***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
markk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: wt lis 20, 2012 09:57
Lokalizacja: WPY , WWA

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: markk » czw kwie 02, 2015 22:51

Auta szuka mój staruszek , bmw x3 odpada , nie podoba mu sie. Co do Lexus is220d to mamy teraz Toyote Avensis więc odpada. Auto musi być w automacie. XC90 najbardziej mu odpowiada bo chciałby suva z bogatym wyposażeniem , no i auto będzie latało od święta , długie autostradowe trasy. Będzie to 4 samochód w rodzine.


TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt kwie 03, 2015 08:19

Przy takim charakterze użytkowania nie kieruj się silnikiem jako kryterium wyboru tylko ogólnym stanem technicznym i zadbania. Szukałbym raczej z mot. T-6 pod maską bo to będą max i mega wypasione wersje i zazwyczaj mniej zjeżdżone niż popularne dla ludu, zwłaszcza z dieslem pod maską.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » pt kwie 03, 2015 08:38

markk pisze:Panowie co myślicie o Volvo S80 , XC90 z silnkiem 2.4 185 km ze skrzynia automatyczną , modele po 2006 roku lub Skodzie Superb 2.0 tdi 170 km dsg . Macie jakieś propozycje , samochody o podobnej klasie w kwocie do 45 tysięcy złotych. Faworytem jest XC90 bo to suv , reszta w/w to auta klasy wyższej z porządnym wyposażeniem.
Słucham aluzji odnośnie wadliwych podzespołów itp. Sporo wiem o volvo , mniej o skodzie . Pozdrawiam :bigok: :bajer:
Kolego to teraz ty mi pomorz skoro dużo wiesz o volvo. Planuje zakup drugiego samochodu i chciałbym s60 i zbierm się z zamiarem kupna albo z silnikiem t5 + lpg lub 2.4 diesel 185km. Pytania do ciebie

Jak w dieslu jest z osprzętem tzn głównie wtryski interesują mnie czy jest możliwość regeneracji itp jakie koszta serwisowania także innych podzespołów. Jak te silniki znoszą podnoszenie mocy. Szukam samochodu głównie z AWD ale nie jest to jakiś mocny wyznacznik ale dobrze by było.

Co do t5 to słyszałem że bardzo udany silnik i jakis większych problemów nie ma aniżeli w stosunku do innych.

Najważniejsze pytanie jak tam koszty serwisu zawieszenia



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt kwie 03, 2015 09:39

Xandar pisze:Kolego to teraz ty mi pomorz skoro dużo wiesz o volvo. Planuje zakup drugiego samochodu i chciałbym s60 i zbierm się z zamiarem kupna albo z silnikiem t5 + lpg lub 2.4 diesel 185km. Pytania do ciebie

Jak w dieslu jest z osprzętem tzn głównie wtryski interesują mnie czy jest możliwość regeneracji itp jakie koszta serwisowania także innych podzespołów. Jak te silniki znoszą podnoszenie mocy. Szukam samochodu głównie z AWD ale nie jest to jakiś mocny wyznacznik ale dobrze by było.

Co do t5 to słyszałem że bardzo udany silnik i jakis większych problemów nie ma aniżeli w stosunku do innych.

Najważniejsze pytanie jak tam koszty serwisu zawieszenia
Popytaj, albo poszukaj na volvoforum.pl
Miałem V70 2.5T, więc już niedaleko do T5 i powiem Ci, że fajne auto, ale dynamika mogłaby być lepsza. Tzn. w porównaniu do diesla - lepiej wypadał diesel. Nie dlatego, że miał lepsze przyspieszenie, bo nie miał, ale dlatego, że moje 2.5T ogromnego kopa dostawało przy obrotach >4000, a najlepiej w granicach 5-6 tys. Tylko kto tak jeździ? Miałem wtedy równocześnie A6 1.9TDI 130 KM i nim na co dzień jeździło się lepiej - nie trzeba było go wysoko kręcić, by uzyskiwać dużą moc.
Co do kosztów - Volvo na pewno do tanich w eksploatacji nie należy. Pomijając już samo spalanie (takie T5 po mieście łyknie Ci spokojnie 20-25 litrów LPG), to ceny części również nie należą do najniższych, a poza tym nie ma dostępnej aż takiej ilości zamienników, co do VAG-a.
Diesle Volvo uchodzą za bardzo udane - regeneracja podzespołów w obecnych czasach do nie problem. Oczywiście ceny osprzętu w silniku diesla są wysokie - dwumas (chyba, że kupisz automata, których jest sporo, ale wtedy dochodzi koszt serwisowania automata, który może być bardzo duży, zważywszy, że te nowsze automaty w Volvo nie są już tak pancerne jak kiedyś), turbina, wtryski, przepływomierz... ale w większości diesli te elementy sporo kosztują, więc Volvo nie jest wyjątkiem.
Zawieszenie jest dość wytrzymałe, a ceny części powiedziałbym, że są ze średniej półki.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: VW_seller » pt kwie 03, 2015 10:03

herbu pisze:ważywszy, że te nowsze automaty w Volvo nie są już tak pancerne jak kiedyś
a co teraz jest pancerne ? auto jak nowe to max 5 lat i potem wszystko trza wymieniać


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » pt kwie 03, 2015 10:27

Bardziej celuje w roczniki do max 2008

No dobra a wtryskiwacze volvo w dieslu są w ogóle regenerowane? Czy tylko jak piezo wymiana i koniec.

Kurde napewno 25l lpg? Coś nie chce mi się wierzyć dałbym głowę że 17max to nie V8 :-D

Dwumas to akurat są na to lekarstwa ;-) wzmocnienia itp.
Reszta to jak z normalnym dieslu.

Głównie jeszcze zawieszenie mówisz nawet trwałe ale co napewno jest to wielowahacz, a koszta porównywalne do audi czy lepiej? ;-)



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: VW_seller » pt kwie 03, 2015 11:07

Xandar pisze:zawieszenie mówisz nawet trwałe ale co napewno jest to wielowahacz,
jak wielo wahacz to tragedia ,znajomy miał vito to ciągle nażekał na to ,mówił że do roboty lepsza była t5 ale nie wiem który rok. zwykłe zawieszenie nie ma się co zepsuć.


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt kwie 03, 2015 11:23

Szwagier ma V70 II gen 2.4D z 2007r w odmianie 163KM + DPF. Silnik po wykastrowaniu z DPF daje się kręcić softem do 240KM także ogromny potencjał seryjnych gratów.
Jak przyprowadziliśmy miała 164 tyś km - przez 4 lata zrobił drugie tyle. Przez ten dystans:
- z silnikiem żadnych problemów
- z DPF`em - żadnych problemów (ale sporo przebiegów autostradami robi zatem ma czas się oczyszczać)
- zawieszenie tylko podstawowe sprawy, jakaś końcówka drążka, sworzeń itp i to głównie przez to ze ma 17" na niskim profilu
- amortyzatory itp wszystko fabryczne jeszcze
- blacha ocynk także problem korozji nie występuje
- skrzynia ręczna - 2M, generalnie sprzęgło wszystko jeszcze fabryka
- wymieniona górna poduszka silnika ale to już zasługa polskich dziur i ciężaru silnika. 260tyś km wytrzymała fabryczna. Włożony Lemforder, koszt ok 350zł.
Auto sprowadzone na "check engine" po takim (164 tyś km) przebiegu czyli problem z przepustnicą powietrza i spalin - typowa przypadłość. SWIRL czyli przepustnice powietrza założyliśmy fabrycznie nową, poprawiony model, podobno już bezawaryjny (1200zł), przepustnicę spalin - używka za 700 z robotą.
Jak pisałem 160tyś kolejnych pokonanych kilometrów i wszystko działa bez zarzutów. Elektryka, elektronika - wszystko działa. Akumulator nadal ten sam co wyjechał z fabryki.
Spalanie średnioroczne ok 7,3-7,5L/100km (bez oszczędzania, jak trzeba to i 180km/h autostradami goni) klima cały czas na auto.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » pt kwie 03, 2015 11:34

Piasek i o to chodziło ;-) czyli szukam 2.4 diesel.

Jestem ciekaw czy przy mocy 240 sprzęgło się sprawuje pewnie trzeba będzie wzmacniać ale to pryszcz ;-)



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt kwie 03, 2015 11:42

Przy takim przyroście musisz się spodziewać że zejdzie szybciej niż przy serii. Ale są firmy co oferują wzmacniane i nie kosztuje to wcale więcej niż seryjne.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt kwie 03, 2015 11:53

Xandar pisze:Kurde napewno 25l lpg? Coś nie chce mi się wierzyć dałbym głowę że 17max to nie V8 :-D
Mój 2.5T 193KM spalał w mieście, przy dynamicznej, ale nie szaleńczej jeździe, jakieś 20-22 litry. Manual. Co ciekawe na trasie, przy delikatnej jeździe zadowalał się 10 litrami, więc różnica była spora.
Xandar pisze:Jestem ciekaw czy przy mocy 240 sprzęgło się sprawuje pewnie trzeba będzie wzmacniać ale to pryszcz ;-)
Jak będziesz wykorzystywał pełną moc, to wiadomo, że sprzęgło wcześniej wyzionie ducha. Ale przy rozsądnej eksploatacji, na pewno sporo wytrzyma.
Xandar pisze:czyli szukam 2.4 diesel.
Też bym poszedł w tym kierunku.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » pt kwie 03, 2015 13:10

Herbu to ci powiem ze kolegi Bmw 4.4 V8 pali 18LPG



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt kwie 03, 2015 13:55

Silnik doładowany będzie więcej pożerał gazu niż wolnossący. Taka natura :bigok:

Przykład:
Mercedes 2.0 kompresor (4 cyl) 163KM - spalanie gazu minimalne ok 12 litrów, średnie ok 14L, max. 16-18L
Mercedes 2.6 V6 wolnossący (6 cyl) 170KM - spalanie gazu minimalne ok 11L, średnie ok 12,7 litrów, max 14,3L
Mercedes 4.3 V8 wolnossący (8 cyl) 280KM - spalanie gazu minimalne ok 13L, średnie 14-15L, max 17-19L


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » pt kwie 03, 2015 14:16

Piasek pisze:Silnik doładowany będzie więcej pożerał gazu niż wolnossący. Taka natura :bigok:

Przykład:
Mercedes 2.0 kompresor (4 cyl) 163KM - spalanie gazu minimalne ok 12 litrów, średnie ok 14L, max. 16-18L
Mercedes 2.6 V6 wolnossący (6 cyl) 170KM - spalanie gazu minimalne ok 11L, średnie ok 12,7 litrów, max 14,3L
Mercedes 4.3 V8 wolnossący (8 cyl) 280KM - spalanie gazu minimalne ok 13L, średnie 14-15L, max 17-19L
Tak więc lepiej kupić dużego wolnossącego smoka i załadować gaz i cieszyć się z jazdy niż doładowany maluch którzy żłopie wachę jak Menel kelerisy :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości