***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Auta szuka mój staruszek , bmw x3 odpada , nie podoba mu sie. Co do Lexus is220d to mamy teraz Toyote Avensis więc odpada. Auto musi być w automacie. XC90 najbardziej mu odpowiada bo chciałby suva z bogatym wyposażeniem , no i auto będzie latało od święta , długie autostradowe trasy. Będzie to 4 samochód w rodzine.
TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przy takim charakterze użytkowania nie kieruj się silnikiem jako kryterium wyboru tylko ogólnym stanem technicznym i zadbania. Szukałbym raczej z mot. T-6 pod maską bo to będą max i mega wypasione wersje i zazwyczaj mniej zjeżdżone niż popularne dla ludu, zwłaszcza z dieslem pod maską.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Kolego to teraz ty mi pomorz skoro dużo wiesz o volvo. Planuje zakup drugiego samochodu i chciałbym s60 i zbierm się z zamiarem kupna albo z silnikiem t5 + lpg lub 2.4 diesel 185km. Pytania do ciebiemarkk pisze:Panowie co myślicie o Volvo S80 , XC90 z silnkiem 2.4 185 km ze skrzynia automatyczną , modele po 2006 roku lub Skodzie Superb 2.0 tdi 170 km dsg . Macie jakieś propozycje , samochody o podobnej klasie w kwocie do 45 tysięcy złotych. Faworytem jest XC90 bo to suv , reszta w/w to auta klasy wyższej z porządnym wyposażeniem.
Słucham aluzji odnośnie wadliwych podzespołów itp. Sporo wiem o volvo , mniej o skodzie . Pozdrawiam
Jak w dieslu jest z osprzętem tzn głównie wtryski interesują mnie czy jest możliwość regeneracji itp jakie koszta serwisowania także innych podzespołów. Jak te silniki znoszą podnoszenie mocy. Szukam samochodu głównie z AWD ale nie jest to jakiś mocny wyznacznik ale dobrze by było.
Co do t5 to słyszałem że bardzo udany silnik i jakis większych problemów nie ma aniżeli w stosunku do innych.
Najważniejsze pytanie jak tam koszty serwisu zawieszenia
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Popytaj, albo poszukaj na volvoforum.plXandar pisze:Kolego to teraz ty mi pomorz skoro dużo wiesz o volvo. Planuje zakup drugiego samochodu i chciałbym s60 i zbierm się z zamiarem kupna albo z silnikiem t5 + lpg lub 2.4 diesel 185km. Pytania do ciebie
Jak w dieslu jest z osprzętem tzn głównie wtryski interesują mnie czy jest możliwość regeneracji itp jakie koszta serwisowania także innych podzespołów. Jak te silniki znoszą podnoszenie mocy. Szukam samochodu głównie z AWD ale nie jest to jakiś mocny wyznacznik ale dobrze by było.
Co do t5 to słyszałem że bardzo udany silnik i jakis większych problemów nie ma aniżeli w stosunku do innych.
Najważniejsze pytanie jak tam koszty serwisu zawieszenia
Miałem V70 2.5T, więc już niedaleko do T5 i powiem Ci, że fajne auto, ale dynamika mogłaby być lepsza. Tzn. w porównaniu do diesla - lepiej wypadał diesel. Nie dlatego, że miał lepsze przyspieszenie, bo nie miał, ale dlatego, że moje 2.5T ogromnego kopa dostawało przy obrotach >4000, a najlepiej w granicach 5-6 tys. Tylko kto tak jeździ? Miałem wtedy równocześnie A6 1.9TDI 130 KM i nim na co dzień jeździło się lepiej - nie trzeba było go wysoko kręcić, by uzyskiwać dużą moc.
Co do kosztów - Volvo na pewno do tanich w eksploatacji nie należy. Pomijając już samo spalanie (takie T5 po mieście łyknie Ci spokojnie 20-25 litrów LPG), to ceny części również nie należą do najniższych, a poza tym nie ma dostępnej aż takiej ilości zamienników, co do VAG-a.
Diesle Volvo uchodzą za bardzo udane - regeneracja podzespołów w obecnych czasach do nie problem. Oczywiście ceny osprzętu w silniku diesla są wysokie - dwumas (chyba, że kupisz automata, których jest sporo, ale wtedy dochodzi koszt serwisowania automata, który może być bardzo duży, zważywszy, że te nowsze automaty w Volvo nie są już tak pancerne jak kiedyś), turbina, wtryski, przepływomierz... ale w większości diesli te elementy sporo kosztują, więc Volvo nie jest wyjątkiem.
Zawieszenie jest dość wytrzymałe, a ceny części powiedziałbym, że są ze średniej półki.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
a co teraz jest pancerne ? auto jak nowe to max 5 lat i potem wszystko trza wymieniaćherbu pisze:ważywszy, że te nowsze automaty w Volvo nie są już tak pancerne jak kiedyś
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Bardziej celuje w roczniki do max 2008
No dobra a wtryskiwacze volvo w dieslu są w ogóle regenerowane? Czy tylko jak piezo wymiana i koniec.
Kurde napewno 25l lpg? Coś nie chce mi się wierzyć dałbym głowę że 17max to nie V8 :-D
Dwumas to akurat są na to lekarstwa wzmocnienia itp.
Reszta to jak z normalnym dieslu.
Głównie jeszcze zawieszenie mówisz nawet trwałe ale co napewno jest to wielowahacz, a koszta porównywalne do audi czy lepiej?
No dobra a wtryskiwacze volvo w dieslu są w ogóle regenerowane? Czy tylko jak piezo wymiana i koniec.
Kurde napewno 25l lpg? Coś nie chce mi się wierzyć dałbym głowę że 17max to nie V8 :-D
Dwumas to akurat są na to lekarstwa wzmocnienia itp.
Reszta to jak z normalnym dieslu.
Głównie jeszcze zawieszenie mówisz nawet trwałe ale co napewno jest to wielowahacz, a koszta porównywalne do audi czy lepiej?
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
jak wielo wahacz to tragedia ,znajomy miał vito to ciągle nażekał na to ,mówił że do roboty lepsza była t5 ale nie wiem który rok. zwykłe zawieszenie nie ma się co zepsuć.Xandar pisze:zawieszenie mówisz nawet trwałe ale co napewno jest to wielowahacz,
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Szwagier ma V70 II gen 2.4D z 2007r w odmianie 163KM + DPF. Silnik po wykastrowaniu z DPF daje się kręcić softem do 240KM także ogromny potencjał seryjnych gratów.
Jak przyprowadziliśmy miała 164 tyś km - przez 4 lata zrobił drugie tyle. Przez ten dystans:
- z silnikiem żadnych problemów
- z DPF`em - żadnych problemów (ale sporo przebiegów autostradami robi zatem ma czas się oczyszczać)
- zawieszenie tylko podstawowe sprawy, jakaś końcówka drążka, sworzeń itp i to głównie przez to ze ma 17" na niskim profilu
- amortyzatory itp wszystko fabryczne jeszcze
- blacha ocynk także problem korozji nie występuje
- skrzynia ręczna - 2M, generalnie sprzęgło wszystko jeszcze fabryka
- wymieniona górna poduszka silnika ale to już zasługa polskich dziur i ciężaru silnika. 260tyś km wytrzymała fabryczna. Włożony Lemforder, koszt ok 350zł.
Auto sprowadzone na "check engine" po takim (164 tyś km) przebiegu czyli problem z przepustnicą powietrza i spalin - typowa przypadłość. SWIRL czyli przepustnice powietrza założyliśmy fabrycznie nową, poprawiony model, podobno już bezawaryjny (1200zł), przepustnicę spalin - używka za 700 z robotą.
Jak pisałem 160tyś kolejnych pokonanych kilometrów i wszystko działa bez zarzutów. Elektryka, elektronika - wszystko działa. Akumulator nadal ten sam co wyjechał z fabryki.
Spalanie średnioroczne ok 7,3-7,5L/100km (bez oszczędzania, jak trzeba to i 180km/h autostradami goni) klima cały czas na auto.
Jak przyprowadziliśmy miała 164 tyś km - przez 4 lata zrobił drugie tyle. Przez ten dystans:
- z silnikiem żadnych problemów
- z DPF`em - żadnych problemów (ale sporo przebiegów autostradami robi zatem ma czas się oczyszczać)
- zawieszenie tylko podstawowe sprawy, jakaś końcówka drążka, sworzeń itp i to głównie przez to ze ma 17" na niskim profilu
- amortyzatory itp wszystko fabryczne jeszcze
- blacha ocynk także problem korozji nie występuje
- skrzynia ręczna - 2M, generalnie sprzęgło wszystko jeszcze fabryka
- wymieniona górna poduszka silnika ale to już zasługa polskich dziur i ciężaru silnika. 260tyś km wytrzymała fabryczna. Włożony Lemforder, koszt ok 350zł.
Auto sprowadzone na "check engine" po takim (164 tyś km) przebiegu czyli problem z przepustnicą powietrza i spalin - typowa przypadłość. SWIRL czyli przepustnice powietrza założyliśmy fabrycznie nową, poprawiony model, podobno już bezawaryjny (1200zł), przepustnicę spalin - używka za 700 z robotą.
Jak pisałem 160tyś kolejnych pokonanych kilometrów i wszystko działa bez zarzutów. Elektryka, elektronika - wszystko działa. Akumulator nadal ten sam co wyjechał z fabryki.
Spalanie średnioroczne ok 7,3-7,5L/100km (bez oszczędzania, jak trzeba to i 180km/h autostradami goni) klima cały czas na auto.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Piasek i o to chodziło czyli szukam 2.4 diesel.
Jestem ciekaw czy przy mocy 240 sprzęgło się sprawuje pewnie trzeba będzie wzmacniać ale to pryszcz
Jestem ciekaw czy przy mocy 240 sprzęgło się sprawuje pewnie trzeba będzie wzmacniać ale to pryszcz
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przy takim przyroście musisz się spodziewać że zejdzie szybciej niż przy serii. Ale są firmy co oferują wzmacniane i nie kosztuje to wcale więcej niż seryjne.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Mój 2.5T 193KM spalał w mieście, przy dynamicznej, ale nie szaleńczej jeździe, jakieś 20-22 litry. Manual. Co ciekawe na trasie, przy delikatnej jeździe zadowalał się 10 litrami, więc różnica była spora.Xandar pisze:Kurde napewno 25l lpg? Coś nie chce mi się wierzyć dałbym głowę że 17max to nie V8 :-D
Jak będziesz wykorzystywał pełną moc, to wiadomo, że sprzęgło wcześniej wyzionie ducha. Ale przy rozsądnej eksploatacji, na pewno sporo wytrzyma.Xandar pisze:Jestem ciekaw czy przy mocy 240 sprzęgło się sprawuje pewnie trzeba będzie wzmacniać ale to pryszcz
Też bym poszedł w tym kierunku.Xandar pisze:czyli szukam 2.4 diesel.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Herbu to ci powiem ze kolegi Bmw 4.4 V8 pali 18LPG
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Silnik doładowany będzie więcej pożerał gazu niż wolnossący. Taka natura
Przykład:
Mercedes 2.0 kompresor (4 cyl) 163KM - spalanie gazu minimalne ok 12 litrów, średnie ok 14L, max. 16-18L
Mercedes 2.6 V6 wolnossący (6 cyl) 170KM - spalanie gazu minimalne ok 11L, średnie ok 12,7 litrów, max 14,3L
Mercedes 4.3 V8 wolnossący (8 cyl) 280KM - spalanie gazu minimalne ok 13L, średnie 14-15L, max 17-19L
Przykład:
Mercedes 2.0 kompresor (4 cyl) 163KM - spalanie gazu minimalne ok 12 litrów, średnie ok 14L, max. 16-18L
Mercedes 2.6 V6 wolnossący (6 cyl) 170KM - spalanie gazu minimalne ok 11L, średnie ok 12,7 litrów, max 14,3L
Mercedes 4.3 V8 wolnossący (8 cyl) 280KM - spalanie gazu minimalne ok 13L, średnie 14-15L, max 17-19L
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tak więc lepiej kupić dużego wolnossącego smoka i załadować gaz i cieszyć się z jazdy niż doładowany maluch którzy żłopie wachę jak Menel kelerisyPiasek pisze:Silnik doładowany będzie więcej pożerał gazu niż wolnossący. Taka natura
Przykład:
Mercedes 2.0 kompresor (4 cyl) 163KM - spalanie gazu minimalne ok 12 litrów, średnie ok 14L, max. 16-18L
Mercedes 2.6 V6 wolnossący (6 cyl) 170KM - spalanie gazu minimalne ok 11L, średnie ok 12,7 litrów, max 14,3L
Mercedes 4.3 V8 wolnossący (8 cyl) 280KM - spalanie gazu minimalne ok 13L, średnie 14-15L, max 17-19L
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości