[MK4 1.6SR] Wymiana rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4 1.6SR] Wymiana rozrządu
Witam, moje auto to Golf IV 1.6 SR, 100 KM, 8V, rok prod. 1998, zamierzam wymienić w nim rozrząd i tu moje pytanie, co poza paskiem należy jeszcze wymienić bo nie dokońca wiem o co chodzi... (mam na myśli rolkę i napinacz) a może wystarczy sama rolka ?
P.S. Będę wdzięczny za ewentualne linki do sklepów internetowych
Pozdrawiam
P.S. Będę wdzięczny za ewentualne linki do sklepów internetowych
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lis 07, 2006 20:15 przez alex_id, łącznie zmieniany 1 raz.
Powinno sie wymienic wszystkie elementy ktore współpracuja bezposrednio z paskiem czyli rolki prowadzace i jesli jest napinacz. Niektóre serwisy dodatkowo zalecaja i wymieniaja pompe wodna. Nie wiem jak jest u Ciebie w silniku ile jest rolek ale w sklepie powinienes uzyskac taka informacje. Co do pomy to jesli auto ma mały przebiego to mozna sobie odpuscic jej wymiane.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
mówiąc o wymianie rozrządu powinno się brać pod uwagę komplet, sama wymiana paska to pozorna oszczędność bo technicznie rozrząd zostaje stary, to tak jakby na " brudną d..ę założyć czyste gacie" - jak to powiedział znajomy mechanik
termostat wymienia sie wtedy gdy coś się z nim dzieje i nie ma on nic wspólnego z rozrządem
a o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też ? trochę śmieszne
termostat wymienia sie wtedy gdy coś się z nim dzieje i nie ma on nic wspólnego z rozrządem
a o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też ? trochę śmieszne
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
w poniedziałek podam Ci cenyalex_id pisze:AKL
[ Dodano: Sob Wrz 23, 2006 15:22 ]
w niektórych silnika pompa spełnia role napinacza a jak sam napisałeśstruna7 pisze:o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też
struna7 pisze:to tak jakby na " brudną d..ę założyć czyste gacie"
- Kolec
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf 7.5 150KM
Może dla Ciebie śmieszne, ale jak Koledze przyblokuje pompę i wszystko szlag trafi (nie daj Boze) to wtedy odezwie sie cały tłum "wujków Dobra Rada", że "przeciez pompe też trzeba było wymienic. Zaoszczędziłeś to teraz sobie radź"struna7 pisze:... termostat wymienia sie wtedy gdy coś się z nim dzieje i nie ma on nic wspólnego z rozrządem
a o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też ? trochę śmieszne
Wydaje mi się (oczywiscie mogę być w błędzie) ze rozrzad jest takim "zespołem elementów" przy którym lepiej dmuchać na zimne. Więc moje zdanie (może i śmieszne) jest takie, że przy wymianie rozrządu trzeba wymienić paski, napinacze, .. i pompe.
Jeśli chodzi o termostat to podaje, ze mozna go wziać pod uwagę i albo wymienić albo nie. Natomiast w niektórych konstrukcjach silników Kolego, termostat ma tyle wspólnego z rozrzadem, ze znajduje sie pod rozrządem (!) i jak sie go od razu nie wymieni (a on potem padnie) to rozrząd rozbiera sie jeszcze raz.
z tym termostatem to do końca nie rozumiem
faktem jest że kosztuje pare złotych i mając go na wierzchu można wymienić, ale termostat jest urządzeniem , które "pada" niezależnie od przebiegu i może byc tak, że na starym pojeżdzi się dłużej niz na świeżo założonym.
w mechanice nie da się zrobić czegoś na zapas
a co do pompy to to jest moje subiektywne zdanie, osobiście wymieniłem rozrząd w golfie , w sumie 2 paski i cztery łożyska ( rolki inapinacze ) - 1,6 16V
a forum jest po to żeby porównać zdania i dowiedzieć się czegoś nowego, nie mówię, że jestem wszystkowiedzący, więc ironia Kolego jest zbędna, jestem otwarty na opinie innych.
faktem jest że kosztuje pare złotych i mając go na wierzchu można wymienić, ale termostat jest urządzeniem , które "pada" niezależnie od przebiegu i może byc tak, że na starym pojeżdzi się dłużej niz na świeżo założonym.
w mechanice nie da się zrobić czegoś na zapas
a co do pompy to to jest moje subiektywne zdanie, osobiście wymieniłem rozrząd w golfie , w sumie 2 paski i cztery łożyska ( rolki inapinacze ) - 1,6 16V
a forum jest po to żeby porównać zdania i dowiedzieć się czegoś nowego, nie mówię, że jestem wszystkowiedzący, więc ironia Kolego jest zbędna, jestem otwarty na opinie innych.
- Kolec
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf 7.5 150KM
Z termostatem chodziło mi o to, ze są konstrukcje silników (może jakiś Golf tak ma, moze Golfów to wogóle nie dotyczy) w których termostat umieszczony jest pod rozrzadem. Żeby go wymienić, trzeba rozebrać rozrzad. Zgadzam sie,ze mozna tak trafić, ze nowy padnie wiele szybciej niż stary, ale np. jak termostat jest od 80kkm to można sie spodziewać, ze może za 10 a moze za 20kkm padnie a nowy będzie chodzic dobrze znowu 80kkm (trzeba być dobrej mysli) Więc jak sie ma taką a nie inną konstrukcje silnika, to można to wziać pod uwage.
Jeśli chodzi o pompę, to ja akurat w lipcu ja wymieniałem razem z rozrządem. Jak miałem obie w ręce, to jednak było słychać różnice - poprostu stara trochę juz przeszłą, co nie zmienia faktu że być moze była ok.
Ale ją wymieniłem, bo...
zgadzam sie, ze w mechanice nie da sie zrobić czegos na zapas, - w mechanice wymienia sie "na wszelki wypadek". I tu wchodzi subiektywna ocena co kiedy wymienic. Jedni wcześniej inni później, albo dopiero jak cos szlag trafi (tylko czasem moze być za późno).
A ponieważ pewnie wszyscy tu jesteśmy otwarci na opinie i wiedzę innych - to przedstawiłem swój (moze i błędny) pogląd nt wymiany rozrzadu razem z pompą i ewentualnie z termostatem
Jeśli chodzi o pompę, to ja akurat w lipcu ja wymieniałem razem z rozrządem. Jak miałem obie w ręce, to jednak było słychać różnice - poprostu stara trochę juz przeszłą, co nie zmienia faktu że być moze była ok.
Ale ją wymieniłem, bo...
zgadzam sie, ze w mechanice nie da sie zrobić czegos na zapas, - w mechanice wymienia sie "na wszelki wypadek". I tu wchodzi subiektywna ocena co kiedy wymienic. Jedni wcześniej inni później, albo dopiero jak cos szlag trafi (tylko czasem moze być za późno).
A ponieważ pewnie wszyscy tu jesteśmy otwarci na opinie i wiedzę innych - to przedstawiłem swój (moze i błędny) pogląd nt wymiany rozrzadu razem z pompą i ewentualnie z termostatem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości