Witam ,dziś chciałbym przedstawić jak naprawić luźny a w moim przypadku wyrwany króciec pompy vacum /tandem firmy LUK,a dodatkowo zaoszczędzić parę złoty. Każdy wie co za tym idzie (słabe hamulce jak i podciśnienie ,przez co auto słabo przyspiesza).Na zdjęciach został przedstawiony całkowicie wyrwany króciec ,gdzie przy pomocy tokarki został dotoczony pierścień,który po założeniu na vacum został nawiercony wiertłem 2,5 w celu odznaczenia punktów na vacum (strzałki na czerwono,otworki te później po odznaczeniu powiększamy na 3.5 mm ,by mogły wkręcić się śróbki)
na późniejszym etapie wykonania gwintów M3 i wkręceniu śrubek.
jak już wszystko mamy gotowe wkładamy zaworek zwrotny, oring ,króciec ,następnie zakładamy uszczelkę grubości 1 do 1,5 mm, możemy do tego też użyć trochę silikonu, zakładamy tulejkę i dociskamy tak by otworkach tulejki pokazały się powiększone otworki w pompie vacum i wkręcamy śrubki .W taki oto sposób mamy uszczelniony króciec pompy.
Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD
Dobra robota może i ja kiedyś skorzystam
W poradniku i ja miałem swój udział,bo musiałem fotki poprawić
W poradniku i ja miałem swój udział,bo musiałem fotki poprawić
Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI P
Można prościej
demontujemy pompe ( w mk4 z silnikiem alh można zaklepać bez demontażu pompy ), zaklepujemy małym młoteczkiem rant wokół króćca wstawiamy pierścień dotoczony z amelinium na klej epoksydowy dwuskładnikowy
przetestowane na trzech sztukach
demontujemy pompe ( w mk4 z silnikiem alh można zaklepać bez demontażu pompy ), zaklepujemy małym młoteczkiem rant wokół króćca wstawiamy pierścień dotoczony z amelinium na klej epoksydowy dwuskładnikowy
przetestowane na trzech sztukach
Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD
Witam
Panowie mam pytanie mam obluzowany ten kruciec czemu nie mozna wyciagnac tan zawor zwrotny zespawac ten krocicec a zawor zwroty wyciagnac na zewnątrz pompy vacum chyba to jest łatwiejsze rozwiazanie ?? No chyba ze ten zwor musi byc w obudowie ?? jak tak to czemu ??
Znak ktos odpowiedz na to pytania ??
Panowie mam pytanie mam obluzowany ten kruciec czemu nie mozna wyciagnac tan zawor zwrotny zespawac ten krocicec a zawor zwroty wyciagnac na zewnątrz pompy vacum chyba to jest łatwiejsze rozwiazanie ?? No chyba ze ten zwor musi byc w obudowie ?? jak tak to czemu ??
Znak ktos odpowiedz na to pytania ??
Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD
Musi byc jak najbliżej łopatek by robić próżnię. I ma smarowanie olejem który bierze z głowicy. Tak jakbyś się pytał czemu zawory są w głowicy bo możnaby je zapisać w kolektory. Zresztą nic tam nie trzeba spawać. Wcisnąć króciec i wkoło oklepac malutkim młoteczkiem. To wystarczy na kolejne 5-10 lat. Nie trzeba tego robić na wytrzymałość na 100 lat. Pompa tandem i tak nie wytrzyma tyle. Ani sekcja próżniowa ani paliwowa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości