VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Bardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:07
Lokalizacja: Kraków

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: Bardi » pn kwie 13, 2015 10:13

Witam,
Chciałbym dowiedzieć się czy warto, byłem już i oglądałem wydaje się wszystko OK. Nie mam niestety doświadczenia w kupowaniu używanych samochodów. Auto kupowane w celach rodzinnych, max przebiegi roczne w granicach 10 - 20k km.

http://mobile-net.otomoto.pl/volkswagen ... 06250.html

pozdrawiam
Bartek



Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: navwiedzony » wt kwie 14, 2015 13:11

Cześć.
Jeśli chcesz się czegoś więcej o autku dowiedzieć może wybierz się nim na przegląd do ASO. Co prawda zostanie Ci w portfelu parę stówek mniej, ale będziesz trochę spokojniejszy.
Ze zdjęć widać, że to wersja STYLE, która jest całkiem przyjemna i ma trochę smaczków niewystępujących w zwykłych odmianach (m.in. oznaczenia na słupkach B, fajną tapicerkę, inne dekory).
Przebieg raczej sporawy, a biorąc pod uwagę, że to 1.6 połączone z DSG mogą się wnet zacząć pojawiać jakieś problemy. Oczywiście z naciskiem na "mogą", bo wcale nie muszą. Tak jak wspomniałem na wstępie - autko trochę kosztuje i te 3 czy 4 stówki wydane na dokładniejsze sprawdzenie jego stanu (oraz przebiegu i historii serwisowej) w ASO raczej nie zaszkodzą.


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Bardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:07
Lokalizacja: Kraków

Re: VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: Bardi » wt kwie 14, 2015 13:25

Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i stwierdził, że 7 stopniowa skrzynia DSG powinna być mało ryzykowna przy tego rodzaju zakupie.



Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: navwiedzony » wt kwie 14, 2015 13:34

Nie jestem mechanikiem, ale z opinii użytkowników (serwisów z resztą też) wynika, że 7 stopniowe są właśnie dużo bardziej problematyczne niż 6 stopniowe (w przypadku tych ostatnich wystarczyło przestrzegać terminów wymiany oleju. W siedmiostopniowych niby się go nie wymienia, ale z tego co pamiętam były akcje serwisowe i olej wymieniali). Z mojego doświadczenia mogę jedynie napisać, że DSG szóstki dużo normalniej się zachowują i nie są tak strasznie eko jak siódemki.


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Bardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:07
Lokalizacja: Kraków

Re: VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: Bardi » wt kwie 14, 2015 13:44

Ok cenna uwaga w takim razie do ASO postaram się podjechać wcześniej na 100%



Awatar użytkownika
44FG
Forum Master
Forum Master
Posty: 1239
Rejestracja: wt sty 25, 2005 17:57
Lokalizacja: Lemingrad
Kontakt:

Re: VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: 44FG » wt kwie 14, 2015 15:55

DSG 7-biegowa jest dużo bardziej awaryjna niż starsza 6-biegowa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Byly: mk II 1.6D '86, mk II G60 '90, Rallye Golf '89, passat b5 1.8 '99, Passat TSI '11, Volkswagen CC TSI '13, Skoda Octavia RS TSI DSG '14, mk VI GTI Edition 35 '12,
Sa: Mk I vel Kermit '83, mk I cabrio 3.2 V6, Corrado VR6 '94 - "Japoniec", Focus RS mk III '16, Tiguan 2.0 TSI DSG 4Motion '17

Bardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:07
Lokalizacja: Kraków

Re: VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: Bardi » wt kwie 14, 2015 18:14

A co najczęściej pada w takich skrzyniach i czy w takim razie odpuścić sobie ten samochód?



Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: navwiedzony » wt kwie 14, 2015 20:34

Najczęściej chyba mechatronika, ale odpuszczać od razu nie musisz.
Chociaż jeżeli zależy Ci na połączeniu diesel'a i DSG lepszym wyborem byłaby opcja z silnikiem 2.0 TDI i 6-biegową DSG. Tylko wiele i tak zależy od stanu konkretnego egzemplarza. Jeżeli ten Ci się spodobał ja nadal uważam, że warto go dokładniej sprawdzić przed skreśleniem.


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Bardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:07
Lokalizacja: Kraków

Re: VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: Bardi » śr kwie 15, 2015 05:58

Tak z wyglądu i wyposażenia jest dla mnie jak najbardziej ok, już chyba zdecydowałem, że damy mu szansę ewentualnie skrzynię będzie się naprawiać ;-) jeszcze jak ASO potwierdzi historię, podzielę się jak się skończyło. Dziękuję za pomoc



PiotrDWR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: sob lis 27, 2010 11:21

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: PiotrDWR » śr kwie 15, 2015 07:28

Boczek lewy fotela kierowcy wygnieciony straszliwie, pewnie cofnęli ze 100.000. Podejżewam też, że rok produkcji to 2011. W Niemczech podobne egzemplarze stoją po 7500-8500 EUR (do negocjacji). Ten z ogłoszenia co dałeś wychodzi 10500 EUR, czyli marża handlarza jakieś 10.000zł :los2:



Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: navwiedzony » śr kwie 15, 2015 07:58

Nie przesadzaj, że boczek tego fotela wygląda aż tak źle. Prawdę mówiąc na zdjęciu wygląda całkiem ok, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że jest częściowo z jakiegoś zamszu czy alcantary. Poza tym skąd podejrzenie, że rok produkcji to 2011? Z tymi cenami w de też trochę poleciałeś po bandzie. Wiadomo, że handlarz nie robi nic charytatywnie, ale nie sądzę żeby aż tyle zarabiał na jednym aucie o średniej wartości.
Tak jak już wcześniej pisałem - historię serwisową i przebieg można zweryfikować w ASO, dokładną datę produkcji również.


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Bardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:07
Lokalizacja: Kraków

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: Bardi » śr kwie 15, 2015 08:13

Jeśli chodzi o boczki fotela, ogólnie tapicerkę to wygląda bardzo OK - oglądałem na żywo i tu nie mam do czego się przyczepić. Rocznik produkcji to rzeczywiście 2011 i sam sprzedawca tego nie ukrywa, zresztą mam VIN i z niego dokładnie to wynika, a co do ogłoszenia to data pierwszej rejestracji to marzec 2012 i tu już rzeczywiście może sugerować datę produkcji - ot taki trik pewnie. Z rozmowy wynika, że jego zarobek to ok 5000 zł. Jak już wynika z tego co pisałem, najbardziej obawiam się DSG - przebieg dla mnie nie jest najważniejszym elementem i wolę jeśli większy nie oszukany, niż miałby być cofany - zobaczymy co wyjdzie na ASO. Tak na marginesie przeglądałem też pobieżnie książkę serwisową i tu zgadza się z wlepkami w samochodzie co do wymian olejów i serwisów, tak że przebieg wydaje się być nie oszukiwany.



PiotrDWR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: sob lis 27, 2010 11:21

Re: VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: PiotrDWR » czw kwie 16, 2015 15:15

navwiedzony pisze:Nie przesadzaj, że boczek tego fotela wygląda aż tak źle.
Wygląda fatalnie jak na swój rocznik, jak by ktoś wsiadał i wysiadał z auta po kilkanaście razy dziennie, jest "złamany" i zagnieciony. Podobnie boczek od oparcia pleców. W mojej meganie 2003 r. fotel kierowcy wygląda identycznie.
navwiedzony pisze:Prawdę mówiąc na zdjęciu wygląda całkiem ok, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że jest częściowo z jakiegoś zamszu czy alcantary.
To jest zwykła tapicerka materiałowa.
navwiedzony pisze:Poza tym skąd podejrzenie, że rok produkcji to 2011?
Bo w ten najprostszy sposób handlarze nabierają potencjalnych klientów. Rok produkcji 2011, pierwsza rejestracja 2012 i wpisuje ci na bezczelnego w ogłoszenie produkcja 2012.
Zresztą jak widzisz potwierdzony:
Bardi pisze:... Rocznik produkcji to rzeczywiście 2011 i sam sprzedawca tego nie ukrywa, zresztą mam VIN i z niego dokładnie to wynika, a co do ogłoszenia to data pierwszej rejestracji to marzec 2012 i tu już rzeczywiście może sugerować datę produkcji - ot taki trik pewnie
navwiedzony pisze:Z tymi cenami w de też trochę poleciałeś po bandzie. Wiadomo, że handlarz nie robi nic charytatywnie, ale nie sądzę żeby aż tyle zarabiał na jednym aucie o średniej wartości.
Posprawdzaj samemu ceny w ogłoszeniach z Niemiec/Holandii, a możesz się bardzo zdziwić ile na aucie klasy "Golf" zarabiają handlarze :bajer:



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

VW Golf VI, 1,6TDI CR DSG, 42900, Zabrze

Post autor: marmi m » czw kwie 16, 2015 22:38

Fotel kierowcy wcale tak źle nie wygląda biorąc pod uwagę że to fotele materiałowe a nie jest to stary vw gdzie materiały były niezniszczalne, a wystarczy że jeździł tym ktoś szerszy i cięższy niż norma...

w nowych golfach gtd/gti boczek potrafi gorzej wyglądać od tego po 100 tyś...

Co do auta wygląd ok, przebieg raczej realny jak na wiek i serwis...

Skoro obawiasz sie dsg to czemu takiego auta szukasz?? skrzynia może być na razie ok a za miesiąc może paść tu nie ma żadnej prawidłowości...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości