Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Witam
Problem dotyczy Golfa IV z silnikiem ASZ. Jakiś czas temu, dokładnie po przekładce skrzyni na manualną pojawiły się lekkie drgania silnika, które da się zaobserwować nim silnik się rozgrzeje lub gdy autko ustawione jest na pochyłej drodze (np na światłach przód wyżej niż tył) Zestaw sprzęgła i koło 2masowe nowe z sachsa zrobione ok 8 tys km. Więc tu bym się nie doszukiwał problemu. Stawiałem raczej na któryś wtrysk lub poduszkę łączącą silnik ze skrzynią, która nie była wymieniona na nową silnik wychyla się w kierunku od podszybia do przodu, nie na boki. Do tego pojawił się wyciek z pod korka wlewu oleju zamówiłem 2 uszczelki które chcę jutro wymienić byłem przekonany, że to rozwiąże problem wycieku, co do drgań chciałem zacząć od sprawdzenia poduszki, ale po rozmowie, ze znajomym który opowiedział mi historię swojej skody pojawiły się pewne wątpliwości. Mianowicie twierdzi, ze miał dokładnie takie same objawy, wymiana uszczelki jak i korka nic nie dały, skonczyło się remontem silnika, mówi że zaczął pękać tłok co było powodem drgań i wyrzucania oleju przez korek. Moje pytanie do Was czy ktoś obstawiałby takie objawy? Z jednej strony nie chce kusić losu i jeździć tak zbyt długo czekając aż się coś stanie, a z drugiej nie chcę pakować kasy w silnik jeżeli nie mam pewności że jest to konieczne.Czy sprawdzenie ciśnienia na cylindrach da odpowiedź? Generalnie pali od 1 obrotu oleju dolewam znikome ilości, przepuszcza EGR co prawda ma 260 tys ale jakoś w historię z pękaniem tłoka ciężko mi uwierzyć. Liczę na wasze rady i podpowiedzi.
Problem dotyczy Golfa IV z silnikiem ASZ. Jakiś czas temu, dokładnie po przekładce skrzyni na manualną pojawiły się lekkie drgania silnika, które da się zaobserwować nim silnik się rozgrzeje lub gdy autko ustawione jest na pochyłej drodze (np na światłach przód wyżej niż tył) Zestaw sprzęgła i koło 2masowe nowe z sachsa zrobione ok 8 tys km. Więc tu bym się nie doszukiwał problemu. Stawiałem raczej na któryś wtrysk lub poduszkę łączącą silnik ze skrzynią, która nie była wymieniona na nową silnik wychyla się w kierunku od podszybia do przodu, nie na boki. Do tego pojawił się wyciek z pod korka wlewu oleju zamówiłem 2 uszczelki które chcę jutro wymienić byłem przekonany, że to rozwiąże problem wycieku, co do drgań chciałem zacząć od sprawdzenia poduszki, ale po rozmowie, ze znajomym który opowiedział mi historię swojej skody pojawiły się pewne wątpliwości. Mianowicie twierdzi, ze miał dokładnie takie same objawy, wymiana uszczelki jak i korka nic nie dały, skonczyło się remontem silnika, mówi że zaczął pękać tłok co było powodem drgań i wyrzucania oleju przez korek. Moje pytanie do Was czy ktoś obstawiałby takie objawy? Z jednej strony nie chce kusić losu i jeździć tak zbyt długo czekając aż się coś stanie, a z drugiej nie chcę pakować kasy w silnik jeżeli nie mam pewności że jest to konieczne.Czy sprawdzenie ciśnienia na cylindrach da odpowiedź? Generalnie pali od 1 obrotu oleju dolewam znikome ilości, przepuszcza EGR co prawda ma 260 tys ale jakoś w historię z pękaniem tłoka ciężko mi uwierzyć. Liczę na wasze rady i podpowiedzi.
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Co do drgania to czy sterownik silnika został przekodowany na manual? Sprawdzić ciśnienie możesz ale ja na początek zajrzałbym do odmy i sprawdził czy nie jest czasem przytkana.
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Sterownik został wymieniony na taki od manuala, bo z tym starym był jakiś kłopot nie chciał się przekodować z tego co pamiętam trzeba było zmienić kodowanie z 02 na 01 ale wywalało błąd więc sterownik został wymieniony był od tego samego angielskiego dawcy co skrzynia:)
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
zobacz po wyciągnięciu bagnetu od oleju czy nie dmucha za bardzo, z korka to normalne że w PD dmucha ale przy bagnecie nie powinien zmierzenie kompresji nie zaszkodzi
ewentualnie wstaw logi może pompka gdzieś niedomaga ? niema co bez sensu wymieniać bo to tanie nie jest na początek diagnoza od A-Z
ewentualnie wstaw logi może pompka gdzieś niedomaga ? niema co bez sensu wymieniać bo to tanie nie jest na początek diagnoza od A-Z
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Uszczelki przyjdą dziś rano dopiero, wymienię i będę obserwował, mam nadzieję, że przestanie wywalać w okolicach korka. Co do wtrysków jeden jest w trochę słabszej kondycji od reszty, ale nie ma jeszcze tragedii, w przyszłym tyg sprawdzę poduszki. Muszę wyeliminować te drgania bo działa mi to na nerwy;)
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Na zapalonym silniku odkręć korek oleju, jeżeli obroty spadną to silnik do remontu.
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Testowałem, trzyma obroty. Już nie wiem skąd te drgania.
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Wie ktoś może jak powinna wyglądać uszczelka pod korkiem i tą podstawą? Katalog pokazuje 06A1034B3D. Zamówiłem takie 2 uszczelki ale wyglądają trochę inaczej niż stare. Nowe mają na wewnętrznym obwodzie takie jakby 3 wcięcia a stare są pełne. Zastanawiają mnie te nacięcia, bo na korku nie ma nic takiego. Może ktoś miał podobny przypadek albo zna nr tej pełnej.
Tak to wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51d ... 049dc.html" onclick="window.open(this.href);return false; (stara)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dd ... 76008.html" onclick="window.open(this.href);return false; (nowa)
Tak to wygląda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51d ... 049dc.html" onclick="window.open(this.href);return false; (stara)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dd ... 76008.html" onclick="window.open(this.href);return false; (nowa)
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Kolego wymiana uszczelek raczej nic nie pomoże. Ja u siebie wymieniłem cały oryginalny korek i problem pozostał, mam zapocenie wokól korka, olałem to i tak jeżdżę i nic się nie dzieje.
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Mimo wszystko chcę spróbować. Jak nie uszczelka i korek to co? Ta podstawa korka? przecież jakoś się olej wydostaje. Tylko zastanawia mnie kształt tej uszczelki. Nie ma opcji żebym to olał, musi być sucho;)
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
No to żebyś się nie zdziwił jak powymieniasz wszystko i pozostanie Ci remont silnika.
Pozdr.
Pozdr.
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
Nie chcę wymieniać wszystkiego tylko 2 uszczelki za kilka zł Na oryginalnym korku jaką miałeś uszczelkę? Pełną czy z tymi 3 wycięciami?
Problem z drganiami i wyciekiem z pod korka oleju.
No właśnie, dlatego dziwi mnie, że katalog pokazuje inną, chyba będzie trzeba kupić korek ze swaga za 5zl i wyciągnąć tą uszczelkę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 154 gości