już ten przebieg ma lub miała dawno, jedynie wskazania licznika są inne od rzeczywistości. A jeśli ktoś nie wierzy to proszę wsiadać w auto i szukać w De tdi z przebiegami z jakimi są sprzedawane w PL - życzę powodzenia, bo takich zwyczajnie nie ma :bajer: Już nie mówiąc o tych pieniądzach za które są w PL sprzedawane. Może, się trafić "kila" aut z mały przebiegiem, ale nie że co jeden w tym roczniku ma te same kkm :panna:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: DjExit » pn kwie 20, 2015 10:57

italiano_83 pisze:
DjExit pisze:- Czy warto taki sprawny silnik oddać do kapitalnego remontu?
A czy jest sens naprawiać sprawny silnik ? Chyba nie. Jeśli jedynie pompki niedomagają to warto się zająć jedynie nimi.
A mieszkanie remontujesz dopiero kiedy się już sufit wali na głowę? :P Remont chciałbym zrobić z 2 przyczyn: Po to żeby auto posłużyło mi jak najdłużej bezawaryjnie i po drugie aby bezpiecznie podnieść moc i po podniesieniu mocy nie bać się, że coś w silniku się rozwali. Pytanie czy to ma sens?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: italiano_83 » pn kwie 20, 2015 11:39

DjExit pisze:A mieszkanie remontujesz dopiero kiedy się już sufit wali na głowę?
Nie, ale jak wystarczy pomalować ściany, to odrazu nie kuje tynku do gołej cegły :satan:

Dla tego silnika 200Ps - to żadne wyzwanie jeśli chodzi o słupek, a przebieg 300kkm, tak jak pisałem ma większość tych co teraz mają na szafie 220kkm.
Dla mnie robienie remontu pod 200Ps to przerost formy nad treścią, szczególnie gdy silnik jest w dobrej kondycji.
Jak byś robił naprawdę grube mody, ok wtedy to ma uzasadnienie, ale nie w tym przypadku.

Zobacz do dział speed/tdi - jest wykres mk4 vp po sofcie, zobacz na przebieg tego auta niemal 3x taki co Twój.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: Q_mac » pn kwie 20, 2015 22:10

Zrob sobie pomiar kompresji, wyczysc caly dolot, zrob pelna diagnostyke i wtedy mysl nad remontem. Jesli czesci sa nie zuzyte to jaki sens jest wymieniac to co fabryka dala ? Zamienniki odbiegaja jakoscia.. A silnik jak zadbany, moze miec znikome zuzycie.



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: jaro789 » wt kwie 21, 2015 14:49

ja na liczniku miałem 450tyś zmieniłem 1 pompkę i zrobiłem program na 155km
do 500 tyś przejeździło bez zarzutów, turbo nie zdechło i nie brało oleju

tak że 300tyś to nie tak strasznie dużo



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: DjExit » wt kwie 21, 2015 15:00

Ok Panowie, w takim razie odpuszczę temat :) Oddam jedynie pompki do regeneracji i wymienię hydropopychacze.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: Q_mac » wt kwie 21, 2015 15:50

A jakie sa te bipy i korekcje ? Moze pompki sa OK ?



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Re: Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: ZWIREK1 » wt kwie 21, 2015 16:33

Witam
Jak ma być remont to w pierwszej kolejności do obejrzenia wałek rozrządu i popychacze .
Jak bip-y wysokie to wymiana listwy albo dogięcie styków .
Większa ingerencja w silnik(słupek) nie wskazana .
Pzdr



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: przemlin » wt kwie 21, 2015 16:38

Pompki mozesz potraktować na wstepie mieszaną miksolu i ropy,podłącz bańke z on+ miksol za filtrem paliwa i niech chodzi 0,5-1h na jałowym, wtedy dobrze było by żeby ropa nie zmieniła w bańce koloru na czarny... po takim zabiegu auto przestało sie trżaść i korekcje wróciły do normy /znany mi przypadek pd 130km awx/ Remont w ostateczności jak brak kompresji itd.. a i tak nie wiesz co mechaniki odp...lą z silnikiem. Lepiej juz poszukać jakiegoś swierzego.. słupka z ibizy fabi /do 2005r były/ bpx, blt, czy z passata 2.0 tdi bgw tez sie da wstawić/jest taki golf na forum.



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: DjExit » wt kwie 21, 2015 17:20

BIPy mam od ok +25 do +50 na wszystkich pompkach :/
przemlin możesz coświęcej powiedzieć o tej metodzie? Jaka proporcja mieszanki mixolu z ON ? Co do listwy to słyszałem że pomaga wymiana całej listwy zasilającej pompki.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: sidewind76 » pt kwie 24, 2015 07:26

poco tak kombinować jak masz gotowy środek do tego tu masz jak to zrobić efekt rewelacyjny
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... Clung-2666" onclick="window.open(this.href);return false;
po takiej operacji spulung lejesz do paliwka zgodnie z interwałami w instrukcji produktu czyli chyba co 5 tyś km
a mixol lej do każdego tankowania na pełny bak 300 ml i zapomnisz o pompkach te bipy wcale nie są wysokie po prostu normalne zużycie
zakłady naprawiające pompki to turbo tec jaworzno (naprawa sztuki 900) lub gładysek kraków tam jest taniej ale nie wiem ile dokładnie generalnie wszystkiego o naprawie czy ewentualnej regulacji dowiesz się w obu zakładach jak je rozbiorą oczywiście po naprawie lub regulacji obowiązkowo nowe zestawy montażowe wszystko do kupienia na miejscu w obu zakładach


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: DjExit » pt kwie 24, 2015 08:34

sidewind76, tak się składa że dokładnie to co na tym tutorialu zrobiłem pół roku temu tym samym środkiem LM :D Efekt był taki, że BIPy mi wzrosły.. Ale kierując się logiką, ten środek jest czyszczący a nie smarujący , więc może i końcówki mi wyczyścił ale elektrozawór działa gorzej. Nie dolewałem natomiast żadnego środka smarującego bo sądziłem że paliwa premium z renomowanych stacji paliw wystarczą, ale chyba się myliłem.. Dlatego pytam o "kurację" mixolem bo czyszczenie środkiem LM mam już za sobą, teraz wypadało by podsmarować..


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

Post autor: sidewind76 » pt kwie 24, 2015 18:58

wiec spokojnie lej na zbiornik paliwa 300 ml zwykłego najzwyklejszego mixola żadnych syntetyków i zrób logi jak wyjeździsz minimum z połowę zbiornika takiego zmiksowanego paliwka :)
chyba że wolisz coś konkretniejszego to również LM http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/do ... 663-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
ja daję na zmianę raz na zbiornik LM a raz mixol


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości