Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.
Moderator: G0 Karcio
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977
Ja bym śmiało pchał koło mniejsze z 10mm obroty pompy wtedy odczuwalnie wzrosną, powinno to pomóc.
Przykład
w golfie mk1 z silnikiem 1.6D piasta na ośce pompy wody ma większy rozstaw otworów, a samo koło jest większe ze 30mm. Jak wiadomo wtedy obroty pompy są znacznie mniejsze. Sam silnik też jest słabszy i wydziela mniej ciepła od takiego silnika po takich modach.
Silnik 1.6TD w mk2 już ma mniejsze kółko na pompie wody. Wiec tu jest dowód że prędkość przepływu cieczy ma znaczenie.
ksiadzt co do wentylatorów chłodnicy to słuszna sugestia.
Też mam podwójny od toledo przez które jest lepsza przepustowość powietrza.
Ja bym śmiało pchał koło mniejsze z 10mm obroty pompy wtedy odczuwalnie wzrosną, powinno to pomóc.
Przykład
w golfie mk1 z silnikiem 1.6D piasta na ośce pompy wody ma większy rozstaw otworów, a samo koło jest większe ze 30mm. Jak wiadomo wtedy obroty pompy są znacznie mniejsze. Sam silnik też jest słabszy i wydziela mniej ciepła od takiego silnika po takich modach.
Silnik 1.6TD w mk2 już ma mniejsze kółko na pompie wody. Wiec tu jest dowód że prędkość przepływu cieczy ma znaczenie.
ksiadzt co do wentylatorów chłodnicy to słuszna sugestia.
Też mam podwójny od toledo przez które jest lepsza przepustowość powietrza.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Mumin90, ja już od ok. 3 tygodni mam przy silniku koło o 11mm mniejszej średnicy.
Temperatura wcześniej przy średniej jeździe dochodziła do następnej kreski za 90-ką na blacie,teraz jak przypałuje to tam nie dojdzie. Średnio jeżdżąc wychodzi lekko za 90,a gdy jadę lajtowo,jak na tempomacie,trzyma równo 90*C
Nie pisałem nic o tym,bo jak powiedziałem o tym slawko333,to mi odpowiedział,że mi się wydaje. Pewnie muszę zacząć się leczyć ,bo mam przewidzenia Tak więc po co miałem jeszcze tutaj pisać? Teraz Ty podłapałeś temat,to napisałem i ciekawe co się zacznie tutaj dziać
Będę jeszcze rozważał zainstalowanie jakiejś customowej chłodnicy,lub adaptacji czegoś z grubszym radiatorem,np. z dostawczaka czy cuś.
Temperatura wcześniej przy średniej jeździe dochodziła do następnej kreski za 90-ką na blacie,teraz jak przypałuje to tam nie dojdzie. Średnio jeżdżąc wychodzi lekko za 90,a gdy jadę lajtowo,jak na tempomacie,trzyma równo 90*C
Nie pisałem nic o tym,bo jak powiedziałem o tym slawko333,to mi odpowiedział,że mi się wydaje. Pewnie muszę zacząć się leczyć ,bo mam przewidzenia Tak więc po co miałem jeszcze tutaj pisać? Teraz Ty podłapałeś temat,to napisałem i ciekawe co się zacznie tutaj dziać
Będę jeszcze rozważał zainstalowanie jakiejś customowej chłodnicy,lub adaptacji czegoś z grubszym radiatorem,np. z dostawczaka czy cuś.
U mnie to nie przejdzie,bo za mało miejsca między chłodnicą a altkiemMumin90 pisze:ksiadzt co do wentylatorów chłodnicy to słuszna sugestia.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977
Jesteś tego pewien że miejsca jest za mało?
Wentylator jeden z drugim jest połączony paskiem, ja po założeniu wentylatora z toledo mam więcej miejsca wentylatory są bardzo płaskie z porównaniem do golfa.
viewtopic.php?f=73&t=431603" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesteś tego pewien że miejsca jest za mało?
Wentylator jeden z drugim jest połączony paskiem, ja po założeniu wentylatora z toledo mam więcej miejsca wentylatory są bardzo płaskie z porównaniem do golfa.
viewtopic.php?f=73&t=431603" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
W tej chwili między chłodnicą a altkiem mam odstęp na 1½ palca. Gdybym miał konkretnie podaną długość takiego wentylatora,to mógłbym pomierzyć i może skończyłby się przed altkiem. Wszystko przez to,że musiałem unieść silnik z tyłu,bo suszara nie mieściła się przy grodzi.Mumin90 pisze:Jesteś tego pewien że miejsca jest za mało?
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michal_1977 te wentylatory strasznie ciezko dostac jest bo caly czas na nie poluje i lipa czy na szrotach czy na olx, mowa o wentylatorach od toledo 2.0 wersji z klima?;) jezeli ktos ma jakis namiar na takowe to prosze o pomoc bo niestety podczas postoju nic nie daje rady jednobiegowy jeden wentylator
Jest : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=560227" onclick="window.open(this.href);return false;
- ksiadzt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 861
- Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
- Lokalizacja: pleszew
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Sprawdzałem u siebie i 2 płaskie cienkie wentylatory wejdą obok siebie i będą obok altka średnicę są różne koszt od80 do 120. Ważne z. Niema obok żadnej obudowy. I jest dobry przepływ powietrza
[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]
replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885
replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
ksiadzt,a co to za chłodnica z króćcami po lewej stronie?
- ksiadzt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 861
- Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
- Lokalizacja: pleszew
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Ano tez VW wysokość taka sama tylko jakieś 3 do 5 cm krótsza króciec celował wcześniej w sprężarke klimy
[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]
replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885
replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Dobry
Od dawna przymierzałem się do zmiany suszarki,ponieważ w mej T3 z LT-ka powstały niebezpieczne luzy i po długich poszukiwaniach takiej samej,nie udało mi się znaleźć w uczciwych pieniądzach,więc zapadła decyzja że siądzie TD04-13T-4 z BMW 2,5TDS.
Jak postanowiłem,tak uczyniłem i wczoraj dotarła przesyłka
W pierwszej kolejności odkręcenie od kolektora (przyszła z kolektorem ),rozkręcanie,czyszczenie,mycie etc.
Wolnymi chwilami będę modził spływ,zasilanie,wydech i sam montaż do kolektora.
Mam nadzieję,że przy okazji uda mi się ją na tyle zgrabnie upchnąć przy silniku,że będę mógł ugrać trochę więcej miejsca między suszarką a grodzią i tym samym wyjąć dystanse spod tylnych łap,włożone po to,by obecna T3 sie zmieściła. Jeśli to sie uda,zdobedę nieco więcej miejsca między chłodnicą a silnikiem i będzie można zakombinować z lepszymi wentylatorami
Tutaj jeszcze 4 strzały sprzed półtora tygodnia
Od dawna przymierzałem się do zmiany suszarki,ponieważ w mej T3 z LT-ka powstały niebezpieczne luzy i po długich poszukiwaniach takiej samej,nie udało mi się znaleźć w uczciwych pieniądzach,więc zapadła decyzja że siądzie TD04-13T-4 z BMW 2,5TDS.
Jak postanowiłem,tak uczyniłem i wczoraj dotarła przesyłka
W pierwszej kolejności odkręcenie od kolektora (przyszła z kolektorem ),rozkręcanie,czyszczenie,mycie etc.
Wolnymi chwilami będę modził spływ,zasilanie,wydech i sam montaż do kolektora.
Mam nadzieję,że przy okazji uda mi się ją na tyle zgrabnie upchnąć przy silniku,że będę mógł ugrać trochę więcej miejsca między suszarką a grodzią i tym samym wyjąć dystanse spod tylnych łap,włożone po to,by obecna T3 sie zmieściła. Jeśli to sie uda,zdobedę nieco więcej miejsca między chłodnicą a silnikiem i będzie można zakombinować z lepszymi wentylatorami
Tutaj jeszcze 4 strzały sprzed półtora tygodnia
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977, zmieści się lepiej niż poprzednia. Staraj się turbo mocować jak najbliżej kolektora wydechowego z jak najcieńszą flanszą i nie pytaj się dlaczego .
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Wiem,wiem.marcinas1983 pisze: jak najcieńszą flanszą i nie pytaj się dlaczego .
Generalnie,to kombinuję aby posadzić na odwróconym kolektorze od 1Y,bo on ma dość dużą kryzę i wystarczyłoby w niej 3 otwory wywiercić
Zobaczymy,czas pokaże
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977, ja mam kolektor wydechowy od audi a4 ahu, flansze 1cm w ksztalcie kola i idealnie otwory mijają się od kolektora i turbo.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
O widzisz,też coś ciekawego,bo jak slawko333 montował to u mnie,to nie było tak kolorowomarcinas1983 pisze:idealnie otwory mijają się od kolektora i turbo
No dobra,a jeszcze takie pytanie-łby śrub suszarki wpuszczałeś nieco w flanszę i ścinałeś nadmiar,czy jak? Przecież ta flansza musi jeszcze siąść na kolektorze,więc co z łbami?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977, turbo do flanszy przykręciłem śrubami m10 imbusowymi, zaś flansza do kolektora przykręcona jest śrubami m8 imbusowymi. Łby śrub m10 trochę ściąłem tak 1/4 tak żeby o kolektor nie wadziły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości