Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Eyk88 » ndz lut 01, 2015 12:34

Silnik 1.8 agn. Przy wymianie sprzęgła zauważyłem, że wysprzeglik jest delikatnie mokry przy podłączeniu rurek do niego.
Przy okazji z przemęczenia wcisnąłem pedał sprzęgła jak wysprzęglik był wykręcony i wyskoczył z niego tłoczek.
I tu mam pytanie: wymieniałem to sprzęgło u wujka i muszę jakoś wrócić do domu. Jak włożyłem tłoczek i cofnąłem pedał to tłoczek wszedł na swoje miejsce i działa dalej.
Myślicie, że podjadę na tym 20 km czy lepiej nie ryzykować?

A jak już będę miał nowy to jak wymienić go (wykręcić, przykręcić i odpowietrzyć to wiem) ale jak wymontować z niego rurkę tą niewkręcaną? Po prostu zdjąć zawleczkę i wyciągnąć?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 01, 2015 12:51

Przecież wystarczy założyć gumkę ochronną,odpowietrzyć i nadal będzie poprawnie pracował. Po co wymieniać?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Eyk88 » ndz lut 01, 2015 18:58

Okazało się, że przecieka delikatnie na wężyku w okolicach zawleczki. I wydaje mi się, ze to nie na oringu co wchodzi na rurce do wysprzęglika a na końcówce rurki przy baryłce co wchodzi do wysprzęglika.

Ta baryłka może się obracać na rurce czy powinna być zaciśnięta na amen?



piter2204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:18
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: piter2204 » śr mar 18, 2015 17:05

Podbijam. Mam to samo i baryłka przy wejściu przewodu do wysprzęglika jest luźna. Są tam jakieś oringi? Jak to uszczelnić? Czy może pozostaje wymiana przewodu?



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Eyk88 » śr mar 18, 2015 23:21

Mnie nie chodziło o luz na wejściu baryłki do wysprzęglika a na połączeniu rurki z tą baryłką. Ale odpowiadając na Twoje pytanie: tam jest o-ring. Wymiarów nie pamiętam. Ale wymiana prosta (wyjmij zawleczkę, wyciągnij przewód, zmień uszczelkę i złóż). Tylko trzeba będzie odpowietrzyć, ale to prościzna.

Wymiana całego przewodu w sumie też prosta. Ale dość ciężko go zdobyć. Można go dorobić za to na wymiar/wzór.



piter2204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:18
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: piter2204 » czw mar 19, 2015 08:32

Dzięki. chodziło o to samo, że na połączeniu rurki z baryłką jest luz. Wczoraj miałem wszystko rozkręcone, ale nie odłączałem przewodu. Może sprawdzę dzisiaj i zakupię oringi. Sam przewód w sklepie getem kosztuje 200 PLN z wysyłką, a zakładanie starocia może okazać się wtopą. Rozumiem, ze ten luz zniknął lub nie miał później wpływu na nieszczelność po wymianie oringu? Wszystko szczelne? Daleko trzeba "nurkować", żeby wypiąć przewód z drugiej strony?



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Eyk88 » czw mar 19, 2015 13:36

Uszczelka jest pomiędzy baryłką a wysprzęglikiem. Pomiędzy rurką a baryłką nie wiem jakie jest uszczelnienie. Chyba coś zaciśnięte na stałe. Jak tam cieknie w tym miejscu to chyba tylko wymiana. Ale jak nie cieknie to zostawić. Może fabrycznie tam jest luz.



piter2204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:18
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: piter2204 » czw mar 19, 2015 16:32

No i przewód do wymiany. Oring wymieniłem, ale leci własnie między rurką a baryłką-koszt 197,81 z wysyłką (w ASO żądają wpłaty, bo jest w magazynie, ale w DE i koszt ok 259 PLN. Na dodatek połamałem wybierak/zbierak czy tez wodzidełko plastikowe przy lince zmiany biegów przy skrzyni-koszt w ASO 79 PLN, a w sklepie 35 PLN odbiór osobisty w Poznaniu.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Eyk88 » czw mar 19, 2015 22:31

Z ciekawości napisz jak dostaniesz nówkę, czy ta rurka jest ruchoma czy nie w tej baryłce. Dzisiaj wpadła mi w ręce gratisowa używka i też jest ruchoma (i cieknie też) ;p



piter2204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:18
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: piter2204 » pt mar 20, 2015 08:21

Dam znać. Pod koniec przyszłego tygodnia powinna u mnie być paczka. Ciekawi mnie jak to odpiąć od strony pompy sprzęgła <myśli> Trzeba tam mocno nurkować, czy może od strony kabiny wykręcić pedał sprzęgła? Znalazłem jakieś fotki w necie i stanowczo od strony kabiny trzeba wytargać pedał razem z pompą i dopiero podłączyć przewód. Jakby co to proszę o poradę.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: Eyk88 » pt mar 20, 2015 14:17

Wydaje mi się, że od spodu auta był dostęp dobry. Jutro wymieniam u siebie skrzynię to sprawdzę i napiszę jak odpocznę :)



piter2204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn gru 24, 2012 15:18
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Wymiana wysprzęglika i jego tymczasowa naprawa.

Post autor: piter2204 » pt kwie 03, 2015 11:37

Wreszcie przewód dotarł. Przy nowym przewodzie "baryłka" od strony wysprzęglika jest nieruchoma, więc sprawa wyjaśniona. Skoro stary przy wysprzęgliku jest luźny tzn. że jest już nieszczelny i tylko szrot. Po świętach wymienię.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości