[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pietro8403
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 23:11
Lokalizacja: Klisino
Auto: Mk3 XXJahre
Silnik: brak

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: pietro8403 » wt lis 05, 2013 18:44

Witam przymierzam się do swapa mojego Mk3 AFN na ASZ + skrzynia 6 biegów. Kupiłem całego mk4 ASZ anglika więc jestem pewny że niczego nie będzie brakować. Wiem, że będę potrzebował "nowej" łapy skrzyni biegów i nowych półosi.
Moje pytania są takie:
1. Czy jest możliwość kupienia takiej łapy w rozsądnych pieniądzach?? (widziałem aukcje po 175 euro) lub czy może ktoś zna kogoś lub sam jest w stanie taką łapę zrobić ?? (rysunek z wymiarami takiej łapy też mnie zadowala)
2. Czy półosie o skrzyni 6 bieg trzeba skaracać czy wystarczy wytoczyć mocowania na przegub z Mk3 vr6 ?? może ktoś zna kogoś lub sam jest w stanie przerobić półośki?? (wymiary też mnie zadowalają)
3. Może polecicie mi kogoś kto się zajmuje swapami, ogarnianiem elektryki, chiptuningiem. Jestem s woj. Opolskiego.
Jeśli uda mi się zdobyć łapę skrzyni i przerobić półośki to jestem w stanie sam wsadzić silnik i skrzynię bo budy zostaje kwestia podłączenie i odpalenia.
Celuje w moc ok 200-210KM
1. Jakie turbo najlepiej założyć ??
2. Jakie sprzęgło ??
Może ktoś jeździ MK3 po takim swapie? Jestem otwarty na wszelkie wskazówki i podpowiedzi.
Jeśli na forum są podobne tematy proszę o przekierowanie.
pozdr



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: bugalon » śr lis 06, 2013 23:46

1. W rozsadnych pieniadzach raczej nie - ponizej 600 zeta raczej takiej nie dostaniesz
2. Najlepiej zrobic nowe zgodnie z wymiarami ktore ci wyjda z pomiarow. Ja zawsze półośki dorabiam tutaj http://motomax.pl/www-1/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Cena około 300 złotych za półośkę i zrobią zgodnie z rysunkiem który im wyślesz.
3. W opolskim nie znam nikogo kto takie rzeczy robi
4. Do tej mocy pewnie coś ze sprintera, zalezy czy masz zamiar isc na granicy czy zostawic troche zapasu.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: [Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: zgredd » czw lis 07, 2013 02:23

Pół ośki można dopasować od ibizy albo golfa cabrio nie pamiętam teraz na szybko. Sprzęgło seryjne z Sharana BTB lub obić tarcze kevlarem. Elektrykę ktoś Ci ogarnie do 1000zł myślę że spokojnie na wstępnie dobrze usunąć immo będzie mniej rzeźby. Można usunąć od razu EGR i Przepływkę i posprzątać trochę kabli. Napisz co oczekujesz po zmianie na ASZ? Bo gra 200km nie jest warta świeczki dużo lepiej pakować sprawdzony setup pompa 11, 230,BRD, wałek Sdi i atakować 200km w AFN, ewentualnie jak latasz dużo autostradą wydłużyć 5 bieg. Na pewno musisz zmienić komputer silnika, trochę pracy przy takiej zmianie silnika jest wiem bo kolega wsadził PD AVB do golfa3.



Awatar użytkownika
pietro8403
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 23:11
Lokalizacja: Klisino
Auto: Mk3 XXJahre
Silnik: brak

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: pietro8403 » czw lis 07, 2013 12:28

bugalon
1. W rozsadnych pieniadzach raczej nie - ponizej 600 zeta raczej takiej nie dostaniesz
Znasz kogoś kto taka łapę zrobi??

zgredd
Pół ośki można dopasować od ibizy albo golfa cabrio nie pamiętam teraz na szybko.
Możesz sie dowiedzieć konkretnie z jakiej ibizy podejdą??

Napisz co oczekujesz po zmianie na ASZ? Bo gra 200km nie jest warta świeczki dużo lepiej pakować sprawdzony setup pompa 11, 230,BRD, wałek Sdi i atakować 200km w AFN, ewentualnie jak latasz dużo autostradą wydłużyć 5 bieg. Na pewno musisz zmienić komputer silnika, trochę pracy przy takiej zmianie silnika jest wiem bo kolega wsadził PD AVB do golfa3.
Na początek to w ogóle chcę wsadzić PD ASZ i skrzynię 6 bieg żeby mieć dobrą bazę do dalszych modów. Cel ostateczny to 210-220KM. Mój AFN już powolij się kończy (410tyś za sobą). Trafiła się okazja kupna całego Mk IV ASZ to po sprzedaży reszty części z auta koszt swapa nie będzie taki duży. Priorytet przed rozpoczęciem swapa to łapa skrzyni i półośki.
Ten kolega też zakładał skrzynię 6 bieg? Jestem otwarty na wszelkie wskazówki.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: JABcok20 » pt lis 08, 2013 09:35

Przeguby wewnętrzne w 6 biegowej są 100mm takie jak w manualnej??


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: [Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: zgredd » sob lis 09, 2013 02:45

Ten kolega co wrzucił AVB ma skrzynie 5 biegową na sprzęgle g60 i jednomasie. Natomiast drugi miał golfa 3 ARL GTB 247km i dużo momentu na skrzynie 6 biegowej. 410 tys realne dla AFN to nic, jak nikt nie przegrzał motoru i w miarę dobre oleje i paliwo lal to naprawdę udany silnik. Jeśli cel ostateczny to 210km to bawił bym się raczej w VP. Turbo GTB plus dobra pompa i wtryski pozwolą na uzyskanie dobrego wyniku z lekkim zapasem. Skrzynia 5 biegowa jest tańsza i dużo lżejsza niby słabsza niż 6 biegowa, mi się jednak udało zepsuć 5 i 6 biegową. Jak chcesz iść w PD to wsadzaj tego ASZ tylko sprawdź w jakim stanie są pompki i jakie mają oznaczenie. Przydała by się jeszcze diagnoza wałka rozrządu w PD bo są to elementy kluczowe które wypływają na wynik ostateczny w większych modyfikacjach.



DyzioTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob lis 09, 2013 01:42

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: DyzioTDI » sob lis 09, 2013 03:02

Wsadzałem do swojego B3 1.9 tdi pd a dokładnie axr-a , do tego jednomas , skrzynia asd. Turbo nie pozostało seryjne po blokowała mnie łapa zresztą i tak była mała wiec wpadlo gtb17 na kolektorze afn-owym , immo off wszystko wpiete pod ori liczniki. Zmieniłem pompki na al-ki auto obecnie jest wystrojone na 200+/400+ ;)



Awatar użytkownika
pietro8403
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 23:11
Lokalizacja: Klisino
Auto: Mk3 XXJahre
Silnik: brak

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: pietro8403 » ndz lis 10, 2013 12:12

zgredd
Z tego co piszesz to domyślam się że masz już doświadczenie w swapach i modyfikacjach PD. 210KM to wynik który chciałbym osiągnąć i który by mnie zadowolił ale nie wykluczam z czasem większych mocy dlatego już inwestuje w ASZta. Mam turbine z BRD i na kolektorze z AFNa posadzę ją bez problemu. Z pompkami AL wyjdzie 210KM??
Nadal szukam namiarów na łapę skrzyni i półośki



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: [Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: zgredd » ndz lis 10, 2013 17:26

Robiliśmy kilka swapów. Nie mam czasu żeby pomierzyć Ci tu pół ośki bo nie mam tego w domu. Na BRD okolice 200km wyjdą wszystko ładnie siądzie do PD na kolektorze od AFN. Podstawa do takich modów do dobre pompki, turbo, sprzegło, fmic. Ja bym od razu wkładał GTB przyspawanego do kolektora jak chcesz mieć zapas na później. Na pewno górny zakres obrotów będzie lepszy. Skrzynia 6 biegowa podjedzie od Audi, Golfa wkładam bym jakaś krótszą nie tą najdłuższa. Jak wpakujesz ASZ masz zapas później na zrobienie 250-270km. W późniejszym czasie zrobisz sobie na swoich końcówkach pompki na Firadach HF80 i ogień. Z tymi najdłuższymi skrzyniami jest taki problem że jak moc nie ciągnie się wysoko to po przepięciu trafiasz na chwilową zamułkę. Wkładał bym oryginalną skrzynie z Audi A3 ASZ według mnie ma najlepiej ze stopniowane biegi. Ja bym na twoim miejscu poskładał wszytko na skrzyni 5 biegowej, a później jak nazbierasz elementy całej układanki to wrzucił 6 biegową.



Awatar użytkownika
IksDe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: sob cze 19, 2010 01:09
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: IksDe » śr lis 20, 2013 10:45

Szczerze mówiąc ja powiesiłbym ASZ'a na ori łapach z AFN'a i zostawił skrzynię 5 biegową. Zostanie tylko wrzucić sprzęgło G60, podpiąć elektrykę i jeździć.
Przy mocach rzędu 200-210 Km nie ma co cudować w skrzynie 6 biegowe i sprzęgła BTB za ponad 2 tys. zł.
Takie jest moje skromne zdanie, ale zrobisz jak zechcesz.


Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci :shock: :bylo:

gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: [Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: gruchaarl » sob lis 30, 2013 10:22

pietro8403 pisze:zgredd
Z tego co piszesz to domyślam się że masz już doświadczenie w swapach i modyfikacjach PD. 210KM to wynik który chciałbym osiągnąć i który by mnie zadowolił ale nie wykluczam z czasem większych mocy dlatego już inwestuje w ASZta. Mam turbine z BRD i na kolektorze z AFNa posadzę ją bez problemu. Z pompkami AL wyjdzie 210KM??
Nadal szukam namiarów na łapę skrzyni i półośki
To być może sobie będziemy mogli pomóc bo ja tez do VW GOLFA III SYNCHRO przekładam całego Golfa IV 4Motion, więc którą łapę potrzebujesz?? Oryginalną tą od 5 bieg do golfa III??
zgredd pisze:Robiliśmy kilka swapów. Nie mam czasu żeby pomierzyć Ci tu pół ośki bo nie mam tego w domu. Na BRD okolice 200km wyjdą wszystko ładnie siądzie do PD na kolektorze od AFN. Podstawa do takich modów do dobre pompki, turbo, sprzegło, fmic. Ja bym od razu wkładał GTB przyspawanego do kolektora jak chcesz mieć zapas na później. Na pewno górny zakres obrotów będzie lepszy. Skrzynia 6 biegowa podjedzie od Audi, Golfa wkładam bym jakaś krótszą nie tą najdłuższa. Jak wpakujesz ASZ masz zapas później na zrobienie 250-270km. W późniejszym czasie zrobisz sobie na swoich końcówkach pompki na Firadach HF80 i ogień. Z tymi najdłuższymi skrzyniami jest taki problem że jak moc nie ciągnie się wysoko to po przepięciu trafiasz na chwilową zamułkę. Wkładał bym oryginalną skrzynie z Audi A3 ASZ według mnie ma najlepiej ze stopniowane biegi. Ja bym na twoim miejscu poskładał wszytko na skrzyni 5 biegowej, a później jak nazbierasz elementy całej układanki to wrzucił 6 biegową.
Przy takim swapie od razu zakładałbym 6 skrzynię. Nie pasuje oryginalna łapa ta najmniejsza na sankach tylko. Ja umocowałem cały komplet na dwóch oryginalnych łapach silnikowych a do skrzyni zrobiłem podstawę pod łapę od Golfa 4 i siedzi jak trzeba. Dodatkowo zrobię do sanek od MK3 mocowanie łapy tej silnikowej dolnej od MK4.

Dobre pompki to podstawa. Zgadzam się. Tylko gdzie takie są?? Oddałbym te pompki AL do zrobienia od razu naF80. Jak ci dawki wyjdą w okolicach 90mg to spokojnie od reki możesz robić pod 280KM bez ruszania silnika. To będziesz miał bezpieczną moc. My teraz dwa takie projekty skończyliśmy i EGT maksymalne było około 870C. Także podobnie jak PD+GT22 na 230-240KM :)



Awatar użytkownika
pietro8403
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 23:11
Lokalizacja: Klisino
Auto: Mk3 XXJahre
Silnik: brak

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: pietro8403 » wt kwie 14, 2015 09:56

Witam odświeżam temat.
Z kilku powodów musiałem odłożyć swapa ale prace znów ruszyły. Postanowiłem posadzić motor i skrzynie na ori łapach z mk4.Jestem w trakcie przymiarek do przespawania ori mocowań z mk4 na podłużnice do mk3 (komora ma przypominać układem tą z mk4).
Mam jeszcze parę pytań:
Czy z innego auta (polo, ibiza, fabia itp) podejdą półosie?
Czy wieloklin na przegubach jest ten sam co w piastach w mk3? (ja mam wersję 20 jahre czyli zawieszenie z vr6, tarcze 288mm)
Czy jeżeli będzie potrzeba zmiany przegubów to czy przeguby z mk3 podejdą na półosie zmk4?
Ile dokładnie mm trzeba skrócić obie półosie z mk4 żeby podeszły do mk3? (rozstaw osi w mk3 wynosi 1478mm a w mk4 1513mm czyli różnica 35mm na oś wychodzi 17mm) Niech ktoś mnie poprawi jak źle rozumuję.
pozdr



Awatar użytkownika
KurierOPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr mar 23, 2011 09:34
Lokalizacja: Opolskie

Re: [Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: KurierOPL » czw kwie 16, 2015 23:24

IksDe pisze:Szczerze mówiąc ja powiesiłbym ASZ'a na ori łapach z AFN'a i zostawił skrzynię 5 biegową. Zostanie tylko wrzucić sprzęgło G60, podpiąć elektrykę i jeździć.
Przy mocach rzędu 200-210 Km nie ma co cudować w skrzynie 6 biegowe i sprzęgła BTB za ponad 2 tys. zł.
Takie jest moje skromne zdanie, ale zrobisz jak zechcesz.


Pietrek nie pchaj sie w 6B , posluchaj chłopa.



Awatar użytkownika
pietro8403
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 23:11
Lokalizacja: Klisino
Auto: Mk3 XXJahre
Silnik: brak

[Mk3] AFN Swap na ASZ + skrzynia 6 bieg

Post autor: pietro8403 » ndz kwie 19, 2015 14:49

KurierOPL
Pietrek nie pchaj sie w 6B , posluchaj chłopa.

Silnik i skrzynia już posadzone na ori łapach z mk4 :grin: Dożo jest swapów samych silników ja chcę zrobić coś bardziej oryginalnego i dlatego pakuję skrzynię 6b. Jeszcze tunel muszę przerobić pod drążek biegów zmk4 i zostają tylko półosie.

Apetyt wzrósł w miarę jedzenia i przed swapem wpadło turbo GTB22VK na kolektorze z 1.9, jednomas valeo , po zmianie pompek może uda się wystroić na 250-270KM (w tej chwili siedzą AL) :helm:
Koledzy nadal czekam na podpowiedzi odnośnie półosi



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości