[MK3 TDI] JAKI OLEJ I PRZY JAKIM PRZEBIEGU ! ! !

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

syta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 13:13
Lokalizacja: PRZYSUCHA
Kontakt:

[MK3 TDI] JAKI OLEJ I PRZY JAKIM PRZEBIEGU ! ! !

Post autor: syta » sob wrz 23, 2006 20:50

MAM TAKI PROBLEM PONIEWAŻ KUPIŁEM GOLFA 3 TDI I NIE WIEM JAKI BYŁ WCZEŚNIEJ ZALANY OLEJ DO SILNIKA.MECHANIK MÓWI MI ŻEBYM ZALAŁ MINERALNY.
INNI MÓWIĄ ŻE NIE TRZEBA BO MAM DOPIERO PRZEJECHANE 200TYS.
A ZNOWU JAK WCZEŚNIEJ BYŁ ZALANY MINERALNY A WLEJE ŻADSZEGO TO MOŻE SIE COŚ STAĆ ??
CO W TAKIEJ SYTUACJI ZROBIĆ??
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 18:01 przez syta, łącznie zmieniany 1 raz.


SYTA

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob wrz 23, 2006 20:59

po pierwsze wylacz capsa jak piszesz


po drugie u mnie tez nie wiadomo co bylo zalane wlany byl mineral potem jeszcze dwa razy zalalem mineral (w sumie 3 cykle) ale doczytalem ze TDi a zwlaszcza sama turbina nie lubi sie zbytnio z mineralem i zalalem polsyntetyk i poki co jest dobrze :)

zalej polsyntetyk i zobacz, jesli bedziesz mial wycieki lub duze ubytki zalejesz mineral

taka jest moja opinia

pozdrawiam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

re

Post autor: Razal » sob wrz 23, 2006 23:00

Lej śmiało półsyntetyka 10W40 :) Wymiana co 8 - max 10 tys. i będzie wszystko OK.
Z własnego doświadczenia polecam Mobila SuperS TD 10W40.

idzie zima a gęsty mineral dla silnika i turbiny to zabójstwo :hmm:

Jeżel ma 200tkm to nie masz się czym przejmować - nic nie wypłuczesz ...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz wrz 24, 2006 08:25

passat ma nalot 260 na liczniku i grom go wie ile jeszcze odkręcone ale minerał okazał się złem bo ojciec profilaktycznie zalał mineralnym (temp łatwo rosła jaakoś tak szybko łapał 95* jak coś się przydusiło a zimą nie obracał wałem ) ja po wielu poszukiwaniach zszedłem z 15w na 10W (10W40super diesel FEO midland) i 2,5tyś zrobione po wymianie a stan jaki był to jest



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz wrz 24, 2006 08:31

pasiak pisze:passat ma nalot 260 na liczniku i grom go wie ile jeszcze odkręcone ale minerał okazał się złem bo ojciec profilaktycznie zalał mineralnym (temp łatwo rosła jaakoś tak szybko łapał 95* jak coś się przydusiło a zimą nie obracał wałem ) ja po wielu poszukiwaniach zszedłem z 15w na 10W (10W40super diesel FEO midland) i 2,5tyś zrobione po wymianie a stan jaki był to jest
Na 15W musiał mieć niezły kocioł hhihihih - turbinka też oddychnie teraz :)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

shafa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 13:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: shafa » ndz wrz 24, 2006 11:53

ja bym polecal motul 5w40 i sa dwa rodzaje nadajace sie do pd i inny do pompy.
Ten do pompy nazywa sie Motul X-cess 8100. POlecam z reka na sercu:)
Wiecej informacji napewno jest na stronie www.hamulce.net



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz wrz 24, 2006 17:22

Razal pisze:Wymiana co 8 - max 10 tys
Niby czemu max 10kkm ?
Przeciez producent zaleca 15kkm dla tego silnika :bajer:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 24, 2006 18:44

co 10 tys bo tak jest bezpieczniej i zdrowiej dla silnika. jak wymienisz raz po 15 tys to sie nic nie stanie ale lepiej czesciej


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » ndz wrz 24, 2006 20:18

jak auto jest sprowadzone to pewno był półsyntetyk - więc taki zalej, a przebieg 200tys km to nic dla TDika
minerał będzie za gęsty



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn wrz 25, 2006 09:40

shafa, polecasz mu syntetyka :| fajnie a jak mu się silnik rozszczelni? półsyntetyk Castrol-a



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 25, 2006 10:09

jak to w końcu jest z tymi olejami do TDI ?

ja leje Mobil 1 5W-50 full syntetic od samego początku i nic mi się nie rozszczelniło ;)

skoro syntetyczny jest najdroższy to chyba najlepszy do TDI ? mineralny to raczej do traktora się leje ? :) a do smarowania turbinki powinien być dobry olej?

jak jest silnik OK to się chyba nic nie ma prawa rozszczelnić ?

zalecany olej to chyba półsyntetyk....



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn wrz 25, 2006 10:10

Adamm pisze:co 10 tys bo tak jest bezpieczniej i zdrowiej dla silnika. jak wymienisz raz po 15 tys to sie nic nie stanie ale lepiej czesciej
Osobiscie leje dobry olej i wymieniam co 15kkm. Jak ktos chce to sobie moze i co 5kkm wymieniac, to juz jego sprawa... Jesli producent zaleca 15kkm, to na pewno sie nic nie stanie. Po co wiec wymieniac czesciej ? Dla lepszego samopoczucia ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn wrz 25, 2006 10:20

pomysl ze olej pracujac w silniku zbiera z niego caly syf w sobie i z czasem traci swoje wlasciwosci, jesli wymienisz go czesciej bedziesz mial czystszy i o najlepszych parametrach olej. z paskiem rozrzadu tez sie sztywno trzymasz tego co podaje producent?? czy moze profilaktycznie wymieniasz pare tys km wczesniej profilaktycznie? podobna sprawa do oleju

pozdrawiam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn wrz 25, 2006 10:24

Adamm pisze:z paskiem rozrzadu tez sie sztywno trzymasz tego co podaje producent??
Jakbys zgadl. Na pewno nie bede wymienial rozrzadu co 60kkm, jesli powinienem co 90kkm.
Czyzby jakas zmowa przed zaleceniami producentow ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 216 gości