Problem głowica planowanie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem głowica planowanie.
Witam mam problem bo kupiłem silnik ale niestety głowica okazała się już konkretnie splanowana i tu moje pytanie da się coś jeszcze splanować czy nie bardzo ?
Zawory jak widać już trochę wystają nie odpalałem silnika z tą głowicą ale przekręcałem wałem i nic nie stukało. Może ktoś już z was miał taki problem ? Z góry dzięki za odpowiedz.
Na dole fotki głowicy
Zawory jak widać już trochę wystają nie odpalałem silnika z tą głowicą ale przekręcałem wałem i nic nie stukało. Może ktoś już z was miał taki problem ? Z góry dzięki za odpowiedz.
Na dole fotki głowicy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Problem głowica planowanie.
Minimalna wysokość głowicy 118,10 mm . Jak się mieści to git. Jak nie to jeszcze chyba zostaje pogłębianie gniazd zaworowych. Ale ja się nie znam bo głowic nie obrabiam
źródło: http://vwts.ru/engine/9a_pg_rv_pf_2h_92.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
źródło: http://vwts.ru/engine/9a_pg_rv_pf_2h_92.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem głowica planowanie.
No właśnie myślałem nad pogłębieniem gniazd może ktoś to robił i mi napisze co i jak
A jak mierzyć tą głowice ? i dzięki za info
A jak mierzyć tą głowice ? i dzięki za info
Problem głowica planowanie.
Aha i jeszcze jedno pytanie mam delikatne pęknięcia między zaworami i świecą mam sie tym martwić czy nie ???
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Problem głowica planowanie.
Pomiar robisz suwmiarką od płaszczyzny do której dotyka uszczelka pokrywy zaworów do płaszczyzny uszczelki głowicy. O pogłębianie nie pytaj tutaj tylko zakład obrabiający głowice. Mi przy planowaniu 1.9tdi powiedział magik, że jeszcze jest ok bo głowica planowana 1szy raz a później jak chce spać spokojnie to mi może pogłębić gniazda. Jak tak powiedział to pewnie to się robi i śmiga. Delikatne pęknięcia albo takie zostaną albo się przerodzą w większe nieszczelności.
Problem głowica planowanie.
Dobra z której strony ten pomiar bo głowica nie jest równa z każdej strony z przodu z tylu z boku ? dzięki za odpowiedz
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Re: Problem głowica planowanie.
No jak głowica nie jest równa? Płaszczyzna planowania jest "płaska". Płaszczyzna uszczelki pokrywy zaworów też jest "płaska" . Mogą być jakieś farfocle utlenione dookoła uszczelki głowicy ale pod sama uszczelką musi być płasko, jak nie jest to i tak musisz ja oddać do planowania i tam Ci zmierzą.jakubnow pisze:Dobra z której strony ten pomiar bo głowica nie jest równa z każdej strony z przodu z tylu z boku ? dzięki za odpowiedz
Problem głowica planowanie.
Dobra skoro tak mówisz to mierzyłem i od wlotów ssących jest 120.1 mm od kanałów wydechowych 150.7 wiec nie wiem który to twoim zdaniem wymiar ma być ? z tego co szukałem to chyba mierzy sie głowice przez otwór co przykreca sie glowice do bloku
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Problem głowica planowanie.
Nie pisz posta pod postem. Czego nie rozumiesz? Mierzysz dwie płaszczyzny równoległe do siebie. nie jakieś skosy czy od wlotów. Jak się planuje głowicę to się wszystko z niej wyjmuje. Kładziesz głowicę bez osprzętu dołem na płaskiej powierzchni i mierzysz wysokościomierzem do płaszczyzny uszczelki pokrywy.
Masz tu obrazowo. Widzisz świecąca część po obróbce głowicy? To jest dolna płaszczyzna głowicy i od niej mierzysz aż do górnej płaszczyzny uszczelki. Jak zawory wystają to ich nie bierzesz pod uwagę.
Masz tu obrazowo. Widzisz świecąca część po obróbce głowicy? To jest dolna płaszczyzna głowicy i od niej mierzysz aż do górnej płaszczyzny uszczelki. Jak zawory wystają to ich nie bierzesz pod uwagę.
Problem głowica planowanie.
Tak dokładnie nie musisz mi opisywać znam sie na mechanice ale też dużo rzeczy sie nie wie to jest taka sama głowica i widzisz że jest zpod kątem zrobiona nie wiem może cie nie rozumie xD
Problem głowica planowanie.
moim zdaniem jeżeli widać jeszcze zaznaczone na czerwono znaczniki to możesz spokojnie robić płaszczyznę.Najlepiej jak byś podjechał z gławą do zakładu który się tym zajmuje i oni ocenili.Do tego napisałeś że minimalnie ma 120.1 a ktoś wyżej napisał że minimalny przewidziany dla tej głowicy to 118.10
do tego sprawdz ile karbów miała uszczelka i czy można jeszcze dać grubszą
do tego sprawdz ile karbów miała uszczelka i czy można jeszcze dać grubszą
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Problem głowica planowanie.
Książka podaje że w 16V wysokość głowicy mierzy się inaczej niż w 8V, w 16V mierzysz w miejscu gdzie przechodzi śruba mocująca głowicę do bloku od strony kolektora ssącego. Przynajmniej tak jest na rysunku, minimalna wysokość mierzona tą metodą ma wynosić 118,1 mm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości