Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
Cześć wszystkim
Założyłem ten temat ze względu na problem dotyczący mojego golfika(MKIV 1.9 TDI 110ps). Problem jaki mnie dopadł to ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju co sądzę wskazuje na problem z uszelką pod głowicą.
Mam teraz oto kilka pytań do was. Czy dacie mi jakieś cenne wskazówki dotyczące rozebrania silnika ?
Zakładam na to że:
1)spuszczam wszystkie płyny(olej, chłodniczy)
2)ustawiam rozrząd według znaków i ściągam pasek(czy coś jeszcze trzeba wykonać)
3)odpinam wszystkie węże przeszkadzające mi w demontażu
4)odkręcam górną kopułkę silnika
5)wykręcam kolektor(czy uszczelke od kolektora też powinienem wymienić przy składaniu ?)
6)odkręcam śruby ściskające czy jak to się nazywa (teraz pytanie czy według kolejności jak nakazuje konstruktor czy przy odkrecaniu to bez znaczenia i z jaką siłą odkrecam ?)
7)podnoszę całą "kaste" i mam dojście do uszczelki
8)czyszcze wszystko nafta i przy zakładaniu smaruje olejem
9)składam wszystko z odwrotną kolejnością
czy coś pominąłem czy wszystko mniej więcej jest ok jak w skrócie rozpisałem ?
pytanie jeszcze odnośnie uszczelniaczy zaworów czy też je wymieniam i czy musze planować głowice ?(wiadomo planowania sam nie zrobie co łączy sie z tym że musze oddać to specjaliście) chyba że wystarczy lekko przejechać papierkiem ściernym ale jaka gradacja wystarczy ?
Dodam tylko że to raczej uszczelka bo mam wyciek na silniku w obrębie tam gdzie ona się znajduje...żeby uniknąc zbędnych rozmyśleń czy to na pewno uszczelka, ewentualnie w dużo gorszym wypadku nieszczelna głowica.
Założyłem ten temat ze względu na problem dotyczący mojego golfika(MKIV 1.9 TDI 110ps). Problem jaki mnie dopadł to ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju co sądzę wskazuje na problem z uszelką pod głowicą.
Mam teraz oto kilka pytań do was. Czy dacie mi jakieś cenne wskazówki dotyczące rozebrania silnika ?
Zakładam na to że:
1)spuszczam wszystkie płyny(olej, chłodniczy)
2)ustawiam rozrząd według znaków i ściągam pasek(czy coś jeszcze trzeba wykonać)
3)odpinam wszystkie węże przeszkadzające mi w demontażu
4)odkręcam górną kopułkę silnika
5)wykręcam kolektor(czy uszczelke od kolektora też powinienem wymienić przy składaniu ?)
6)odkręcam śruby ściskające czy jak to się nazywa (teraz pytanie czy według kolejności jak nakazuje konstruktor czy przy odkrecaniu to bez znaczenia i z jaką siłą odkrecam ?)
7)podnoszę całą "kaste" i mam dojście do uszczelki
8)czyszcze wszystko nafta i przy zakładaniu smaruje olejem
9)składam wszystko z odwrotną kolejnością
czy coś pominąłem czy wszystko mniej więcej jest ok jak w skrócie rozpisałem ?
pytanie jeszcze odnośnie uszczelniaczy zaworów czy też je wymieniam i czy musze planować głowice ?(wiadomo planowania sam nie zrobie co łączy sie z tym że musze oddać to specjaliście) chyba że wystarczy lekko przejechać papierkiem ściernym ale jaka gradacja wystarczy ?
Dodam tylko że to raczej uszczelka bo mam wyciek na silniku w obrębie tam gdzie ona się znajduje...żeby uniknąc zbędnych rozmyśleń czy to na pewno uszczelka, ewentualnie w dużo gorszym wypadku nieszczelna głowica.
Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
głowica do planowania na pewno ! jeszcze nie słyszałem żeby ktoś papierem się bawił z głowicą (o ile chcesz mieć to dobrze zrobione )
śruby odkręcasz według schematu tak samo dokręcasz no i oczywiście z odpowiednim momentem
uszczelkę od kolektora zobaczysz sam czy trzeba zmieniać jak nie jest poniszczona pęknięta załamana itp. to zakładaj starą
śruby odkręcasz według schematu tak samo dokręcasz no i oczywiście z odpowiednim momentem
uszczelkę od kolektora zobaczysz sam czy trzeba zmieniać jak nie jest poniszczona pęknięta załamana itp. to zakładaj starą
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
Uszczelkę kolektora i zaworów lepiej wymienic, głowica do planowania.
- indigo1975
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
- Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco
Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
Sruby glowicy odkreca sie w kolejnosci odwrotnej niz sie przykreca glowice tj.od zewnetrznych zaczynajac a na srodkowych konczac- tak jest w ksiazce. Musisz tez zobaczyc jaka grubosc ma uszczelka ,ile wyciec i taka sama kupic.Glowice zplanuj jak beda male wżery to przy planowaniu znikna a jak wieksze to trzeba je zaspawac aluminium i potem planowac.
indigo1975
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
SSG. pisze:ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju
sprawdziłeś chłodnice oleju ?
Ten sam błąd często popelniają ludzie mający BXE. Wymieniają UPG, a okazuje się że albo padła chłodnica oleju albo chłodniczka EGR-a.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 16, 2015 21:52
Wymiana uszczelki pod głowicą ASZ
Witam jestem przed wymianą uszczelki chciałbym się dowiedzieć klika rzeczy:
-czy powinienem wymienić śruby od głowicy na nowe?Ile kosztują? gdzie kupić serwis?
-czy mechanik musi rozlegulować pompowtrysku?
bo nie wiem czy sobie w moim mieście poradzą z regulacją pompowtrysku
-czy przy okazji mozna wymienić uszczelke pompy vacum?
-i Czy można wymienić uszczelniacz na jednym pompowtrysku? (koszt 80zł) z tego co czytałem w interncie i czy to się opłaca?
-czy powinienem wymienić śruby od głowicy na nowe?Ile kosztują? gdzie kupić serwis?
-czy mechanik musi rozlegulować pompowtrysku?
bo nie wiem czy sobie w moim mieście poradzą z regulacją pompowtrysku
-czy przy okazji mozna wymienić uszczelke pompy vacum?
-i Czy można wymienić uszczelniacz na jednym pompowtrysku? (koszt 80zł) z tego co czytałem w interncie i czy to się opłaca?
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: sob lut 09, 2013 16:46
- Lokalizacja: Polkowice
Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
według producenta, to powinno się śruby wymienić. Możesz kupić ori lub zamienniki np. firmy elring (ja za swoje dałem 62zł)fisichella94 pisze:czy powinienem wymienić śruby od głowicy na nowe?Ile kosztują? gdzie kupić serwis?
jeśli będziesz oddawał do planowania głowicę...to raczej trzeba wszystko rozkręcić. Regulacja pompek nie jest jakąś filozofią najważniejsze by osadzić w gnieździe dokładnie prostopadle.fisichella94 pisze:czy mechanik musi rozlegulować pompowtrysku?
polecam ten link: http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg ... tdi-i-sdi/
oczywiście.fisichella94 pisze:czy przy okazji mozna wymienić uszczelke pompy vacum?
jeśli wiesz ze jedna pompka źle pracuje to możesz wymienić uszczelniacze na niej, ale jeśli będziesz demontował 4-pompowtryski wtedy musisz na wszystkich czterech wymienić uszczelniacze, śrubki!fisichella94 pisze:i Czy można wymienić uszczelniacz na jednym pompowtrysku? (koszt 80zł) z tego co czytałem w interncie i czy to się opłaca?
ja tak od siebie dodam: nie wiem czy wszystkie ASO, ale serwis VW świtoń-paczkowski/lubin nie planuje głowicy jeśli nie ma potrzeby...chyba, że stwierdzą, że trzeba wtedy oddają do planowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości